7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:

Bijdrager
    Rina

website bouwen

beste allen, ik heb een imac aangekocht ben nu op zoek met welk programma ik op een eenvoudige wijze een website kan bouwen, ik heb altijd op windows gewerkt met WEBSITE X5 Evolution 10, alvast bedankt voor een antwoordje

Bijdrager
    Shmoo

RapidWeaver
    Sandvox

En zo zijn er nog een x. aantal als je zoekt op bijv. RapidWeaver alternative.
    Let wel op RapidWeaver heeft pas een nieuwe update uitgebracht volgens mij is versie 6.0 al beschikbaar via de website terwijl ze in de Mac App Store nog versie 5 voor de volledige prijs aanbieden, dus goed opletten met welke versie je koopt mocht je voor dat programma kiezen.

Bijdrager
    Andre1962

Tumult Hype
    Adobe Muse

Nog een paar leuke aanraders zijn zowel Hype als Muse spelenderwijs opbouwen met goeie feedback van de makers.

Bijdrager
    TheBigZ

Hoi Rina, hier worden een aantal alternatieven genoemd: http://alternativeto.net/software/website-x5-evolution–8-x-/?platform=mac

Bijdrager
    McWouter

Ten eerste kun je denken aan de keuze of je dit via een programma of CMS als WordPress of Joomla gaat doen. Die laatsten zijn gratis, terwijl je voor een programma natuurlijk wel wat kwijt kan zijn.

Hype is echt een leuk programma, hoewel het zich meer richt op het bouwen van animaties, banners et cetera. Een eenvoudige website is er prima mee te bouwen

Rapidweaver is mijn persoonlijke favoriet. Erg krachtig, zeker in combinatie met Stacks. En inderdaad: versie 6 is net uit (en een hele verbetering).

Wil je meer handmatig programmeren, dan is Coda een prettig programma.

Bijdrager
    hokkie

Bijdrager
    vanadium

Met artisteer kan je voor wordpress/joomla etc heel gemakkelijk een thema bouwen,

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.