13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:

Bijdrager
    stoef

website (slecht te openen)

de volgende site opent niet/slecht op mijn mac
    http://www.bodylifeplan.nl
    wie kan helpen dit probleem op te lossen, de site is gemaakt in windhoos.
    de designer ken ik persoonlijk en heb min of meer beloofd hem te helpen dit op te lossen.
    gaarne reacties en dan mail ik ze wel door naar de designer.:oops:
    de site laad maar voor een deel en blijft daarna hangen.

Bijdrager
    dada1958
    ”stoef”

wie kan helpen dit probleem op te lossen, de site is gemaakt in windhoos.
    de designer ken ik persoonlijk en heb min of meer beloofd hem te helpen dit op te lossen.
    gaarne reacties en dan mail ik ze wel door naar de designer.:oops:
    de site laad maar voor een deel en blijft daarna hangen.

Tsja, reageren wordt wel een beetje lastig; Safari blijft hangen, alleen een force quit werkt; ik kan niet eens naar de bronversie kijken :sealed:

Bijdrager
    Brak Mak Morn

Hij laad wel als je Javascript in de prefs uitvinkt.
    Lijkt me dus een Javascript bug
    Helaas ben ik geen Javascript-held, kan het dus niet verder oplossen…

Bijdrager
    tennapel

Het javascript dat gebruikt wordt voor de navigatie zorgt ervoor dat Safari crasht. Firefox (Mozilla) doet het wel.

De hele site is zo’n beetje afhankelijk van javascript; de enige oplossing is of het javascript vervangen voor een script dat geen problemen geeft, of de site van de grond af aan opnieuw bouwen en geen javascript gebruiken.

Op de volgende link:
    http://www.alistapart.com/articles/dropdowns/
    is een voorbeeld van hoe je het zonder javascript kan doen. Dit gaat niet goed in safari, maar daar is een workaround voor die in de discussie bij het artikel genoemd wordt.

Bijdrager
    dimelot

Ik heb gekeken met IE, en het is niet de mooiste site, maar hij werkt wel.
    Niet helemaal lekker, want als je op een menu klikt gebeurt er iets geks met het frame waar de tekst in staat, dat knippert namelijk ff en dan kan je gewoon door scrollen. En met safari doet’ie het eerste stukkie wel laden en dan zoals dada zei, safari hangt….

Bijdrager
    Zout

lijkt mij een javascript fout, maar dat lag al wel vast denk ik. Net het JSje even bekeken, maar zie het niet zo gauw.

Bijdrager
    MacX

Dit javascript wordt alleen door Microsoft browsers ondersteund ook op de Mac, Netscape en Mozilla crashen welliswaar niet maar daar is eigenlijk alles mee gezegd.

The type attribute of the Script tag is not supported. [Netscape Navigator 3.0]
    The Style tag is not supported. [Netscape Navigator 3.0]
    The Style attribute of the Table tag is not supported. [Netscape Navigator 3.0]
    CSS property border-collapse is not supported [Safari 1.0]
    CSS property border-collapse is not supported [Netscape Navigator 4.0, Netscape Navigator 6.0]
    The ID attribute of the Table tag is not supported. [Netscape Navigator 3.0]
    The BorderColor attribute of the Table tag is not supported. [Netscape Navigator 3.0]
    The bordercolor attribute of the TABLE tag is not supported. [Mozilla 1.0, Netscape Navigator 4.0, Netscape Navigator 7.0, Safari 1.0]

Dit zijn slechtst een paar van de fouten in het script.

Bijdrager
    soulutions
    ”stoef”

… de site is gemaakt in windhoos.
    gaarne reacties en dan mail ik ze wel door naar de designer….

Sorry hoor, maar ik heb net ff de oplossingen hier bekeken en Javascript uitgezet.. maar alsjeblieft zeg: al die moeite – plus dat ik vandaag de Abri-posters hier in ’t centrum (Zwolle) zag van dit gebeuren, was ik nieuwsgierig… zonde van mijn energie!

Noem de persoon die dit gemaakt heeft alsjeblieft géén ‘designer’… maar gewoon bijvoorbeeld: ‘diegene die dit in elkaar heeft gezet’ ofzo…

Hint: aangezien je ‘m kent – nee weet je wat: ik neem zelf wel contact op…

Bijdrager
    tennapel
    ”MacX”

The type attribute of the Script tag is not supported. [Netscape Navigator 3.0]
    The Style tag is not supported. [Netscape Navigator 3.0]
    The Style attribute of the Table tag is not supported. [Netscape Navigator 3.0]
    (etc..)

Dit zijn slechtst een paar van de fouten in het script.

MacX, dit is allemaal niet relevant. Netscape 3 mag dan type=”text/javascript” niet ondersteunen, maar binnen HTML4 en XHTML 1 zijn dit verplichte attributen. Netscape 3 negeert dat.

Een bepaald (CSS) style attribuut is niet ondersteund. Dan zal de layout niet eruit zien zoals je wilt, maar het kan geen kwaad.

Het probleem zit in de javascript zelf, de code.

Bijdrager
    MacX

Als je in regel 20 een wijziging maakt werkt het wel.

Niet zo: }st_js=1;}
    maar zo: }st_js=1;

Bijdrager
    Aiko

Sorry. Een beetje negativiteit van mij; ik adviseer je de type- en stijlfouten uit de teksten te (laten) halen. Teksten zonder vooral de leestekens zijn – naar mijn nederige mening – vreselijk irritant te lezen… Dat kan toch de bedoeling niet zijn van zo’n website?

Afijn, waarom eigenlijk een in principe ‘simpel’ zijnde website volgehangen met script? Dat kan toch simpeler?

Bijdrager
    dada1958
    ”MacX”

Als je in regel 20 een wijziging maakt werkt het wel.

Niet zo: }st_js=1;}
    maar zo: }st_js=1;

Als die ‘designer’ geld voor zijn juweeltje vangt is hij/zij jou iets verschuldigd 8)

Bijdrager
    MacX

Ik ben ook geen javascript programmeur, ik heb gewoon zoek iets wat niet logisch lijkt gedaan. en toen zag ik dat er een } teveel stond.:wink:

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.