11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    AlphaKilr

Website PHP vraag

Hallo OMT,

Voor een website die ik aan het ontwikkelen ben wil ik graag het volgende (indien dit mogelijk is):

Ik heb een website ontworpen waarop links naar software komen te staan, dit voor intern gebruik binnen een bedrijf.
    Nu heb ik een statische website daarvoor ontworpen met allemaal blokken waar de software in zou moeten komen te staan, nu zou ik graag een systeem willen (PHP Script wellicht???) dat als ik een file upload via FTP naar een dir dat het script ervoor zorgt dat de website automatisch een content blok aanmaakt met een titel erbij (Bestandsnaam) en een download knopje voor het bestandje.

Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan doen? Tips in de goeie richting misschien? Is het überhaupt wel mogelijk?

Groetjes,
    Alpha

Bijdrager
    Bonkie

Je kan een directory gewoon uitlezen in PHP dus het is gewoon mogelijk
    Dit kan je doem met de functie readdir zie: http://nl1.php.net/readdir

Bijdrager
    AlphaKilr

Hallo @Bonkie,

Dat is nu gelukt, maar krijg hem nu zoals in de foto helemaal onderaan.
    Ik zou het graag willen dat het in van die blokken komt, en dan een automatisch linkje naar de file… Kan dit ook?

Bijdrager
    Bonkie

Als ik jou was zou ik het in een database opslaan, vanuit daar is het makkelijker om het te beheren.

Dit omdat ik in je screenshot ook gewoon nette titels zie ipv de filename als titel.
    Maar wat jij wil is natuurlijk mogelijk moet je er gewoon overheen loopen.

Bijdrager
    defores

In eerste instantie denk ik niet dat je die software zomaar mag verspreiden (lijk mij vrij logisch er auteursrechten op zitten) m.a.w. dien je gewoon een verwijzing naar de website van de makers ervan te maken.

Verder dien je gewoon je website te stylen met css of javascript.style … noem maar op.
    Je kan beter aanleren om een template te maken en vervolgens de inhoud m.b.v. php en javascript de content aan te maken.
    Kwestie van goed zoeken op internet en veel leren.

Bijdrager
    daanclasener

@defores misschien gaat het over software speciaal gemaakt voor het bedrijf.

Bijdrager
    defores

@daanclasener,

Als ik de teksten bekijk staat er toch letterlijk ‘Teamviewer’ en ‘Citrix Receiver’.
    Maar goed mijn probleem verder niet.

Bijdrager
    Bonkie

@defores

De TS geeft aan dat het voor intern gebruik is bij hun bedrijf dus dan mag het wel gewoon.
    Wanneer het gepubliceerd word op een publieke website wordt het inderdaad een ander verhaal..

Bijdrager
    AlphaKilr

Thx voor de reacties allemaal, heb je daar misschien ook een goeie handleiding voor @Bonkie?

Bijdrager
    Bonkie

@AlphaKilr Als je totaal nog geen ervaring er in hebt kan je proberen om dit te volgen http://www.leerwiki.nl/PHP_en_MySQL_deel_1_-_Verbinding_maken

Bijdrager
    AlphaKilr

Is goed @Bonkie, bedankt! Ik ga d’r mee aan de slag!

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.