15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Bijdrager
    jafd01

Website kosten etc

Hallo wij hebben weer eens een website update nodig.

Wij zijn een Shovel fabrikant.

Wij willen een website zoals http://www.saab.nl

Mijn vraag is hoeveel zal het ongeveer gaan kosten

Bijdrager
    BenDover

Ik heb een shovel nodig, wat gaat dat kosten?

Bijdrager
    jafd01

hahaha

Bijdrager
    Jeordy
    ”jafd01″

Hallo wij hebben nodig weer eens een website update nodig.

Een site als die van Saab, met video, interactiviteit, CMS, enzovoorts gaat duizenden, zo niet tienduizenden euro’s kosten.

Bijdrager
    BenDover

Als iemand een prijs wil geven wil hij vast wat meer info hebben.
    Wat lever je zelf aan en wat moet er gemaakt worden.
    Foto’s, tekst etc.
    Of lever je alles zelf aan en moet de bouwer alleen de site in elkaar zetten.

Bijdrager
    jafd01

Het puur over een basic layout Hoe ze de auto’s links hebben en de menubar boven. Layout mag Grijs / Wit video etc niet nodig. Puur een goed systeem nodig en van deze tijd zoals Saab.

Bijdrager
    cj

Dat zijn van die lastige vragen. En is geen vast antwoord op.
    Als je een handige buurjongen hebt, die doet het voor een kommetje rijst, maar bij een grote professionele organisatie duizenden euro’s. En er zijn ook genoeg freelancers of kleinere bedrijven die er qua prijs tussen in gaan zitten.

Tip: Plaats anders je project eens op http://www.freelance.nl, dan reageren er veel designers/bouwers met prijsvoorstel.

Bijdrager
    Martijn Snels
    ”jafd01″

Een dergelijke website hoeft niet duur te zijn en is ook voor enkele duizenden euro’s te ontwikkelen ipv. tienduizenden. Echter zit het grote probleem ook bij de fotografie en dergelijke. Wordt dit door jullie aangeleverd, dienen wij zelf foto’s bij jullie te komen schieten of kan hiervoor stock fotografie worden gebruikt.

Indien jullie serieus naar een nieuwe website kijken kan je met me een afspraak maken dan loop ik met jullie de mogelijkheden door. Ik ben bereikbaar op mijn zakelijke mail adres, snels [at] maccreations [dot] nl

Bijdrager
    Virus.exe
    ”jafd01″

Ik heb je een privebericht gestuurd.

Bijdrager
    MacAanZee

Er zijn veel verschillende mogelijkheden, kwaliteiten en prijzen. Grote bedrijven rekenen vaak hogere kosten, net als bij bijvoorbeeld drukkerijen of bouwbedrijven. Sommige grote bedrijven laten door grote reclamebureaus websites ontwerpen en bouwen die honderdduizenden euro’s kosten, andere bedrijven hebben een site van tienduizenden euro’s, maar het kan ook eenvoudiger voor een prijs van een aantal duizenden euro’s. Lager moet je niet willen gaan in verband met de kwaliteit.

Ik heb je een privebericht gestuurd waarin ik wat meer uitleg en ideeen geef.

Bijdrager
    EL Mystica

Vergeef me mijn wantrouwen, maar dit lijkt me een vreemde vraag.

Bedrijven als Saab stappen niet gewoon naar een websitebouwer. Ze stappen naar een reclame/communicatieburo. Ze leggen doelstellingen vast, targets die ze willen halen met die website. Imagebuilding, salestargets, … Die buro’s gaan dan bvb met een groter websitedevelopmentburo gaan praten over hun voorgesteld concept, waarop alles gaat uitgewerkt worden. Bovendien zitten er ook ganse trackingpatterns achter. Hoe bezoekt iemand de website, hoe kunnen we zijn interesses nagaan, hoe stellen we bepaalde zaken meer in de kijker, … Een site als Saab moet bovendien efficient te onderhouden zijn. Ook met een goed systeem en dergelijke. En hoever wordt alles doorgetrokken? Drukwerk, reclamecampagne, …?

Als dat allemaal bepaald is, gaat een bedrijf als Saab gaan zien hoeveel de kosten zijn, of ze verantwoord zijn tov algemene opbrengst, niche-opbrengst, ….

“een site als die van Saab zouden we willen”, is een vraag die niet gesteld wordt in de markt met die grootorders.

Bijdrager
    shushishu
    ”EL

Vergeef me mijn wantrouwen, maar dit lijkt me een vreemde vraag.

Bedrijven als Saab stappen niet gewoon naar een websitebouwer. Ze stappen naar een reclame/communicatieburo. Ze leggen doelstellingen vast, targets die ze willen halen met die website. Imagebuilding, salestargets, … Die buro’s gaan dan bvb met een groter websitedevelopmentburo gaan praten over hun voorgesteld concept, waarop alles gaat uitgewerkt worden. Bovendien zitten er ook ganse trackingpatterns achter. Hoe bezoekt iemand de website, hoe kunnen we zijn interesses nagaan, hoe stellen we bepaalde zaken meer in de kijker, … Een site als Saab moet bovendien efficient te onderhouden zijn. Ook met een goed systeem en dergelijke. En hoever wordt alles doorgetrokken? Drukwerk, reclamecampagne, …?

Als dat allemaal bepaald is, gaat een bedrijf als Saab gaan zien hoeveel de kosten zijn, of ze verantwoord zijn tov algemene opbrengst, niche-opbrengst, ….

“een site als die van Saab zouden we willen”, is een vraag die niet gesteld wordt in de markt met die grootorders.

Helaas gebeurd het nog vaak dat bedrijven op deze manier doet, ze stappen naar een webbouwer met een voorbeeld site en zegt dan ‘zoiets willen we ook’, en vaak is dat omdat ze bepaalde site gewoon mooi vindt, of… zo ziet de website van een grote concurrent eruit en dus zoiets moeten we ook hebben. Zonder daarbij na te denken of de website die ze voor ogen heb ook daadwerkelijk past bij de imago en doelstelling van eigen bedrijf.

Bijdrager
    MacAanZee

Ik vind het niet verkeerd als een bedrijf gewoon zegt zoiets te willen. Het is ook niet erg om te zeggen wat je mooi vindt, dat geeft in elk geval een richting aan. Je moet je alleen realiseren dat er veel verschillen in mogelijkheden in prijs en kwaliteit zijn. En inderdaad in onderliggend beleid en doelstellingen. Maar zonder alle dure kosten en bureaus is ‘gewoon een behoorlijk mooie site’ natuurlijk ook mogelijk.

Bijdrager
    EL Mystica

Mijn groot probleem met de TS was het ietwat vreemde taalgebruik in zijn posts, zijn eerste reactie, zijn uitgangspunt en de plaats om zo’n vraag te stellen. Het doet me vermoeden dat het om een jonge student gaat die wil weten hoeveel er voor zo’n site gerekend wordt…

Bijdrager
    cacaodealer

Hej,

Misschien kan je wat meer specifieke informatie mailen naar info[at]jurriaanvd.nl als je zoiets zou willen laten bouwen en niet als je alleen wilt weten wat voor zoiets gevraagd wordt. :wink:

Gr. Jurriaan

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.