9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    WacBook

Websiteknipsel in iWeb zetten

Beste mensen,

Ik heb even een klein vraagje, Ik ben bezig met een website voor mijn hockeyteam in iWeb.
    Allemaal geen probleem werk lekker makkelijk, maar ik vroeg me iets af. In dashbord kan je een websiteknipsel selecteren van een website en dat vervolgens op je dashbord zetten, nu is mijn vraag is zoiets dergelijks ook mogelijk voor mijn website, dat je een specifiek stukje bijvoorbeeld de standen selecteert en zo in je eigen website plakt. Tot nu toe heb ik zelf een erg simpel html tabelletje geschreven maar dat is veel onderhoudswerk en ziet er minder mooi uit. Weet iemand of dit kan en zo ja hoe je dit doet.

Alvast bedankt,

Wacbook :apple:

Moderator
    Night

Nog makkelijker: Maak er gewoon een screendump ([command][shift]-4) van en plak die jpg, png of tif gewoon als plaatje in iWeb.

Bijdrager
    william89

Moet je wel telkens het plaatje verversen…

Moderator
    Night

Kleine moeite in iWeb. Maar je hebt het dan wel altijd precies zó, zoals je het wil hebben.

Geblokkeerd
    Breuf

Wil je dat als de standen op de oorspronkelijke website wijzigen, deze wijziging ook op jouw site zichtbaar is. Zo ja, dan heb je denk ik behoefte aan een soort “feed” vanaf de oorspronkelijke website. Je zult dus even moeten kijken of deze site zo’n feed kent.

Een stukje van een site kopieren en plakken in een andere site zodat de content meeveranderd kan voor zover ik weet niet.

Maar als de wijzigingen van de standen niet zichtbaar hoeven te zijn op jouw eigen website dan kan je het beste een schermdump in jouw website plakken.

Bijdrager
    KarelWillem

Met een iFrame raus je de hele Internetpagina of het frame waarop de standen ververst worden er in.

Beetje schuiven en hoppa…

Ik ga even een voorbeeldje zoeken.

——-
    Als voorbeeld (zie voorpagina onemorething.nl):
    http://www.freestyle4all.nl/korte

Dit is de hele code (plaats in een HTML-fragment):
    [code:1:533f01f9c1]<IFRAME WIDTH="910" HEIGHT="512" SCROLLING="NO" FRAMEBORDER="0" SRC="http://www.onemorething.nl/"></IFRAME>[/code:1:533f01f9c1]

Bijdrager
    Ewout

Tsjee, daar ben ik echt blij mee, ik wilde zoiets al langer maar wist niet eens hoe ik die vraag moest formuleren. En nou komt die zo voorbij… :lol:

Ewout

Bijdrager
    KarelWillem

Je kunt alles wat los en vast zit met een iFrame van een andere website ‘lenen’ met een beetje creativiteit.

Bijdrager
    Ewout

Hee KW,

Nu ben ik aan het spelen met die knipsels, maar het lukt me niet om de focus van het knipsel op een deel van de pagina te krijgen. Voorbeeldje? kijk bij deze pagina wil ik alleen maar het statistiekje hebben in het midden.

http://www.yr.no/sted/Norge/Buskerud/Kongsberg/Komnes_kirke/statistikk.html

Kun je me aub een hint geven hoe ik dat moet doen? Als ik probeer te schuiven gaat het steeds mis.

Groeten,

Ewout

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.