2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Q:
    Geblokkeerd
    Anoniem

Website hosten + WordPress in Linux (OpenSuse)

Goeiemiddag,
    Ik heb al een tijdje een oude PC staan waar eerst Windows XP op stond, maar nu OpenSuse. Ik wil graag deze computer gebruiken als server, zowel voor mijn netwerk, als voor mijn website. Ik gebruikte eerst altijd iWeb, nu wil ik met RapidWeaver + DreamWeaver wat gaan maken. Ook wil ik WordPress gebruiken, voor mijn blog, maar uit de uitleg van WordPress zelf word ik ook niet echt wijzer.

Wat heb ik nodig op mijn Linux-PC om deze als bestandsserver te kunnen gebruiken?

Alvast bedankt!
    Tim

Bijdrager
    LordChaos
    ”TimN”

Goeiemiddag,
    Ik heb al een tijdje een oude PC staan waar eerst Windows XP op stond, maar nu OpenSuse. Ik wil graag deze computer gebruiken als server, zowel voor mijn netwerk, als voor mijn website. Ik gebruikte eerst altijd iWeb, nu wil ik met RapidWeaver + DreamWeaver wat gaan maken. Ook wil ik WordPress gebruiken, voor mijn blog, maar uit de uitleg van WordPress zelf word ik ook niet echt wijzer.

Wat heb ik nodig op mijn Linux-PC om deze als bestandsserver te kunnen gebruiken?

Alvast bedankt!
    Tim

Tim,

In principe niet zoveel, ik zou je wel aan willen raden de grafische desktop te de-installeren als je de machine als server gaat gebruiken of om een verse installatie te doen en dan deze pakketten achterwege laten. Mits je natuurlijk overweg kan met een shell, anders wordt het een ander verhaal.

Voor wordpress heb je nodig:

– een geconfigureerde webserver (bijv. apache)
    – een geconfigureerde mysql database

Wordpress is goed gedocumenteerd, kijk eens hier.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.