30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 33)
  • Q:
    Bijdrager
    applefreak020

Website maken

Hallo,

Ik wil graag een mooie website maken op me Imac maar heb geen idee hoe?
    Heb wel op internet rond gekeken maar vond heel veel kant en klare websites.

Weten jullie een site of programma waarmee je simpel een site kan bouwen voor bijv. dingen te verkopen?
    Ik heb totaal geen verstand van codes en cijfertjes!

Alvast bedankt:sarcastic:

Bijdrager
    KarelWillem

Officieel niet meer in de handel, maar tot nu toe nog niet geëvenaard in eenvoud:

Apples eigen iWeb: http://www.apple.com/nl/support/iweb/

Ik maak en beheer er nog steeds tientallen websites mee.*

* Voorbeelden: http://www.roelvanharen.nl / http://www.vakantiehuisflorida.com

Bijdrager
    KarelWillem

En in dit geval, is het nog makkelijker:

…waarmee je simpel een site kan bouwen voor bijv. dingen te verkopen?…

http://www.mijnwebwinkel.nl

Voorbeeld (winkeltje van mijn moeder): http://www.mijnwebwinkel.nl/winkel/doopje/

Bijdrager
    KarelWillem

Een mogelijk alternatief voor iWeb: http://www.karelia.com/sandvox/

En een stapje verder: http://www.softpress.com/products/freeway-express.html

Lang niet zo ‘vrij’ (slepen, schuiven, klaar) in mogelijkheden als iWeb helaas.
    Maar het is wat er het dichtst bijkomt.

Bijdrager
    Hansi2124

[mod name=Hansi2124 url=/profiel/hansi2124]Een website maken is iets totaal anders dan een programma maken. Daarom heb ik je topic verplaatst van subforum Software ontwikkeling naar dit subforum.[/mod]

Bijdrager
    computer space

Zelfgemaakte spullen verkoop je beter op Etsy of iets dergelijks. Anders loop je maar zo binnen dit kleine pielelandje te klooihannesen.

Bijdrager
    moller

Dan kun je toch beter een weblog maken waar je je spullen aanbied?
    Heb je ook niet zo een gedoe met codes etc.

bv met Tumblr of Blogger?

Deze kun je ook linken aan je eigen url van je website

Bijdrager
    milann
    Bijdrager
    computer space
    milann op 10 januari 2013

Check: http://www.wix.com

Je kunt mag ik hopen toch wel onder die kromme-ondergrond schaduwen uit? Raar “hip” gedoe de laatste tijd. CSS3 functie die verboden zou moeten worden.

Bijdrager
    Shmoo

Ik ben het met @computerspace eens.

Als je zelfgemaakte producten wilt verkopen dan moet je bij Etsy zijn als je daar niet kunt verkopen weet je zeker dat je iets verkeerd doet.
    Een eigen website-/shop begin je niet zomaar even en dan hoppa ga je producten verkopen, daarom kun je beter op de bestaande kwaliteit en vertrouwen van Etsy leunen en later kun je dan alsnog je eigen winkel online plaatsen.

Natuurlijk kun je wel een eigen website met meer informatie online plaatsen.
    Kijk eens naar wordpress.COM (cloud) of WordPress.ORG (eigen hosting)

Succes.

Bijdrager
    KarelWillem

voor bijv. dingen te verkopen?…

Bijvoorbeeld dus.

Misschien wil hij er ook nog meer mee?

Bijdrager
    Kdingo

Jammer dat je geen \”codes\” (language) kent. Een basis HTML en een beetje CSS zou ik sowieso even proberen te leren, altijd handig en je krijgt zo ook meer inzicht in hoe \”iets\” voor een computer wordt ontwikkeld.

Bijdrager
    Ni3l55

Inderdaad, Ik heb al een paar keer een simpele website gebouwd met iWeb maar dat werd steeds minder leuker en beperkter.

HTML en CSS basis kan je wel snel leren en met behulp van internet en boeken kom je wel een eind.

Bijdrager
    Worsteman

Je kan ook je eigen Ebay-winkel maken

Bijdrager
    KarelWillem
    Ni3lss op 10 januari 2013

Inderdaad, Ik heb al een paar keer een simpele website gebouwd met iWeb maar dat werd steeds minder leuker en beperkter…

Het wordt juist steeds leuker.
    Met een beetje fantasie kom je een heel eind.

En de HTML-widget in IWeb is natuurlijk ook een handig dingetje.

Bijdrager
    gipsman

iWeb is best OK en het is jammer dat Apple dit niet verder ontwikkeld heeft.
    Maar verontrustend is dat er geen updates meer komen, wat doet vermoeden dat een volgende ML update of in het beste geval de upgrade naar een nieuw OS iWeb buitenspel zal zetten. Ongeveer zoals onlangs met Appleworks en co. gebeurd is. Houd dus die mac met-dat-oude-besturingsysteem achter de hand…

Bijdrager
    KarelWillem

Nou ja, AppleWorks was dan ook al een jaartje of vijftien oud.

Dus we hebben nog even.:wink:

Bijdrager
    Andre1962

Een aanrader wat mij betreft is Hype van Tumult. Het is HTML5, CSS3 en Javascript gebaseerd en heeft de gebruiksvriendelijkheid van iWeb [intuïtief en interactief]. Geschikt voor iPad en iPhone. Tumult heeft geeft een goede en snelle feedback, deze mannen hebben een iWeb [Apple] verleden. De laatste update van Hype [Version 1.6.0 150] heeft vele nieuwe features en is erg stabiel. Ik gebruik Hype sinds mei 2011
    http://tumult.com/hype/

Bijdrager
    Shmoo
    johannes op 10 januari 2013

iWeb is best OK en het is jammer dat Apple dit niet verder ontwikkeld heeft.

Maar verontrustend is dat er geen updates meer komen, wat doet vermoeden dat een volgende ML update of in het beste geval de upgrade naar een nieuw OS iWeb buitenspel zal zetten.

En dat is niet meer dan terecht!
    Dat wat mensen op vandaag nog steeds met iWeb doen heeft niets met eenvoudig een website bouwen te maken maar alleen maar met wat aankloten en vooral geen moeite doen om je verder te verdiepen of ontwikkelen in betere oplossingen.

Zoals hier al aangegeven is HTML en CSS zijn zeer eenvoudig Gratis online te leren, iedereen kan het je moet alleen wat moeite doen.
    iWeb en al dat soort producten lopen altijd achter de trends aan en zijn niet up-to-date te houden voor de developers omdat het internet sneller beweegt dan developers kunnen bouwen en updaten.

Bijdrager
    KarelWillem
    Shmoo op 10 januari 2013

…Dat wat mensen op vandaag nog steeds met iWeb doen heeft niets met eenvoudig een website bouwen te maken maar alleen maar met wat aankloten…

…en zijn niet up-to-date te houden voor de developers omdat het internet sneller beweegt dan developers kunnen bouwen en updaten.Wat een zwart-wit voorgestelde onzin.

Bijdrager
    Ni3l55
    KarelWillem op 10 januari 2013
    Ni3lss op 10 januari 2013

Inderdaad, Ik heb al een paar keer een simpele website gebouwd met iWeb maar dat werd steeds minder leuker en beperkter…

Het wordt juist steeds leuker.
    Met een beetje fantasie kom je een heel eind.
    En de HTML-widget in IWeb is natuurlijk ook een handig dingetje.

Ja, het is inderdaad een leuk programma om mee te werken, simpel en geen code.
    Maar bijv. ik wil een stapje verder en graag de code wereld in om mooiere websites te bouwen.

Bijdrager
    KarelWillem

Absoluut.
    En dat moet je zeker doen als je daar interesse in hebt, en verder wil dan de simpele sites.

Daar is IWeb ook helemaal niet voor bedoeld.
    Dat is/was voor Truus achter de geraniums, die in een uur een site over haar katten kon maken.

Maar ik vind het stiekem ook nog steeds zo lekker werken.:lol:

Bijdrager
    Ni3l55

Ik ben niet iemand die echt alleen maar websites maakt, maar ik kan het beter nu leren omdat ik graag iets wil doen richting de grafische kant.

Bijdrager
    Shmoo

Vast ja, die mening mag je hebben , alleen kun jij daar moeilijk over oordelen als je qua websites bouwen niet verder bent gekomen dan knippen en klappen..
    Mocht je met dezelfde passie HTML en CSS gaan leren als dat je hebt uitgevonden hoe de Quote button op OMT werkt dan komt het vast wel goed en kun je binnen 2 jaar super mooie en vooral technisch goede websites bouwen.

Dit schreef ik ook nog, maar dat laat je er bewust uit omdat je weet dat het de waarheid is!

..en vooral geen moeite doen om je verder te verdiepen of ontwikkelen in betere oplossingen.

Inactief
    Anoniem

Ik gebruik Espresso van MacRabbit. Je kunt er een heel project mee beheren, inclusief uploadedn naar de server, en het heeft een hele goede ingebouwde CSS editor.

@Shmoo::grin:

Bijdrager
    KarelWillem
    Shmoo op 10 januari 2013

…Dit schreef ik ook nog, maar dat laat je er bewust uit omdat je weet dat het de waarheid is!

…en vooral geen moeite doen om je verder te verdiepen of ontwikkelen in betere oplossingen

Betere oplossingen voor wat? Voor een website van twee pagina’s voor Jan de Verhuizer?

Die geen tweeduizend euro heeft om zich te profileren op Internet.
    Maar nu voordelig de mogelijkheid geboden kan worden zich simpel te presenteren?

Een site die in 1 1/2 minuut geüpdate kan worden en na een telefoontje van de klant in 3 minuten weer online staat?

‘Beter’ is niet persé in alle gevallen ook echt ‘beter’.

Bijdrager
    sallandsebeer

Wat Shmoo zegt Muse o.i.d. als je zelf wilt tekenen en kleuren.

Anders zou ik een template nemen met WordPress!

Bijdrager
    Applefanaat

een probleempje:

wat moet ik hierbij invullen? en waar moet hij op mijn computer worden gepublishd?

Bijdrager
    KarelWillem

Niets?
    Gewoon publiceren op je bureaublad en met een FTP-programma naar de server sturen.

Maar ik denk dat jij helemaal nog geen plek in gedachten hebt, waar je site heen moet?

Dat kan de serverruimte van je Internetprovider zijn, een Dropbox-account, of een ruimte die je hebt gekocht bij een webhoster, etc.

En in het beste geval heb je er dan een .nl adres bijgekocht.

Bijdrager
    Dapperdan

Kijk eens bij Rapidweaver. Goede ondersteuning, cursusmateriaal etc. Werkt voornamelijk op basis van templates, maar hierin is veel aan te passen. Met enkele plugins zelfs mogelijk een website van scratch zelf op te maken. En.. Speciaal gemaakt voor de Mac!

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 33)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.