18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Q:

Bijdrager
    WebJ

Website testen op Windows

Hey allemaal,

Ik wil, voordat ik mijn nieuwe website lanceer, kijken of de website ook in onder andere Internet Explorer voor Windows werkt. Ik heb hier zelf geen Windows thuis dus ik vraag me af hoe ik dat het beste kan doen. Ik heb geen zin om iemand op MSN om een screenshot te vragen of zoiets, dat staat ook weer zo vreemd/zielig namelijk. Iemand een goed ideetje voor me? De website werkt perfect op alle browsers op de Mac, maarja, Windows kennende zal er nog wel het een en ander aangepast moeten worden voordat het allemaal optimaal wil werken.

Bij voorbaat dank,
    Jaap

Bijdrager
    Walkingfingers

Internetcafé, primafoonwinkel, chelloshop, bibliotheek, buren, familie…………

Bijdrager
    bassabas

Ik kan wel ff voor je kijken en wat screenshot doorsturen.
    Geef het adres maar …

Moderator
    Lucas Raggers

Er is een speciale site die daarvoor is gemaakt waarbij je bijna alle browsers op alle systemen kunt testen: http://www.browsercam.com/

Is alleen hardstikke duur. Je kunt een trial aanvragen voor een paar uur. Heb ik gedaan en het werkt (alleen een beetje omslachtig). Mijn site zag er werkelijk verschrikkelijk uit (op Mac browsers zag het er prima uit), dus wees voorbereid het ergste…

Bijdrager
    June

of virtual pc;)

Bijdrager
    Bert
    ”June”

of virtual pc;)

En dat werkt?

Anoniem

Ik test sites ook in virtual pc 5, Win98, maar ontdekte dat Opera (bijna ?) hetzelfde reageerde als I.E in win 98.
    Om de windows 98 kijk op een site snel te checken gebruik ik nu Opera, en alleen voor de zekerheid achteraf nog in VPC5 I.E.

Bijdrager
    sky61084

de bib? familie? kantoor?

Bijdrager
    WebJ

Bedankt, dat Browsercam geeft mij al weer genoeg informatie dat ik geen Transparante PNG kan gebruiken omdat IE voor Windows het niet ondersteunt… (wordt lelijk met de groene achtergrond dat ook een afbeelding is……)

Bijdrager
    Bert

Ik laat het meestal door mijn schoonbroer doen die heeft naast ’n iBook met OSX ook een PC staan met XP en IE6.
    Hier laat ik dan ook mijn pagina’s met CSS-2 controleren omdat IE deze slecht of niet ondersteund zoals popup-menu’s enz.:(
    Mozilla en aanverwanten ondersteunen CSS-2 prima:)

Bijdrager
    Zout

Op http://www.devguru.com staan alle html tags een ook alle css. Er staat bovenaan steeds welke browsers het goed interpreteren.

PNG’s is idd een groot probleem in IE. Hier is een oplossing: http://www.macosxhints.com/article.php?story=20020327093859941
    en hier een JS die het ook oplost, maar die doet soms rare dingen met je site: http://webfx.eae.net/dhtml/pngbehavior/pngbehavior.html

Bijdrager
    iBert

Dan is mijn Toshiba laptop voor één keer even handig:) Heb ik moeten aankopen voor school (2e hoger Toegepaste Informatica). Heb 4 browsers op PC en 4 op Mac, dus testen kan ik altijd wel redelijk uitgebreid doen.

Maar als je je site in XHTML/CSS code zou er sowieso niet veel verschil mogen zijn tussen browsers en platformen.

Bijdrager
    WebJ
    ”iBert”

Maar als je je site in XHTML/CSS code zou er sowieso niet veel verschil mogen zijn tussen browsers en platformen.

Heb je helemaal gelijk in, hij is met 100% goede XHTML en CSS gemaakt (of die validator maakt een foutje), maarja; ik zal die groene achtergrond toch maar in die afbeelding zetten zodat die niet meer transparant hoeft te zijn. Er zijn teveel mensen die IE gebruiken onder Windows…

Bijdrager
    Ja Rune
    ”lucasraggers”

Er is een speciale site die daarvoor is gemaakt waarbij je bijna alle browsers op alle systemen kunt testen: http://www.browsercam.com/

Is alleen hardstikke duur. Je kunt een trial aanvragen voor een paar uur. Heb ik gedaan en het werkt (alleen een beetje omslachtig). Mijn site zag er werkelijk verschrikkelijk uit (op Mac browsers zag het er prima uit), dus wees voorbereid het ergste…

Ik heb die browsercam ook eens getest, ik vind em super!
    geniaal gevonden!

Anoniem

Bij onderstaand adres kun je sites op verschillende manieren testen:
    http://www.anybrowser.com/siteviewer.html

Bijdrager
    rbroen

Browsercam is echt heel mooi, maar $39.95 per maand is toch nog $ 479.40 per jaar. Het is een 10 user account… als er een paar mensen mee doen wil ik wel een abonnement afsluiten.

Laat me even wat weten!

Bijdrager
    Harryk

Ik wil, voordat ik mijn nieuwe website lanceer, kijken of de website ook in onder andere Internet Explorer voor Windows werkt. Ik heb hier zelf geen Windows thuis dus ik vraag me af hoe ik dat het beste kan doen.

Virtual PC op de kop tikken, kan een oudere versie zijn want Windows 98 volstaat. Daar dien je vervolgens de nieuwste Explorer 6 even te downloaden (vanuit Windows).
    De file-sharing optie in Virtual PC even aanzetten zodat je je site offline vanuit explorer als file kan inlezen van je locatie waar de html staat. Iets veranderd? Saven, In Explorer weer even op vernieuwen drukken.

Het is een tamelijk langdurig proces dat installeren van Windows binnen Virtual PC…

Maak je regelmatig sites, dan MOET je Explorer WIn onder handbereik hebben. Doe je dat niet dan ben je net zo dom als de Windows-web-bakkers die alleen maar in Explorer 6 testen. Alleen zijn hun met z’n 90tiggen en wij met z’n tienen (in procenten). Reden te meer voor ons om slimmer te zijn..

Bijdrager
    XBL
    ”iBert”

Zou niet mogen, maar de ervaring leert dat CSS2 verschillend wordt ondersteund door browser (andere intrepetatie). En nee, dat is niet enkel IE die het fout doet, ook in FF heb ik ontdekt dat hij niet helemaal volgens de regels om gaat met CSS2.

Jochem

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.