6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    kluivers

Website Layers Printen

In Golive even snel een site met layers gemaakt en nu blijkt dat als je deze wilt printen dat dit niet werkt. Hij print alle layers netjes onder elkaar. Niet echt de bedoeling. Iemand ?

Bijdrager
    Lifelogger

Je meot een aparte stylesheet aanmaken met daarin de layer opbouw voor het te printen document.

Je include deze dan met de volgende regel:

[code:1:53190d90b3]<LINK rel="stylesheet" type="text/css" href="printer_stylesheet.css" media="print">[/code:1:53190d90b3]

Deze stylesheet zorgt dan voor de printer uitvoer.

Bijdrager
    kluivers

ik was er al bang voor. Heb je een voorbeeld van zo’n stylesheet by any change ?

Bijdrager
    tricksel

Waarschijnlijk staat nu in de verwijzing naar je stylesheet een media=”screen”. Als je die verandert naar media=”all”, zal het met printen goed komen. Je hoeft daar geen apart stylesheet voor aan te maken (en daar is al helemaal geen standaard stylesheet voor, dus die kan lifelogger je zeker niet geven…)

Bijdrager
    klaus

De bovengenoemde technieken zijn allemaal correct. Het effectief scheiden van de stylesheets voor screen en print kan gebruikt worden in het geval dat je een bepaalde pagina wil afdrukken zonder de franjes etc die op de website wel zichtbaar zijn.

Overigens ben ik het er wel mee eens, dat een pagina volledig opgebouwd in css vaak niet 100% hetzelfde uit de printer loopt. Al is het alleen al omdat de breedte van een pagina nu eenmaal niet dezelfde is als die van een webpagina.

En over printen van webpagina’s gesproken, onthou goed dat een browser standaard staat ingesteld om GEEN achtergronden te printen. Dus van alle layers waar je een achtergrond gebruikt zal je zien dat die niet afgeprint wordt.

Bijdrager
    kluivers
    ”tricksel”

Waarschijnlijk staat nu in de verwijzing naar je stylesheet een media=”screen”. Als je die verandert naar media=”all”, zal het met printen goed komen. Je hoeft daar geen apart stylesheet voor aan te maken (en daar is al helemaal geen standaard stylesheet voor, dus die kan lifelogger je zeker niet geven…)

donders, zo simpel is het zelden. Maar het werkt inderdaad perfect !

@klaus

ik heb (gelukkig) geen achtergronden gebruikt.

Ik zie nu pas het verschil in de eerste regel. Daar staat bij Media type “print”. Dat had ik in eerste instantie helemaal niet gezien.

tnx !!

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.