20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
  • Q:
    Bijdrager
    MacBinky

Webwereld Artikel over Mac !!!!

Wat vinden jullie nu eigenlijk over datgene wat er geschreven wordt in
    het artikel dat op de website staat van webwereld. Hoe betrouwbaar is nu die stelling
    van iemand die niet produkt neutraal is .

Hier is de link ; http://webwereld.nl/articles/53357/linux-en-mac-hebben-fors-meer-lekken-dan-windows.html

Inactief
    Anoniem

Ja, maar webwereld….

Lees de 2e alinea eens:

Dat blijkt uit een rapport over het aantal beveiligingslekken in het eerste half jaar van 2008 dat is samengesteld door Jeff Jones, Security Guy en directeur Trustworthy Computing bij Microsoft.

Dus beveiligingsbedrijf Trustworthy (van MS) zegt dat Apple & Linux minder goed presteren dan Windows (ook toevallig van MS). Opzich logisch dat ze dat zeggen he:P

Zonder hier weer een heel verhaal te maken hoe goed Apple wel niet is, moeten redacties kritischer kijken naar hun bronnen. Want dit is gewoon een reclame praatje, waarbij B (van A), A aanprijst.

Trouwens, webwereld toont al jaren de negatieve toon over Apple, mag wel natuurlijk. Alleen lijken ze wel dik gesponsord door MS door zulke ‘nieuws’ (lees: reclame)-items op hun site neer te zetten.

Bijdrager
    MacBinky

Ik ben het helemaal met je eens , zelf ben ik nu een jaar geleden overgestapt en kan niet een keer zeggen dat ik
    last heb gehad van wat voor lek dan ook zoals wordt beweerd op die site.

Bijdrager
    Nikita

Kijk voor de lol ook eens naar de reacties onder het gelinkte artikel. Daar staan ook allemaal reacties in de strekking van “Goh, vreemd dat Microsoft tot deze conclusie komt” en “Slecht van WebWereld dat ze dit artikel zo klakkeloos hebben overgenomen”.

Dus de meesten zijn het roerend met je eens :wink:

Bijdrager
    MacBinky
    ”Nikita”

Kijk voor de lol ook eens naar de reacties onder het gelinkte artikel. Daar staan ook allemaal reacties in de strekking van “Goh, vreemd dat Microsoft tot deze conclusie komt” en “Slecht van WebWereld dat ze dit artikel zo klakkeloos hebben overgenomen”.

Dus de meesten zijn het roerend met je eens :wink:

Op het moment dat ik deze topic schreef was er nog geen enkele reactie en vroeg ik me dus af waarop deze
    uitlatingen gebaseerd waren en wilde ik wel eens weten hoe de gebruikers van osx er over dachten ,
    dat is de rede dat ik mijn vraag hier bij de ervarings deskundigen heb neer gelegd.

Bijdrager
    jabesse

Het staat ook op security.nl. Toen het nog bovenin stond, was het vergezeld van een plaatje van een fles WC-eend. Zij snappen het wel.;-)

Bijdrager
    Sander1972

Gezien Apple’s geheimzinnigheid over sommige zaken, ook wanneer ze patches uitbrengen, zou het best kunnen dat er fouten zijn waarvan we niets afweten en die zeker een risico met zich mee brengen. Neemt niet weg dat je als Apple gebruiker nu eenmaal minder geviseerd wordt door de hackers (net als bij Linux denk ik), waardoor je er mogelijk minder snel last van hebt dan als Windows gebruiker met een lek dat al maanden aanwezig is.

Let wel, ik praat het artikel niet goed en er zit natuurlijk een geurtje aan (belangenverstrengeling), maar de schrijver kan wel een punt hebben.

Ik ben sinds februari van dit jaar geswitched naar een MacBook en heb tot nu toe totaal geen reden tot klagen, sterker nog: wat een verademing.

Alleen jammer dat mijn superdrive plots geen video dvd’s meer leest sinds gisteren, maar dat is een hardware probleem denk ik, daar hebben eventuele lekken niks mee te maken…

Geblokkeerd
    Anoniem

Het is echt dikke onzin, schijt M$ !!!!

Bijdrager
    WhiteElephant

Ik weet het niet hoor, ik ben vorig jaar zomer geswitched van een PC naar Mac en ben sindsdien echt enorm tevreden. Ik heb geen virusscanners geinstalleerd en ook nooit last van virussen. Mijn register loopt niet want dat heb ik niet meer. Er komt niet allerlei spyware op mijn computer staan en ik heb me echt nergens zorgen over hoeven maken. Dus ‘meer lekken’ in OS X (het gaat toch om besturingssysteem en niet om de hardware??)..nee…mij niet bekend. Mijn surfgedrag is ook echt niet veranderd.

Op het moment wil ik uitbreiden met aparatuur, een computer voor mijn oudste zoon (kleuter) en twijfel nog tussen desktop of notebook en nieuw of tweedehands, maar één ding staat wel vast: het wordt een apparaat dat draait op OS X. Ik heb geen zin om weer te beginnen met beschermen en beveiligen van mijn systemen.

Bijdrager
    Nikita

Voor een kleuter zou ik geen notebook kopen, die dingen zijn best fragiel. Liefst koop je één met een CRT scherm (beeldbuis) zoals de iMac G3 en de eMac hadden, zodat ‘ie zonder problemen het scherm kan aanraken, want TFT schermen zijn daar niet zo van gecharmeerd.

Bijdrager
    The JM
    ”Nikita”

Voor een kleuter zou ik geen notebook kopen, die dingen zijn best fragiel. Liefst koop je één met een CRT scherm (beeldbuis) zoals de iMac G3 en de eMac hadden, zodat ‘ie zonder problemen het scherm kan aanraken, want TFT schermen zijn daar niet zo van gecharmeerd.

Even offtopic:

De iMacs zijn van glas, die kunnen er dan toch ook tegen? En de nieuwe MacBook (Pro) ’s zijn ook van glas…

Bijdrager
    PaneVino

Laat ik wat olie op het, inmiddels ruimschoots brandende, vuur gooien…

Ik vind het een goed artikel. De journalist zet feiten uit een onderzoek neer en laat iemand daar op reageren. Zelf onthoudt hij zich van een mening. Sterker nog, hij stelt een wedervraag bij die omgekeerd lijken ten zijn aan de resultaten van het onderzoek…

De resultaten gaan namelijk over beveiligingsgaten en de serieusheid daarvan. Dat zegt dus feitelijk nog niet alles of een OS onveilig is…. Een gat is pas een echt probleem, als het geëxploiteerd kan worden. Daarom is de wedervraag, ondanks het snellere patchen van MS, dan ook of MS zijn software veiliger is…

Een uitstekende constatering in mijn optiek.

Dan iets over de journalist, Brenno de Winter. Deze persoon is al meer dan 10 jaar een expert als het gaat om verslaggeving EN kennis van IT-Security gerelateerde onderwerpen. Daarbij ook nog eens iemand met een zeer positieve houding naar de Opensource beweging toe.

Ik vind een vijandige houding naar Webwereld toe, op basis van dit artikel, getuigen van kortzichtigheid.

Bijdrager
    martijnj

Webwereld is altijd al pro microsnot geweest en anti Apple/Linux. Dat valt mij altijd op. Ze krijgen zeker geld in het handje gedrukt van MS

Bijdrager
    Juch

Bovendien, 1 ding is het als er een bericht komt dat er een lek gedicht wordt. Dat MS er wellicht minder berichten heeft en/of deze sneller oplost wil niet zeggen dat WIndows minder lekken bevat dan MacOS of Linux. Het wil alleen maar zeggen dat ze ontdekt zijn door de maker. Ik vind het dus niet een betrouwbare bron om te meten.

Bijdrager
    Neptunus

Cijfers liegen niet: voor Apple zijn veel meer (vooral middelmatig ernstige) lekken gedicht.

Hoe de schrijver opeens op de kwaliteit komt van de systemen is mij een raadsel. Ik denk dat je daarvoor beter een onderzoek kan doen naar het aantal virusinfecties wat bekend wordt bij instanties als waarschuwingsdienst.nl, en een onderzoek kan doen naar de gebruikerservaring.

Het is zoiets van: er zijn op de A28 in Drente meer snelheidsovertredingen geweest dit jaar, dus inwoners van Drenten zijn harder gaan rijden. Dit zou met elkaar te maken kunnen hebben, maar het zou ook kunnen er meer mensen uit het westen in Drente zijn geweest en veel overtredingen maken, oid…

Bijdrager
    Stabar

Cijfers liegen niet, maar massage is altijd mogelijk;)

Geblokkeerd
    Anoniem
    ”Neptunus”

Cijfers liegen niet: voor Apple zijn veel meer (vooral middelmatig ernstige) lekken gedicht.[…]

Inderdaad, bij Microsoft worden minder ernstige lekken gedicht. Dáár zit het hem juist in.

Bijdrager
    Neptunus

Bij Apple en Windows worden ongeveer evenveel ernstige lekken gedicht, maar bij Apple is er ook nog een groot aantal minder ernstige lekken…

Bijdrager
    apple_fan

Zegt het deel

Dat blijkt uit een rapport over het aantal beveiligingslekken in het eerste half jaar van 2008 dat is samengesteld door Jeff Jones, Security Guy en directeur Trustworthy Computing bij Microsoft.

niet genoeg? dit is weer zo’n actie van microsoft om de concurrent de grond in te boren, en de consument bij windows te houden.[/b]

Bijdrager
    Obi

zucht..

Ten eerste: de meetmethode. MS vergelijkt alleen met de “gepubliceerde” kwetsbaarheden die zei zelf hebben gepubliceerd, in open source software is het gebruikelijk om full disclosure te geven van nieuwe bugs ook al worden die door ‘derden’ aangetoond / bekendgemaakt. MS telt voor zichzelf hierbij niet de ‘kwetsbaarheden’ in windows op die door ‘derden’ worden bekendgemaakt.

Maar waarom dit totale onzin is, is omdat heel handig de belangrijkste informatie NIET in dit artikel te vinden is.

Je kunt wel X potentiële ‘kwetsbaarheden’ identificeren, maar wat uiteindelijk het aller belangrijkste is, is hoeveel van die kwetsbaarheden (Y) uiteindelijk omgezet zullen en kunnen worden in werkende ‘exploits’ (virussen, malware) in de echte wereld.

En als je die vergelijking gaat maken dan kom je erachter dat windows hierin de onbetwiste wereldkampioen is.

Zet dat maar eens tegen elkaar uit: kwetsbaarheden die daadwerkelijk ook gebruikt kunnen worden en omgezet kunnen worden in ellende. Windows heeft een aantal zaken ‘ingebakken’ die het makkelijk maken om van een kwetsbaarheid een actieve ‘exploit’ te maken.

Bullshit artikel omdat de belangrijkste informatie niet wordt gegeven.

Typisch artikel uit de categorie FUD.

20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.