8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:

Bijdrager
    nikkinik

website in imac gemaakt zichtbaar op PC maar niet op Mac!

Hallo daar.
    Heb sinds kort een i-Mac en heb in iWeb de website van onze band verbeterd. Ik heb geen mac-account en heb alle webpagina’s in een map opgeslagen. Vervolgens heb ik op een pc via een ftp-programma de verbeterde website verstuurd. Er zijn nog wat mankementjes, zoals het langzaam opbouwen van een pagina, maar dit is niet zo erg. De website is nu te bezichtigen online op de PC, maar tot mijn verbazing niet op de Mac. Tenminste niet op de mijne. Daar zie ik nog de oude beginpagina maar verder nix. Wie weet wat ik hier aan kan doen?
    De website is http://www.super-q.nl

groeten,

i-Nik

Bijdrager
    proud

draait prima hier

Bijdrager
    Viva

Je site doet het hier (met 10.4.8 – Safari), misschien moet je je cache (v/d browser) even legen. Of 2-3 keer reloaden als je op de homepage bent.

Bijdrager
    Maced.2

hier ook hoor :D
    beetje traag met laden maar het werkt :D

Bijdrager
    nikkinik

Bedankt voor snelle reakties!
    Had mijn mac al een paar keer herstart, maar bleef hetzelfde. Kreeg nu weer de oude, maar heb in browser opnieuw webadres ingevuld en nu verschijnt ie bij mij ook… Haha.
    Heb ik de pagina’s te zwaar gemaakt door teveel foto’s, vandaar het trage opbouwen? Kan alleen maar bedenken dat ik er foto’s uit moet gooien, wil het sneller gaan. Of heeft iemand daar nog een tip voor?

Bijdrager
    Viva

iWeb maakt nogal grote bestanden aan (foto’s, plaatjes), volgens mij ook vaak 2 keer (ook een png bestand).

Je kan, als je je website helemaal klaar hebt, de foto’s aanpassen in Photoshop en daarna opnieuw uploaden. Zijn ook andere programma’s voor mocht je PS niet hebben. Zoek even op dit forum, er staat vast ergens hoe je dat het handigste kunt doen met websites die gemaakt zijn in iWeb.

PS: over een paar weken komt nieuwe iLife uit, misschien dat het in de ’07 versie verbeterd is.

Bijdrager
    nikkinik

Heb Photoshop. Zal het binnenkort allemaal verkleinen waar mogelijk. Zag wel dat alles in 72 dpi staat, maar soms zijn de foto’s erg groot qua formaat.
    Dank. Zal ook het forum nog ” effe” doorzoeken.

Bijdrager
    Hajinick

Bij mij opent hij supersnel … binnen 3 seconden stond de hele pagina met fotos op het scherm

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.