10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    onleon

Website werkt niet in IE/windows?

Ik ben er net achtergekomen, dat mijn website het niet doet op een windows computer met IE
    (en dat zijn er helaas niet weinig…). Het gaat om http://www.onleon.com het swf bestand waar naar verwezen wordt is opgeslagen als Flash 6 (r65). Wanneer de IE gebruiker de laatste versie van Flash Flash9, heeft gedownload is er slechts een wit scherm te zien. Weet niet of de website ook niet compatible is met oudere versies Flash players. Zijn er toevallig mensen die ook windows draaien en kunnen testen voor me?

Zie ik iets over het hoofd? Is het een bekend probleem? Zou hem op willen slaan als flash 5 maar dan krijg ik duizenden error meldingen over de code.

Bijdrager
    KarelWillem

Even je website hier doorheen jagen.

http://browsershots.org

Dan krijg je keurig te zien waar het wel of niet op werkt.

Bijdrager
    onleon

ja, dat heb ik gedaan, dan krijg ik witte schermen bij alle versies van explorer, overigens werkt het op alle andere browsers wel, Firefox op windows werkt prima, met dezelfde flash player… hoe kan dat?

Bijdrager
    EL Mystica
    ”EL

in’t kort:
    Microsoft gebruikte gepatenteerde softdinges om dingen via <object>-tags in de browser te tonen én onmiddellijk te laten afspelen.
    Ze hebben het moeten verwijderen uit oa Internet Explorer. Sindsdien moet je je eerst “activeren” via een muisklik.

Dit alles wordt op het internet gelabeld als de heisa van het EOLAS-patent

Nu is er een vriendelijke flasher die daar een oplossing voor gemaakt heeft: onzen Jef

Zijn oplossing kan je hier terug vinden:
    http://blog.deconcept.com/swfobject/

Bijdrager
    onleon

ok….daar ben ik Jef dan dankbaar voor…
    De code die gebruikt wordt, moet die in het flash of in het html document (dat naar de flash verwijst)geplaatst worden? Dat was me niet helemaal duidelijk… en de javascript file gewoon in deze vorm op dezelfde server zetten?

en moet het woord “flashcontent” dan vervangen worden door de naam van de swf?

Bijdrager
    EL Mystica

[code:1:84dfd8a1e6]<html>
    <head>
    <title>…</title>

<script type="text/javascript" src="swfobject.js"></script>
    </head>
    <body>
    <div id="flashcontent">
    Plaats hier je SEO-Tekst, in zwart. Witte tekst op witte bg vindt google niet leuk …
    </div>

<script type="text/javascript">
    var so = new SWFObject("website.swf", "mymovie", "780", "600", "6", "#FFFFFF");
    so.write("flashcontent");
    </script>
    </body>
    </html>
    [/code:1:84dfd8a1e6]

Bijdrager
    onleon

Ik ga het proberen! Heel erg bedankt!

Bijdrager
    onleon

is het voldoende wanneer dit in het eerste html document gezet wordt? Bij mij wordt er bijvoorbeeld meteen verwezen naar andere SWF’s, maar ook die zullen gewoon zichtbaar zijn door deze code in het eerste html bestand (index.html)?

Bijdrager
    EL Mystica

Per pagina moet voor elke swf een apart script gemaakt worden, maar als je swf’s inlaadt, moet je die natuurlijk niet gaan doen.

Bijdrager
    onleon

ok, bedankt….sorry voor al mijn domme vragen, maar wat is precies ‘The ID of your object or embed tag’?

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.