30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 147)
  • Q:
    Bijdrager
    mattietissen

Website.com/home.html maar hoe doe ik zonder home.html ??

Hallo OMT’ers,

Ik heb een website gemaakt via iWeb ’11, http://www.matthijstissen.com
    De site bestaat uit een pagina, namelijk de homepage (genaamd Home.html).
    En als je dus de site bezoekt word je automatische doorgestuurd naar matthijstissen.com/Home.html
    Mijn vraag is:
    Hoe maak je van /Home.html gewoon de homepage zonder de Home.html erachter?

Wat extra info:
    Site is gehost door Antagonist
    In de map: public_html staat: Index.html (volgens mij maakt die die altijd aan bij het maken van een nieuwe site), Home.html Home_files (mapje met de foto’s enzo), Media (map) en script (map)

Alvast bedankt,
    Matthijs

Inactief
    Anoniem

Daar zijn al meerdere berichten over. O.a. deze.

Moderator
    Poezenbeest

Volgens mij moet je je homepage dan index.htm noemen, de meeste servers zoeken namelijk daarnaar en niet naar Home.html (met een hoofdletter?).

Bijdrager
    mattietissen

@Zerk thanx maar is het dan index.htm of index.htmL ?

Inactief
    Anoniem

Dat maakt niet uit.

Bijdrager
    mattietissen

Bedankt Zerk en Meh1965!
    Het is gelukt.

Bijdrager
    Hansi2124

En als je dan meerdere sites hebt in iWeb? Gaat hij dan sputteren als je 2 dezelfde namen als website hebt?

Edit: niet de sitenaam moet index.html zijn, maar ik denk dat je bedoelt de home.html moet veranderd worden in index.html. Toch?

Bijdrager
    Devastation

Met een .htacces

Bijdrager
    Hansi2124

Daarnaast lukt het mij niet om de wijzigingen via ftp te publiceren (wel in map), want iWeb (van iLife 11) stopt onverwacht met deze foutmelding:
    .
    Doorgestuurd naar Apple.

Bijdrager
    The JM

Je kan, i.p.v. het bestand te hernoemen ook deze regel in een .htaccess-bestand zetten (mits je hosting provider dit toelaat):

DirectoryIndex Home.html

Zo zorg je ervoor dat als er geen bestand is opgevraagd in de URL Home.html standaard geladen wordt. Dit is ook makkelijker bij het aanpassen van de website in iWeb.

Bijdrager
    Jean72

@Hansi2124
    Ik kan sinds vandaag ook niks meer doen via FTP !
    Ik krijg dezelfde foutmelding en weet niet meer wat ik moet doen

Bijdrager
    Hansi2124

Ik heb mijn probleem gepost in dit topic uit 2009 toen het ook al voorkwam…..

Bijdrager
    Jean72

Ik heb het kunnen oplossen door even een ander ftp account te maken, daar de boel naar toe geupload en nu werkt het weer.

Bijdrager
    Hansi2124

Ja, maar zo makkelijk komt Apple hier net vanaf;-) Dat is een omweg die ik niet wil maken….
    Ik wil graag een oplossing weten in iWeb en dan ook nog graag in het door mij net aangehaalde topic….

Bijdrager
    Hansi2124

De panic komt voort uit de FTPKit 1.2:
    PlugIn Path: /Applications/iWeb.app/Contents/Frameworks/FTPKit.framework/Versions/A/FTPKit
    PlugIn Identifier: com.panic.FTPKit
    PlugIn Version: 1.2 (1.2)

Als dit al zo vaak bij andere gebruikers ook voorkomt, begrijp ik niet dat Apple dit niet oppakt…..
    Heeft iemand anders al een oplossing gevonden?

Geblokkeerd
    Anoniem

Wat moet ik nou veranderen om alleen http://www.woout.net te krijgen en niet al dat daarna?

Moderator
    unSOUND

De inhoud van de map woout moet dan in de map web staan.

Geblokkeerd
    Anoniem

staat het ook.

Moderator
    unSOUND

Nee, het staat nu in de map woout die in de map web staat. De bestanden moeten dus een niveau hoger staan, dus los in de map web, niet in een submap.

Geblokkeerd
    Anoniem

nu:
    iDisk > Web > Sites > Woout > zie plaatje

En volgens jou moet het zo

iDisk > Web > Al die bestandjes in de map Woout

Moderator
    unSOUND

Maar dan dus zonder de map woout. Alle bestanden die daar nu in staan, moeten los in de map web staan. Let er wel op dat je de bestanden die daar nu staan backupt, of in een aparte map bewaard.

Geblokkeerd
    Anoniem

nee het werkt nie.

Bijdrager
    Ezri Dax

Het is altijd handig om even wat meer informatie te geven. Bijvoorbeeld, wat voor een webserver gebruik je?

Geblokkeerd
    Anoniem

Webserver?
    Ik upload naar MobileMe en heb een domein bij dynadot gekocht.
    Ik snapte niet veel van die instellingen maar hij doet het dus ik heb het zo gelaten

Geblokkeerd
    Anoniem

bump

anyone

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Kijk even in je Dynadot instellingen, daar moet het wel staan.

Bijdrager
    The JM
    The op 14 november 2010

Je kan, i.p.v. het bestand te hernoemen ook deze regel in een .htaccess-bestand zetten (mits je hosting provider dit toelaat):

DirectoryIndex Home.html

Zo zorg je ervoor dat als er geen bestand is opgevraagd in de URL Home.html standaard geladen wordt. Dit is ook makkelijker bij het aanpassen van de website in iWeb.

Dit werkt echt helemaal prima hoor. Waarom negeer je dat?

Geblokkeerd
    Anoniem

Geblokkeerd
    Anoniem

@The JM soory overheen gelezen
    wat is een .htaccess
    En voor de duidelijkheid ik upoad mijn site naar iDisk en heb een domein bij dynadot

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Verwijder je CNAME-record eens, en laat je Domain Record meteen doorgaan naar de /Home.html.

@The
    JM:
    MobileMe ondersteunt geen htaccess bestand.

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 147)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.