10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    cubizer

Website importeren in Freeway Pro

Ik ben gevraagd de website van mijn zwemvereniging eens een beetje bij te werken en beter bruikbaar te maken. Dit betreft http://www.oeza.nl
    Nu wil ik de site even ‘opslobberen’ om van de bestaande inhoud uit te gaan. Daar het ik een programma voor gevonden, genaamd SiteSucker. Werkt goed. Alleen als ik dan deze locale site wil importeren in Freeway, dan krijg ik alleen maar de frames te zien. Geen invulling…
    Voorheen is de site bij een ander in beheer geweest, een M$ fanaat, volgens mij. Want de site is gemaakt met Frontpage. Er zitten zelfs browser detectie javascripts in. Zoddra deze detecteerd dat je een niet-ms browser gebruikt, krijg je bijv. al niet het menu aan de linkerkant te zien… Dus ook in Safari niet. Tenzij je in het Debug menu aangeeft als user-agent: MS IE6. Dan zie je ineens foto’s bovenlangs komen en een menu verschijnen…
    Dit moet ik dus oplossen. Alleen: Hoe importeer ik de bestaande opzet in Freeway?

Bijdrager
    HSL

ik denk dat het vrij lastig wordt om een frontpage website in een niet frontpage compatible programma te gaan bewerken.
    denk dat je het beste een website kan maken in goeie HTML met CSS.

HS-L

Bijdrager
    fantamas

Is het niet handiger om eerst de gebruikersnaam en password te achterhalen, dan kun je hem direkt van de server halen en je hebt het zowiezo nodig om de aangepastte site weer te uploaden.

Bijdrager
    gerror

off topic: He, da’s leuk. Daar heb ik vroeger ook bij gezwommen:)

Bijdrager
    rvanheukelum

Het is heel eenvoudig: dat gaat niet met frames. wel met een omweg, maar niet zo handig. Zelf bouwen gaat veeeeeel rapper.
    Als je een screenshot (pdf) van de site maakt en die in Freeway op een pagina sleept, heb je een nieuwe site zo ‘overgetrokken’: meteen in css en html4. Ik schat voor alles bij elkaar een minuut of 10-15 werk.

Bijdrager
    cubizer
    ”fantamas”

Is het niet handiger om eerst de gebruikersnaam en password te achterhalen, dan kun je hem direkt van de server halen en je hebt het zowiezo nodig om de aangepastte site weer te uploaden.

Ja, dat snap ik. Alleen die krijg ik volgende week pas… Ik wilde nu vast even een opzetje maken. Alleen dat ‘even’ kan ik dus wel vergeten…

Bijdrager
    rvanheukelum
    ”cubizer”

Alleen dat ‘even’ kan ik dus wel vergeten…

Hmmm, in mijn wereld is 10-15 minuten niet echt veel …;-)

Bijdrager
    cubizer

NEEEEEEEEE!!!!!!!!!!!!!
    Ik ben lekker bezig. Ik denk, ik sla maar weer eens op en ga eens kijken hoe het er tot nutoe uitziet. Loopt Freeway gewoon vast!?!?!
    Nu kan ik de site niet meer openen, dan krijg ik steeds: Kon niet worden geopend omdat het einde van het bestand is bereikt. Wat doe ik hiermee?

Ik wilde net maar eens een backup gaan draaien, voor het geval dat. Maar toen dacht ik nog: ach, dit is een mac, dus er gaat niks fout…
    Nu zag ik naast mijn project wel nog een Freeway document staan met mijn project en dan als extentie .bak Dat is zeker een backup gemaakt door Freeway zelf? Alleen is dit een backup tot de status van ongeveer 2 dagen geleden…
    Wie weet hier wat op, of moet ik alles weer opnieuw gaan doen?

Bijdrager
    rvanheukelum

De back-up file is het laatste bewaarde bestand. Je kan die dus openen. Wat je sindsdien hebt gedaan, zal overnieuw moeten. Heb je soms corrupte fonts geactiveerd? Ik heb nog nooit een vastlopende FW gehad.

Bijdrager
    cubizer

Ok, dan weet ik dat. Gelukkig is die backup er dan nog. Wanneer wordt deze trouwens aangemaakt? Als je opslaat, of alss je het programma netjes afluit? Dan maar weer mijn aantekeningen erbij pakken en de veranderingen nogmaals doorvoeren.
    Wat ik gedaan heb? Dat vraag ik me ook af. Niks bijzonders. Gewoon wat teksten uit een tabel in Word gekopieerd en in een tabel in Freeway geplakt. Toen opgeslagen en toen klapte Freeway er dus uit…
    Nouja, ik ga weer verder met aanpassen. Bedankt weer voor de hulp.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.