18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Q:
    Bijdrager
    JAG

Website voor een wereldreis

Beste allemaal,

Samen met mijn gezin hebben wij besloten een wereldreis te gaan maken. Nu zijn we op zoek naar enthousiaste mensen die een website voor ons gezin willen bouwen. Speciaal voor deze reis en in de vorm van een prijsvraag. Het idee van een prijsvraag leek ons gewoon leuk. Om jullie een idee te geven hebben een wensenlijst gemaakt en een beschrijving van het doel van deze bijzondere reis.

Wij dachten dat een prijsvraag op MacOSX jullie ook wel enthousiast zou maken omdat de leden dan mee zouden kunnen jureren. Toch leuk en spannend voor onze Mac-community.

Omdat een bijzondere website bouwen leuk, inspirerend maar ook gewoon hard en veel werk is moet daar een geldprijs tegenover staan, zo vinden wij. Een hoofdprijs van € 2.000 en 4 prijzen van elk € 500 .

Wij zijn erg benieuwd naar jullie reacties. Meer informatie staat, provisorisch, op http://www.vanhaeartfamily.com

Met vriendelijke groet,

JAG

Bijdrager
    basvandorst

Ik denk dat je deze post beter in het forum web-development had kunnen plaatsen.
    Link naar je site werkt trouwens niet.

Bijdrager
    EagerB0bNerd

je moet even de laatste punt (achter .com.) weghalen, dan doet de link het tenminste ..

Bijdrager
    stijnbokhove

Het is mij een beetje onduidelijk wat jullie vragen van de MacOSX leden… insturen van design creaties, of het bouwen van de gehele site?

Die geldprijzen, is dat de betaling voor al het werk dat verricht moet worden?
    Gezien de eisen die je aan de site stelt, kan ik je zeggen dat 2000 euro erg weinig is. Wat je vertelt klinkt erg omvangrijk, met vele onderhoudbare onderdelen en zelfs een inloggedeelte.

Toch succes met het wereldreis-project, klinkt interessant! En wie weet zijn er mensen die het geweldig vinden om die site voor je te bouwen:)

Stijn

Bijdrager
    Fotosoeper

Gezien de voorwaarden voor deze site denk ik dat je het beste maar een media/ontwerp bureau moet inschakelen.. Een project van dergelijke omvang kun je het beste professioneel laten doen.. Met 4000 euro moet je toch een aardig eindje kunnen komen.

Succes ermee!

Bijdrager
    Ronin
    ”Fotosoeper”

Gezien de voorwaarden voor deze site denk ik dat je het beste maar een media/ontwerp bureau moet inschakelen.. Een project van dergelijke omvang kun je het beste professioneel laten doen.. Met 4000 euro moet je toch een aardig eindje kunnen komen.

Succes ermee!

Of het geld in eigen zak steken. Kun je wat langer op wereldreis :wink:

Bijdrager
    Fotosoeper
    ”Ronin”

Of een 17-inch Powerbook kopen met Airport Express en onderweg zelf klungelen :P

Bijdrager
    Ronin
    ”Fotosoeper”
    ”Ronin”

Of een 17-inch Powerbook kopen met Airport Express en onderweg zelf klungelen :P

Of even kijken op http://www.landinzicht.be om is even te kijken wat je daar van vindt.

Bijdrager
    rburgt

Ik vindt het juist wel een leuke aanbieding, ook vooral omdat je er nog een vrij lange tijd over hebt om de site af te maken, vooral voor jongeren ( zoals mij ) is dit een erg leuke aanbieding. De enige nadeel is dat je niet zeker weet of je ook echt beloond wordt voor je werk…

Bijdrager
    hansenonline

leuk zo’n wedstrijd, maar waar gaat de reis naar toe?
    bepalen de makers van de winnende website dat?

daan.

Bijdrager
    JAG

waar gaat de reis naar toe?
    bepalen de makers van de winnende website dat?

Leuk en origineel idee!

JAG

Bijdrager
    computer space

Verwijderd

Bijdrager
    Thom

Ik vind het een erg leuk idee van jouw en van je familie. Ik denk dat je een site nodig heb waar je:
    – zelf pagina’s kan toevoegen (incl. foto’s)
    – zelf pagina’s in een menu/submenu kan onderbrengen

Op deze manier ben je zelf de webmaster en hoef je niet van tevoren een programma van eigen vast te stellen over de inhoud.

Ik denk dat veel professioneele web-bureau’s dit zeker voor 2000 euro kunnen doen incl. een leuke vormgeving die past bij jullie doel.

Bijdrager
    basvandorst
    ”Thom”

Ik vind het een erg leuk idee van jouw en van je familie. Ik denk dat je een site nodig heb waar je:

Op deze manier ben je zelf de webmaster en hoef je niet van tevoren een programma van eigen vast te stellen over de inhoud.

Ik denk dat veel professioneele web-bureau’s dit zeker voor 2000 euro kunnen doen incl. een leuke vormgeving die past bij jullie doel.

Er zijn een aantal ‘eisen’ gesteld: http://www.vanhaeartfamily.com/ , en dat zijn er meer dan die 2 die jij opnoemd.

Bijdrager
    Thom
    ”basvandorst”
    ”Thom”

Er zijn een aantal ‘eisen’ gesteld: http://www.vanhaeartfamily.com/ , en dat zijn er meer dan die 2 die jij opnoemd.

Ja, dat snap ik. Maar door deze twee functionaliteiten zijn bijna alle andere eisen overbodig. De opdracht wordt zo minder complex en dan is het voor 2000 euro voor een professioneel bureau goed te doen.

Bijdrager
    Macinspire

Ja ja, zoek mij dan maar eens een bedrijf dat een website maakt die voldoet aan die eisen en dan voor 2000 euro.

Het is een leuk idee om zoiets op een forum te zetten en er dan een beloning aan te handen maar dan moeten de eisen wel wat lager liggen lijkt mij. Dit is nogal een omvangrijk project wat je voor de hobby niet ff 123 maakt. Zelf kan ik zoiets waarschijnlijk wel inelkaar zetten, maar om daar zomaar even aan te beginnen en dan iets te maken wat vervolgens niet gebruikt wordt… dat zie ik niet zo zitten.

Bijdrager
    meneer de koekepeer
    ”Macinspire”

Zelf kan ik zoiets waarschijnlijk wel inelkaar zetten, maar om daar zomaar even aan te beginnen en dan iets te maken wat vervolgens niet gebruikt wordt… dat zie ik niet zo zitten.

Die mening zal met meerdere mensen gedeeld woorden.
    Het project is in principe goed te doen en erg interessant, maar niet voor de serieuze freelancer. De mogelijke, en hierbij ligt de nadruk op mogelijke, verdiensten zijn voor de freelancer over het algemeen niet zo interessant.

Aan de andere kant heeft een wedstrijd wel zn charme en kan het mensen de mogelijkheid bieden hun talenten te ontwikkelen. Projectgericht werken is in zo’n geval meestal effectiever dan zomaar wat in elkaar draaien.

In ieder geval succes aan de deelnemers.
    Ik ben benieuwd wat hier uit komt.

Bijdrager
    Macinspire

Daar zeg je inderdaad wat. Het zou wel leuk zijn als er nu een groepje van 2 á 3 mensen hier zouden zijn die alle hun kwaliteiten hebben (design/scripting) en dan samen zouden zeggen om hieraan te werken. Dat zou misschien wel een goeie optie zijn. Deze zou vervolgens op korte termijn ook best haalbaal moeten zijn, mits de communicatie goed verloopt.

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.