12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    a.vandenoever

Website bouwen met welke software?

Hallo,

Ik zit met het dilemma dat ik mijn Creative Suite pakket moet gaan upgraden naar CS3.
    In mijn huidige pakket zit GoLive waar ik tot nu toe mijn websites mee bouw.

CS 3 Suite heeft echter verschillende versies.
    De Premium versie is de goedkoopste maar daar zitten geen programma’s in om websites te bouwen.
    De Design versie is erg duur maar dan krijg je er ook Dreamweaver en Flash bij.

Ik overweeg ook om Creative Suit Premium CS3 aan te schaffen en websites te gaan bouwen met Joomla.

Wat is jullie ervaring daarmee?

Grtz. A

Bijdrager
    basiel

ik zou zeker NIET naar CS3 upgraden omdat CS4 er zit aan te komen beter nog even wachten.

Bijdrager
    barto7

En Joomla is iets heel anders dan GoLive, wat jij blijkbaar gewend bent. GoLive is nog wel te vergelijken met DreamWeaver, het huidige webdesignpakket van Adobe (voorheen was dit van Macromedia).

Joomla is een open source pakket om een dynamische website mee te bouwen (Content Management, weblog, dat soort functionaliteiten). Het is echt geen design-pakket.

Bijdrager
    Jeordy

Er is ook een CS3 Web Standard, waarin Flash en Dreamweaver zitten. Of heb je specifiek ook Indesign nodig?

Ga voor jezelf na wat je allemaal gebruikt, vaak kan het goedkoper zijn een pakket los bij te kopen, in plaats van de duurdere variant van een CS3 totaalpakket te kopen. De eerste aanschaf is misschien iets duurder, maar bij een upgrade van 1 los pakket scheelt het je vaak honderden euro’s.

Bijdrager
    Jeordy
    ”barto7″

En Joomla is iets heel anders dan GoLive, wat jij blijkbaar gewend bent. GoLive is nog wel te vergelijken met DreamWeaver, het huidige webdesignpakket van Adobe (voorheen was dit van Macromedia).

Joomla is een open source pakket om een dynamische website mee te bouwen (Content Management, weblog, dat soort functionaliteiten). Het is echt geen design-pakket.

Joomla is een CMS welke je kan integreren met je website. Je beheert je website dan aan de hand van instellingen in Joomla. Je kan er inderdaad geen websites mee bouwen zoals Dreamweaver.

Je kan Dreamweaver zelfs niet gebruiken om Joomla te implementeren, daar heb je gedegen code kennis voor nodig.

Bijdrager
    leaf

Ik zou zeggen Ruby on Rails met een MySQL database of sqlite3 :lol:
    standaard op leopard !

Bijdrager
    Eyeseesea

Ik zou gewoon de goedkoopste pakken, en Golive apart upgraden naar versie 9. Je moet even zoeken, maar die is gewoon nog betaald te downloaden.

Bijdrager
    a.vandenoever
    ”barto7″

Ik ben grafisch vormgever en websites doe ik erbij omdat ik het leuk vind. Ik bouw alleen eenvoudige websites met GoLive. Ingewikkelde sites laat ik over aan techneuten. Volgens mij kan ik dat wat ik maak ook in Joomla maken en is het dan ook door de klant te beheren.
    Deze bv.: http://zorgcentrumdewittenberg.nl
    Het is me (nog) niet gelukt om een cms te bouwen met GoLive. Ik veronderstel dat met Joomla eenvoudiger kan.

Groet, Amanda

Bijdrager
    a.vandenoever
    ”Jeordy”

Er is ook een CS3 Web Standard, waarin Flash en Dreamweaver zitten. Of heb je specifiek ook Indesign nodig?

Ga voor jezelf na wat je allemaal gebruikt, vaak kan het goedkoper zijn een pakket los bij te kopen, in plaats van de duurdere variant van een CS3 totaalpakket te kopen. De eerste aanschaf is misschien iets duurder, maar bij een upgrade van 1 los pakket scheelt het je vaak honderden euro’s.

Indesign is het programma wat ik het meeste gebruik dus dat moet ik sowieso hebben.
    Los kopen lijkt me een goede optie. Ik duik daarin.

Bijdrager
    a.vandenoever

In ieder geval allemaal bedankt voor jullie reacties.

Groet, A

Moderator
    unSOUND

Design Standard is 600 euro goedkoper dan Premium, en dan heb je in ieder geval InDesign en Photoshop. Van die resterende 600 euro zou ik Freeway Pro kopen, dat programma werkt in mijn ogen prettiger dan de software van Adobe, en kost slechts 160 euro, waarmee je dus 440 euro bespaard.

Bijdrager
    a.vandenoever
    ”unSOUND”

Design Standard is 600 euro goedkoper dan Premium, en dan heb je in ieder geval InDesign en Photoshop. Van die resterende 600 euro zou ik Freeway Pro kopen, dat programma werkt in mijn ogen prettiger dan de software van Adobe, en kost slechts 160 euro, waarmee je dus 440 euro bespaard.

Lijkt mij een interessante optie. Ik ga Freeway even proberen.

Grtz.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.