9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    Erikjee

Website maken met soort van iWeb?

Beste allemaal,

Voordat ik een hoop boze reacties over mij heen krijg wil ik mij als eerst excuseren dat dit niet mijn bedoeling is. Ik heb namelijk al verschillende programma’s getest maar ik zie door de bomen het bos niet maar en voordat ik 100 programma’s aanschaf wil ik toch liever eerst jullie reactie.

Op school moet ik een website bouwen, gewoon via bijv. WordPress. Nu dacht ik: Yes ik heb iWeb! Kan ik iets extra moois laten zien! Nu blijkt dat iWeb over is en niet meer door Apple ondersteund wordt. Ik heb het wel op een schijfje staan en geïnstalleerd en kon het dus wel draaien, maar publiceren kan volgens mij niet meer.

Nu zoek ik dus een programma, dat net zo eenvoudig is als iWeb met leuke lay outs. Je kunt je dus wel voorstellen dat ik geen kennis van websites bouwen heb en dat is dan ook de reden dat iWeb mij zo aansprak. Sandvox heb ik ook geprobeerd, maar dat vond ik niets.

Weet iemand een goed, eenvoudig, programma zoals iWeb waarmee ik toch verbluffende sites kan maken? Het belangrijke is wel dat ik hem op het eind kan exporteren naar bijv. een gratis site of bloq of wat dan ook.

Ik wacht jullie reacties in spanning af.

Groet,
    Erik

P.s. Mijn excuses voor mijn weinige kennis over websites.

Bijdrager
    Wiki Post
    Bijdrager
    mollie319

Je kon toch in iWeb ook exporteren, zodat je het kunt plaatsen op een gratis site of blog.
    Ik heb het nu niet meer geïnstalleerd, maar in de tijd dat ik het gebruikte was dat zeker een mogelijkheid.

Een veel gebruikt alternatief is toch wel Rapidweaver
    Hoewel dit niet gratis is.

Bijdrager
    KarelWillem

Natuurlijk kun je een iWeb-site publiceren.

Dat doe je gewoon naar je bureaublad.
    Waarna je het met een FTP-programma ergens op een server zet.

Tip:
    Zet de site in een Dropbox-mapje.
    Kopiëer de publieke link van index.html.
    De link is de URL van je website.

Dit van je bureaublad zet je gewoon in een mapje met een willekeurige naam op Dropbox:

Bijdrager
    Dydefox

Er is een vervanger in aantocht, helaas kun je alleen via Beta aanmelding testen. Ik blijf het ook raar vinden dat alles super geupgrade is, maar iWeb niet.

Naam is Easyweb. Ik heb zelf Sandvox en Rapidweaver geprobeerd, maar nee…geen geduld of geld genoeg voor alle in-app purchases.

Vervanger iWeb

Bijdrager
    KarelWillem

Helaas zijn ze het al bijna een heel jaar aan het ‘aankondigen’.:)

Overigens heet het nu EverWeb.

Bijdrager
    Wyodor

Hier ophalen/kopen :

http://www.everwebapp.com/

$80 is geen geld voor een versimpeld iWeb programma.

Bijdrager
    Shmoo

Op school moet ik een website bouwen, gewoon via bijv. WordPress. Nu dacht ik: Yes ik heb iWeb! Kan ik iets extra moois laten zien! Nu blijkt dat iWeb over is en niet meer door Apple ondersteund wordt.

Ik neem aan dat je niet op een media opleiding zit waar het de bedoeling is dat je leert hoe je websites moet bouwen dus waarschijnlijk heeft de leerkracht al zijn huiswerk gedaan en geeft hij jullie WordPress als Gratis starter-kit omdat hij weet dat dit het beste product voor jullie studenten is om mee te beginnen. Het kost niets en heeft alle mogelijkheden die nodig zijn voor deze opdracht.

De leerkracht geeft die voorzet niet voor niets…
    Jullie opdracht zal denk ik zijn, maak een website voor een ‘fake’ bedrijf en dan wil de leerkracht waarschijnlijk bepaalde structuur terugzien – kijken of jullie begrijpen wat er allemaal essentieel aanwezig moet zijn op een website en niet wie ontwerpt het mooiste plaatje voor een website. Als dat de bedoeling was dan zat je wel op een andere opleiding want dat is een vak ansicht.

Een goede website maken is al een vak (1) een website ontwerpen is er ook een (2) en jij wilt met (0) ervaring beide gaan uitoefenen?
    Je legt de lat wel heel erg hoog voor jezelf op deze manier en ik begrijp dat je hyper bent om dit te gaan doen want het kan heel erg leuk zijn maar keep it real..

Prachtig voorbeeld ja.. dit somt eigenlijk precies op waar dit hele verhaal over gaat.

Het lijkt nog niet eens op het effect dat ze wilde bereiken en dat is niet eens omdat de software faalt maar omdat de kennis en inzicht er niet is. Dit ziet eruit als de originele velgen van je BMW afhalen en ze vervangen met een setje van de Halfords..

Bijdrager
    Jeroen v.

Je kunt heel goed iets proberen met WordPress. Het is relatief makkelijk en je hebt snel een werkende site die dan nog qua content alleen gevuld dient te worden. Als je het niet via een eigen adres en FTP wilt doen kun je gewoon een account aanmaken bij WordPress waardoor je een eigen ruimte op de server krijgt. Even zoeken naar een template die je aanspreekt ( ik zal nooit voor gratis gaan ) maar ik kan begrijpen dat je niet 50,- euro wilt betalen aangezien het om een schoolopdracht gaat.

Als je hiervoor kiest kan je na 10 minuten al beginnen met de inhoud.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.