7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    morli

Website (php) versus Access toepassing

Goede morgen,

Ik ben aan het kijken om een systeempje op te zetten om informatie te vergaren in aanloop naar een productie proces. Deze info moet van verschillende partijen komen. Nu wil mijn baas dit in Access doen terwijl ik dit veel liever via een website achtig geheel zou doen. Voorlopig heb ik maar 2 goede argumenten:
    – ik werk op een Mac (geen Access)
    – toegang van overal indien een website

Nu zit ik wel met een probleem: de website ontwerpen is geen probleem voor mij, wat wel een probleem vormt is en database opzetten en daarmee verbinden om info uit te halen / in op te slaan. Ik heb al eens een thread gemaakt over project managment maar heb daar mijn ding niet gevonden. Ondertussen ook heel wat over CMS gelezen…

Suggesties over het hoe aanpakken hiervan? Eventuele toepassingen?

Bijdrager
    morli

Is Joomla makkelijk te installeren voor iemand die weinig kennis van zaken heeft? Ik bedoel, een statische html site opzetten is geen probleem, maar tot zover rijkt mijn kennis… helaas

Bijdrager
    Art-art

Hallo Morli,
    Tot een jaar geleden had ik niet meer gedaan met websites dat wat HTML in elkaar geknutseld. Op zoek naar een CMS kwam ik op CMS Made Simple (http://www.cmsms.org).
    Aanvankelijk heb ik ook naar de groten als Joomla gekeken. Je kan hier absoluut heel veel mee. De overvloed aan mogelijkheden schrok me echter ook een beetje af. Vandaar dat ik bij CMSMS terecht kwam. De basis is erg simpel op te zetten, er zijn veel uitbreidingsmodules beschikbaar en als jet het echt te pakken hebt kan je ook zelf makkelijk modules bouwen.
    Mijn CMS draait stabiel bij zowel mijn hostingpovider (XS4ALL) als op mijn iMac (met MAMP).
    CMSMS heeft een actieve Belgische en Nederlandse gebruikersgroep. Een week of 6 geleden hadden we zelfs onze 1e workshop in Rosmalen.
    Succes met je keuze!

Bijdrager
    morli

Art-art,
    Kan je in cmsms ook pagina’s maken waarop gebruikers zelf info kunnen ingeven.

bv:
    Contact persoon: [text veld] [Wijzig knop]

Alvast bedankt voor de suggestie, ben het nu aan het bekijken

Bijdrager
    Art-art

Ja, dat kan zeker. Er is een modue Front End Users waarmee je gebruikers selectief toegang kan verlenen tot pagina’s en ook input kan laten geven.
    Ik gebruik deze module alleen om toegang te geven tot bepaalde pagina’s maar het overige is zeker mogelijk.

Bijdrager
    palahala

Veel mensen gebruiken Access eigenlijk als Excel: gewoon rijen met informatie zonder referenties naar andere tabellen. Als dat voor jou ook geldt: misschien Google docs? Als het bijvoorbeeld om het invullen van formulieren gaat, dan kun je met Google Docs een invulformulier voor je spreadsheet online zetten.

Kost in ieder geval weinig moeite om te maken (mits je het geen probleem vindt dat je data op een server in de VS komt te staan).

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.