11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    pphavermans

website veroorzaakt hevige processoracvtiviteit

Hallo,

Iedere dag bezoek ik Lloyd’s List voor het bijhouden van nieuws over de scheepvaartwereld. Die site zorgt zowel in Safari als Firefox voor hevige activiteit van de processor en (daardoor) de fans.

iStat geeft de volgende waarden na ongeveer 30 seconden:
    CPU: user 40-50%
    Processes: Safari of Firefox-bin 60-80%
    Temp: 70-75 graden

Kan ik zorgen dat ik de site kan bezoeken zonder de hevige activiteit en het lawaai van de fans op volle toeren? Wat veroorzaakt de activiteit? (de ticker die boven in beeld loopt?)

(de fans draaien bij normaal surfen naar andere websites rond de 2000 toeren)

Bedankt voor de hulp, Peter-Paul

Bijdrager
    computer space

Je kunt met Adblock een paar van de scripts blokkeren. Daar zit vast de boosdoener tussen. Even proberen welke je moet hebben zodat de functionaliteit behouden blijft terwijl je toch de grootste traagheid uitschakelt.

Moderator
    unSOUND

Toevallig is het gisteren ook nog gevraagd:

http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=108044&highlight=

Het komt bijna altijd door de Flash plugin. Bij de site die jij noemt komt het door het gebruik van Java. Als je Java namelijk uitschakelt en de site nogmaals bezoekt, komt Safari niet hoger dan 3%…

Bijdrager
    computer space

Hier zit volgens mij geen flash op deze pagina. Moet dus een javascriptje zijn.

Bijdrager
    iJoost

Graag verschil blijven maken tussen Java en JavaScript, want dat zijn echt twee heel verschillende dingen. En ze door elkaar heen haspelen levert zelden meer begrip op bij een vragensteller. Dank u.

Bijdrager
    computer space

Ze zijn wel allebei vernoemd naar de favoriete koffieboon van de programmeurs bij Sun van een bepaald Indonesisch eiland 8)

Moderator
    unSOUND
    ”Martiniman”

Ze zijn wel allebei vernoemd naar de favoriete koffieboon van de programmeurs bij Sun van een bepaald Indonesisch eiland

Sumatra ?

Bijdrager
    iJoost

JavaScript komt niet bij Sun vandaan maar bij Netscape.

http://nl.wikipedia.org/wiki/JavaScript#Geschiedenis

Bijdrager
    Webbiker
    ”iJoost”

Nah goed, bij Netscape zullen ze ook wel een voorliefde voor koffie hebben opgebouwd toen ze Netscape Navigator 3 Gold ontwikkelde…;-)

Bijdrager
    computer space
    ”iJoost”

Ik had het niet over het product, de naam is wel degelijk van Sun. Het is hun geregistreerd handelsmerk.

Bijdrager
    iJoost

OK Vind ik best.;-)

JavaScript is a registered trademark of Sun Microsystems, Inc., used under license for technology invented and implemented by Netscape.

Doet er echter nauwelijks toe. Niet lullen over JavaScript s.v.p. als het probleem Java is. Dat verwart namelijk hopeloos.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.