30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 40)
  • Q:

Bijdrager
    pascalbouwman

Website bouwen op mijn Mac

Hey people,

Ik heb nog nooit in mijn leven een website gebouwd, maar wil dat nu toch gaan doen.
    Een simpele die eenvoudig te onderhouden is en waar ik een blog op kwijt kan.

Welk programma kan ik daar het beste voor gebruiken?
    Ik ben best bereid om tot 100 euro te betalen (eenmalig, geen abonnementen of dergelijke).
    Kosteloos mag uiteraard ook;-)

Het programma moet te bedienen zijn door een website-leek als mijzelf.
    Sjabloon aanklikken, simpel aan te passen en direct te zien op het scherm.

Alvast bedankt.

Bijdrager
    tarun

Al gekeken naar jimdo.com?

Bijdrager
    KarelWillem

Ik gebruik zelf met veel plezier het afgrijselijk genaamde ‘Quick and Easy Web Builder’.

Voorbeeld site: http://drumcorpsinprogress.nl

Kost 40 euro. Dus daar is overheen te komen.

http://www.quickandeasywebbuilder.com

• Deze reactie is gewijzigd 3 jaren, 9 maanden geleden door  KarelWillem.

Bijdrager
    Balsjer

Kijk eens naar ‘Sparkle’ € 79,99, ‘HTML EGG Pro’ € 29,99 of ‘HTML EGG Classic Edition’ € 9,99.

• Deze reactie is gewijzigd 3 jaren, 9 maanden geleden door  Balsjer.

Moderator
    Night

Een Blog? Waarom dan geen WordPress in combinatie met een gratis thema (zijn er zat van….zélfs mooie). Dan heb je alles gratis en voor niets.
    De meeste providers bieden tegenwoordig een “1-step” WordPressinstallatie aan dus dat is zelfs voor een leek makkelijk te doen. En voor de rest doe je alles vanuit Safari.

• Deze reactie is gewijzigd 3 jaren, 9 maanden geleden door  Night.

Bijdrager
    Shmoo

Ik zou voor Blocs app for Mac gaan omdat het je gewoon de beste basis geeft na een export van je site als je echt zelf wilt ‘bouwen’ natuurlijk.

Deze app is gericht op webstandaarden dus de export-basis is gewoon perfect en vergelijkbaar met wat webdevelopers zouden kunnen gebruiken. In de toekomst zullen updates voor deze app dus alleen maar gericht zijn om het voor de gebruiker makkelijker te maken om de site aan te passen ipv dat een developer bezig moet zijn met hoe goed z’n fundament is en of de app die hij gebouwd heeft prima code genereert.
    Het fundament wordt namelijk niet geregeld door de app developer zelf maar door de Bootstrap – Framework, kortom mensen die er verstand van hebben onderhouden als het ware de code van je website en de app developer probeert je alleen een app te geven die het makkelijk maakt om precies te doen wat webdevelopers zouden doen wanneer ze hun sites opbouwen en dat is met rijen en kolommen werken tijdens de indeling van pagina’s.

Dit alles vergt een kleine aanpassen in de manier van opbouwen van je site, je moet namelijk je pagina eerst in prefab-blokken opdelen zodat je weet waar het menu. header, content, footer gedeelte komt en daarna kun je in (binnen) die blokken je ding doen qua kleur, afbeeldingen en teksten aanpassen.

Probeer het eens, onderaan op de pagina kun je een test versie downloaden.
    Speel er eens een beetje mee en kijk of je in deze workflow je ding kunt doen.

• Deze reactie is gewijzigd 3 jaren, 9 maanden geleden door  Shmoo.
    • Deze reactie is gewijzigd 3 jaren, 9 maanden geleden door  Shmoo.

Bijdrager
    Brombeer

Je kunt toch een MS-Wordbestand als webpagina opslaan?:angel:

• Deze reactie is gewijzigd 3 jaren, 9 maanden geleden door  Brombeer.

Bijdrager
    Shmoo

Dat zal vast kunnen ja, maar er zijn mensen die hebben graag een sausje over de aardappels. 💅

Bijdrager
    Oliveanus

Ik gebruik, naar tevredenheid, Rapidweaver.
    Eenvoudig als je wilt, maar ook aan te passen naar je eigen wensen.
    Daarbij een fantastisch forum!

Maar net ff Blocs bekeken, ziet er ook prachtig uit!

Bijdrager
    Shmoo

Ik ben geen fan van RapidWeaver of beter gezegd de bedrijfsvoering van het bedrijf er achter staat mij niet aan.

Dit bedrijf heeft totaal geen enkel ander doel dan alleen maar licenties duwen en er zo veel mogelijk aan proberen te verdienen jaar in jaar uit. Maar natuurlijk het liefst niet via de Mac App Store want dan moeten ze 30% afdragen aan Apple en daar zijn ze geen fan van.

Bah, als je naar het totaalplaatje vanuit een webdevelopers perspectief kijkt is het misselijkmakend gewoon. Zien hoe mensen geld proberen te verdienen aan mensen die niet thuis zijn in deze materie en de developer van zo’n app die het allemaal toestaat zolang mensen maar hun programma kopen of upgraden. Via hun eigen webwinkel natuurlijk.
    Zo jammer want de apps die ze maken zitten vaak wel redelijk goed in elkaar, zijn mooi fris ontworpen en kunnen echt iets toevoegen aan je workflow maar er zitten zoveel negatieve haken en ogen aan verbonden dat het zijn doel helemaal mist naar mijn mening.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke
    Shmoo op 01 mei 2015

Dat zal vast kunnen ja, maar er zijn mensen die hebben graag een sausje over de aardappels. 💅

Ik denk dat je bedoelt: je hebt mensen die graag hebben dat hun aardappels niet verzopen zijn in de rotzooi:)

Bijdrager
    computer space

Wordpress is i.d.d. makkelijk toegankelijke online tool, maar tering wat is dat tegenwoordig bloatware. Zelfs met cache-module traag als stront.

Bijdrager
    koen

@shmoo: die blocs link werkt niet.

Bijdrager
    Shmoo

Gefixt..

Bijdrager
    koen

(y)

Bijdrager
    yanmik

Coda

Bijdrager
    hokkie
    computer op 01 mei 2015

Wordpress is i.d.d. makkelijk toegankelijke online tool, maar tering wat is dat tegenwoordig bloatware. Zelfs met cache-module traag als stront.

CDN server helpt en je content comprimeren ook (naast het ‘cache’ verhaal).

Blocs heb ik geprobeerd, gekocht en is een fantastisch stukje software, echter is het niet heel fijn voor bloggen. Blocs is perfect voor mini-sites/landingspages.

Blocs ligt bij mij op de plank te verstoffen, helaas… (iemand licentie overnemen?)

Bijdrager
    essiw
    Brombeer op 01 mei 2015

Je kunt toch een MS-Wordbestand als webpagina opslaan?:angel:

En een aardappel als filmcamera gebruiken zeker?:P

Bijdrager
    KarelWillem
    pascalbouwman op 01 mei 2015

…en waar ik een blog op kwijt kan….

Zit gewoon standaard in het pakket.

Klik, sleep en beginnen met je blog.

http://www.quickandeasywebbuilder.com

Bijdrager
    leavestone

Wordpress gratis en goed app op telefoon om snel te posten.

Bijdrager
    hokkie
    KarelWillem op 02 mei 2015
    pascalbouwman op 01 mei 2015

…en waar ik een blog op kwijt kan….

Zit gewoon standaard in het pakket.

Klik, sleep en beginnen met je blog.

http://www.quickandeasywebbuilder.com[/quote%5D

Wel jammer dat hun eigen site niet responsive is, terwijl zij hier wel mee te koop lopen. Zeker nu Google hun index juist hier op afstemmen.

Bijdrager
    KarelWillem

God zij dank zijn er ook nog sites die lekker eigenwijs doen.
    En die de beslissing nemen NIET responsieve te zijn.

Als er iets is waar ik de pest aan heb, dan is het websites die er op elk device anders uitzien.
    Afgrijselijk gewoon. Google mag wat dat betreft ook lekker mijn smalle rug op.

Wat niet weg neemt dat het niet echt een mooie site is.:)

Bijdrager
    hokkie

Ja, je hebt gelijk. Maar dit eigenwijs doen, kost je traffic, als we Google mogen geloven. Voor een bekende site is dit wellicht geen probleem, maar voor nieuwelingen wel.

Bijdrager
    koen
    yanmik op 02 mei 2015

Coda

Dat lijkt me nu niet het meest handige voor een beginner :smile:

KarelWillem op 02 mei 2015

Als er iets is waar ik de pest aan heb, dan is het websites die er op elk device anders uitzien.

Volgens mij snap je gewoon niet hoe je een responsive website moet maken :evil:

• Deze reactie is gewijzigd 3 jaren, 9 maanden geleden door  koen.
    • Deze reactie is gewijzigd 3 jaren, 9 maanden geleden door  koen.

Bijdrager
    KarelWillem

Dat is geen hogere wiskunde.

Volgens mij snap jij niet waarom ik responsive sites zo irritant vind.:)

Bijdrager
    Shmoo

Jongens laten we deze discussie hier nu niet weer gaan voeren, we kennen KarelWillem zijn standpunten en manieren van werken nu wel.

Bijdrager
    KarelWillem

Helemaal gelijk. Terug naar de beginvraag van dit topic dus.

Oh wacht, we kletsen een beetje in de ruimte tegen niemand eigenlijk…:)

Bijdrager
    Shmoo

Precies..

Ik ga maar weer in de auto zitten de TomTom praat wel terug.

Bijdrager
    KarelWillem

Hey, Siri…:)

Bijdrager
    batu52

Adobe Muse?

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 40)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.