9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Inactief
    Anoniem

website vraagje ???

ik heb op mijn wind. pc mijn website gemaakt met frontage 2003

maar nu ik de pc weg doen (voor een imac) weet ik niet hoe ik hem verder moet updaten , wie kan mij helpen ?? :roll:

Bijdrager
    JoepieNL

Onder updaten versta ik voor het gemak maar het op lange termijn eigenlijk grotendeels veranderen van je site want dat komt er meestal toch van.

Frontpage staat erom bekend dat het een vreselijke wirwar van code genereert, soms niet te bekijken op een ander systeem dan Windows. Probeer eens een ftp-programma (www.tucows.com/www.download.com en zoeken op ‘ftp mac’) om je bestanden te downloaden en kijk eens of je er wijs uit wordt…. waarschijnlijk niet….. (je kunt de bestanden gewoon openen met bv Text Edit; als je bijvoorbeeld Mozilla of Netscape gebruikt als browser wordt het iets inzichtelijker door de pagina te openen in de Composer die in die programma’s zit; dat kan ook op een pc natuurlijk).

De goedkoopste oplossing is je pagina’s opnieuw maken. Ook kun je een demo proberen van bv Macromedia Contribute of een ander wysiwyg websiteprogramma om te kijken of dat het een en ander eenvoudiger maakt.

Het zou wel handig zijn om hier ook een link te plaatsen naar de site; dan kan eenvoudig worden beoordeeld of er een eenvoudig antwoord is op je vraag.

Groetjes Jos

Inactief
    Anoniem

ik gebruik altijd van die wysyg progjes , maar is er echt geen andere oplossing , op windows kun je als je op een site zit hem opslaan in word (de volledige site) kan je dit ook met mac ?

dan hoef ik enkel heel de site te kopieren en opnieuw uploaden.

Bijdrager
    tijs

Zo erg is het niet hoor. Ik heb nu ook een aantal sites op de mac staan die ik oorspronkelijk heb gemaakt met Frontpage. Ik gebruik nu Dreamweaver, en die kan die code van Frontpage perfect lezen. Het klopt inderdaad dat Frontpage niet de mooiste code maakt, maar onleesbaar is het zeker niet hoor.
    Een probleem is wel als je Frontpage extensies gebruikt, want die worden niet ondersteund door andere programma’s.
    Er is trouwens ook een Frontpage versie voor de Mac, maar die draait enkel onder Classic en is gebaseerd op Frontpage 98 (nog met de Editor en Explorer), en werkt dus niet echt soepel.

Bijdrager
    KR1275
    ”Neo_Piko”

ik gebruik altijd van die wysyg progjes , maar is er echt geen andere oplossing , op windows kun je als je op een site zit hem opslaan in word (de volledige site) kan je dit ook met mac ?

welke is dat?

Ik mis Visual Page (alleen OS9) enorm. Eenvoudiger was er niet.

Bijdrager
    Ruben

Hier even een korte opmerking van een mede-switcher die ook voorheen alle pagina’s met FrontPage deed: “gewoon” even door de zure Apple heen bijten en overstappen op een (goed) Mac programma. Persoonlijk heb ik uiteindelijk gekozen voor Dreamweaver, maar dat moet natuurlijk ieder voor zich weten.

Ik heb ook eerst getracht de site in de originele Frontpage structuur te houden, maar dat maakt het er alleen maar onduidelijker op. Ook de hier genoemde Frontpage 98 port voor de Mac is inderdaad verre van ideaal.

Het is inderdaad jammer dat je geen gebruik meer kunt maken van de in Frontpage zo handige “site-navigation”, welke zelf netjes button en menu’s aan kan maken etc. maar geloof me dat het op den duur zeker de moeite waard is om gewoon helemaal te switchen en ook van de hele Frontpage structuur af te stappen.

Om te beginnen kan je meteen al die wazige Frontpage folders wegflikkeren die met een underscore (_) beginnen en daarna even alle code opschonen in het door jou gekozen pakket, want Frontpage maakt er inderdaad één grote klerezooi van.:-P

Inactief
    Anoniem
    ”Neo_Piko”

op windows kun je als je op een site zit hem opslaan in word (de volledige site) kan je dit ook met mac ?

kan het niet zo?

Bijdrager
    tijs

Je kan ook gewoon je hele site zippen en doorsturen naar je mac.

Bijdrager
    Sad
    ”Neo_Piko”
    ”Neo_Piko”

op windows kun je als je op een site zit hem opslaan in word (de volledige site) kan je dit ook met mac ?

kan het niet zo?

Dat kan, sla hem op de PC op en kopieer het eindresultaat naar je Mac. (Zippen en mailen is wel handig daarvoor, of op een CD zetten.)
    Vanaf je mac kan je het dan weer uploaden.

Ik gebruik Adobe GoLive om op de Mac sites te bewerken en daarmee kan je ook gewoon een met Frontpage gemaakte site inladen, hoewel sommige features dan niet helemaal goed overkomen.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.