22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)
  • Q:

Bijdrager
    Alwin

Website wordt niet foutloos gelezen onder Safari.

Ik heb zelf een tennisschool. We hebben een site laten maken. Deze werd onder 10.4 via Safari goed gelezen. Na een aantal updates (ik weet helaas niet hoeveel) mist er een gedeelte. Met elke andere browser maakt niet uit op welk platform wordt de site wel goed weergeven. Wie zou een kijkje willen nemen? Onze websitebouwer weet geen oplossing. Dit is de website: www.groningertennisschool.nl

Bijdrager
    Kaspers

Download even de laatste WebKit, en alles is weer gefixt!

Bijdrager
    Alwin

Mag ik vragen wat deze doet?

Bijdrager
    Kaspers

Zet hem in je applications folder, en start deze op ipv Safari.
    Deze kit bevat de laatste ‘WebKit’ die veel bugs fixed. Hij laadt de verdere benodigdheden vanuit Safari.

Bijdrager
    Alwin

Maar nu zullen klanten die wel Safari gebruiken maar niet deze kit gebruiken nog steeds een onvolledige site zien. Of begrijp ik het verkeerd?

Bijdrager
    Kaspers

Ja klopt.

Bijdrager
    Alwin

Ik heb de webkit naar mijn programma’s gesleept. Er is niks veranderd. Blijkbaar begrijp ik het nog niet. Zie jij onze site wel volledig?

Bijdrager
    klaus

Kaspers, dat is toch geen oplossing waar de TS iets mee is?

De webbouwer moet gewoon z’n site onderzoeken waar het fout loopt, heeft hij de mogelijkheid te testen op safari, op de laatste versie?

Ik zie trouwens geen stuk die ontbreekt op je site, wel is de breedte van je contentstuk kleiner dan op firefox bijvoorbeeld. Maar ontbrekende info zie ik niet meteen?

Aan de code te zien heeft de webbouwer niet erg veel kaas gegeten van webstandaarden, de precieze fout zie ik niet meteen maar een dergelijke site kan erg makkelijk volgens de correcte manier van webdesign opnieuw gemaakt worden. Zonder het schoonheidsfoutje in safari.

Bijdrager
    Alwin

Onze websitebouwer is een windowsgebruiker. Hij kan het dus niet testen.

Bijdrager
    klaus

Alwin, ik heb nog een toevoeging gedaan aan mijn bericht.

Je webbouwer doet er overigens goed aan zich niet blind te staren op Windows-browsers alleen. Professioneel is wel wat anders..

Bijdrager
    Alwin

Helemaal mee eens. Maar ik zou het graag willen oplossen. Het is wel vreemd dat de site goed loopt op alle andere browsers die er op de markt zijn. Behalve dus Safari. Heb jij enig idee wat er in de loop van de update’s veranderd zou kunnen zijn? Hij wordt dus goed gezien op een verse 10.4.

Bijdrager
    KarelWillem

Ik heb me helemaal suf zitten klikken onder Safari, maar zie alleen een goed werkende web-site.

Zo op het oog mis ik niets, zie ik geen rare dingen en lijkt alles prima in orde.

Bijdrager
    TonE

Ditto, niks mis mee onder Safari. Alleen de pagina “media” is behoudens het kopje verder leeg.

Bijdrager
    Alwin

Open de site maar eens onder Camino, Opera of Firefox.

Bijdrager
    klaus

Jongens, de kolom van de inhoud is gewoon een stuk minder breed dan de rest, verder ontbreekt er mijn inziens niets.

Bijdrager
    TonE

Niks mis mee in Firefox en Opera. Camino heb ik niet op m’n mac staan. En wat is nou helemaal de installed base van die laatste twee?

Edit, het witte vlak van de inhoud loopt idd niet breed genoeg in safari.

Bijdrager
    klaus

Sommige hebben echt wel moeite om het topic goed te lezen..:-)

Er zijn geen problemen in camino, firefox, opera, internet explorer. ENKEL op de laatste safari ontbreekt er een stuk en dat is wat de TS wil opgelost zien. Duidelijk toch?

Bijdrager
    TonE

Na een aantal updates (ik weet helaas niet hoeveel) mist er een gedeelte

Ja, en een probleem goed verwoorden is ook een hele kunst:roll:

Bijdrager
    Alwin

Wat is er onduidelijk aan? Als je 10.4 installeert en daarna een update uitvoert, dan weet je naar mijn idee niet bij welke Safari iets anders weer gaat geven. Ik heb dat niet de hele tijd in de gaten gehouden. Maar goed, mijn site doet het dus nog steeds niet 100%

Bijdrager
    klaus
    ”Alwin”

Maar goed, mijn site doet het dus nog steeds niet 100%

Om dit te bereiken zul je toch echt je webbouwer moeten aansporen veranderingen aan te brengen of uit te kijken naar iemand die wel alles volgens de correcte webstandaarden kan implementeren. Pas dan zal je site 100% zijn.

Veel succes!

Bijdrager
    Kyokushinkai

Hmm, de website is een gigantische table met allemaal opmaak eigenschappen in de html zoals font tags (opmaak hoort thuis in een stylesheet). Zo’n simpele opzet kan veel beter/makkelijker opgezet worden met html in combinatie met css. De broncode is nu een grote tag-soep, waardoor het probleem lastig op te sporen is.

Bijdrager
    mac748

Voor een ouderwetse website een ouderwetse oplossing: de spacer-gif. Plekzat in die tabellen om er een te verstoppen.
    Ik wist niet dat de jaren 90 al weer aan een comeback bezig waren.
    aan de andere kant presenteert de site bouwer zich als een technisch vooroplopend bedrijf:

JRS-Designers is zeer bedreven in het bouwen van websites die voldoen aan de hoogste eisen wat betreft nieuwe technieken.

Zou dit een van de New Amateurs zijn uit QuirksBlog?

22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.