11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    testkees1

Website met 1000+ foto's

Allen,

Ik ben opzoek naar een manier om op een ‘simpele’ wijze een website te maken
    met 1000+ foto’s.

Het moet een simpele website worden met alleen een zoekmachine op de voorpagina.
    Je typt dan bijv. “Rolex” in en je ziet alle Rolex modellen met prijs.

Weet iemand een goede oplossing voor mij?

Geblokkeerd
    Anoniem

Als jij in staat ben zo’n website te maken kun jij ook googlen naar database search engine.

Ben je eigenlijk niet in staat om een goede database in te richten en heb je nog nooit van de back end van een website gehoord, begin dan hier https://www.google.com/cse/

Bijdrager
    Shmoo

Aangezien je zelf helemaal nergens verstand van hebt zou ik zeggen kijk eens naar WordPress + plugins die je verder kunnen helpen met de zoekfunctie binnen WordPress.

Met WordPress kun je eenvoudig je content publiceren en mogelijk importeren als die 1000+ pagina’s al ergens bestaan + er zijn voldoende plugins te vinden die gericht zijn op zoeken binnen een WordPress site.

SearchWP is een plugin die ik persoonlijk heel hoog heb zitten omdat je er eigenlijk een soort Google binnen je eigen site mee kan spelen. Jij kan bepalen aan de hand van X type content welke resultaten als eerste getoond worden. Bijv. als het woordje Rolex in de titel van een pagina staat dan is dit belangrijker dan wanneer aan het woordje Rolex voorkomt in de content of in de reacties/reviews op een pagina.
    Extreem cool dus en iedereen met een WordPress site kan dit instellen en beheren zonder technische kennis of vaardigheden.

Home

—–

En waarschijnlijk wil je ook nog een catalogus structuur hebben daar kun je dan weer deze plugin voor gebruiken.

WP Catalogue

Bijdrager
    testkees1

Top!
    Ik ga het proberen!

Thanks

Sleutelbeheerder
    Night

Zorg dan wel dat je eerst goed de documentatie van WordPress doorneemt, met name het gedeelte waarin de SQL database aangemaakt moet worden bij je provider.

En in WordPress kun je met thema’s werken, zodat je precies de site kan tonen zoals jij wil

bijvoorbeeld:
    http://wpgurus.net/wordpress-store-themes/

Bijdrager
    testkees1

Ik heb even gekeken naar de upgrade mogelijkheden bij WordPress en ik vraag me het volgende af:

-Als ik begin met het Premium pakket, kan ik daar een werkende website mee maken voor mijn idee?

-Kan ik een WordPress thema zo aanpassen dat het op een Google-zoekmachine lijkt?

–Als het werkt en ik wil advertenties plaatsen… Moet dat dan bij Google Adsense of zijn er mogelijkheden van WordPress zelf?

Alvast hartelijk dank!

@Shmoo

@Night

@Usain

Bijdrager
    Shmoo

-Als ik begin met het Premium pakket, kan ik daar een werkende website mee maken voor mijn idee?

Premium pakket?
    Je moet WordPress downloaden via wordpress.ORG en daarna installeren op een webhosting.

-Kan ik een WordPress thema zo aanpassen dat het op een Google-zoekmachine lijkt?

Geen of idee of jij dat kan maar ja dat is zeker mogelijk. Je plaatst een zoekvenster op een pagina en zorgt daarna dat deze pagina als homepage getoond wordt.

–Als het werkt en ik wil advertenties plaatsen… Moet dat dan bij Google Adsense of zijn er mogelijkheden van WordPress zelf?

Je bent vrij om elke advertenties op je eigen site te plaatsen het is gewoon een kwestie van een code-snippet van het advertentie-programma in de pagina’s plakken. Meestal hebben bedrijven die deze advertenties aanbieden heus wel WordPress plugins om te zorgen dat hun advertenties op je pagina terecht komen.

Even los van alle vragen, als je een Google -achtig systeem wilt gaan nabouwen dat mensen moeten gebruiken om bijv. X producten te vinden dan stop er maar mee want dan heb je de verkeerde tools.
    Ik ging er van uit dat je een geavanceerde zoekfunctie op een pagina wilde maken.

Geblokkeerd
    Anoniem

Even voor de duidelijkheid, je wilt dus een homepage maken met een search bar. Wanneer er dan een gebruiker op je website komt en Rolex submariner in typt in de search bar er vervolgens een plaatje en wat info over dat horloge uitrolt?.

Ik zou beginnen met een back end, hoe ga je connecties leggen tussen zoektermen die niet 100% overeen komen met hoe jij dat horloge in je database hebt staan. Hoe krijg je een gevulde database, ga je alles handmatig invullen? Nu kan je met een MySQL database en wat kant en klare PHP scripts iets gaan knutselen maar dat zal niet compleet aan je eisen voldoen. Daar heb je wel flink wat kennis voor nodig.

Pas wanneer je het bovenstaande hebt kun je gaan denken aan advertenties, er zijn talloze advertentie netwerken die jou site kunnen voorzien van advertenties. Ik heb dat soort advertenties allemaal geblokkeerd en sta alleen creatieve advertenties toe zoals bijvoorbeeld op wetransfer.com waar de achtergrond van de website een advertentie is. Maar als jij mensen laat zoeken op horloges kan je een dealtje maken met een juwelier, dat wanneer een bezoeker dat horloge wil kopen doorgestuurd word naar de juwelier.

Wellicht zijn er WordPress themes die wat kunnen betekenen voor je, maar ik zou WordPress lekker vergeten. Veel te uitgebreid en niet de meest geschikte CMS die er is voor jou doeleinden. WordPress word gebruikt door bloggers, mensen die een portfolio willen bijhouden of voor een simpel winkeltje.

Bijdrager
    Ernste

Premium pakket?
    Je moet WordPress downloaden via wordpress.ORG en daarna installeren op een webhosting.

moet?
    Als je kiest voor WordPress, is de eerste keus tussen:
    Wordpress(-software) gebruiken op een eigen domein (de meeste providers bieden daar het installeren van de WordPress-software [of andere] standaard aan; anders vanaf wordpress.org downloaden, zoals hierboven aangegeven)
    óf
    gebruik maken van de gratis hosting (inclusief WordPress-software) op WordPress.com, waar gezien de opmerking over Premium-pakket de topic starter blijkbaar heeft gekeken. (Meteen beginnen met per Premium-pakket lijkt me niet noodzakelijk, maar dat is een keuze.)
    Meer over WordPress.com versus WordPress.org

Bijdrager
    testkees1

@Usain ik begrijp het….

Dan ga ik research doen voor het verkopen van een idee.
    Hopelijk zit daar een mogelijkheid in.

Geblokkeerd
    Anoniem

Je idee staat nu toch al op internet;)

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.