11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    cire

Website bewaren

Ik maakte een website in iWeb maar ondertussen zijn enkele van de pagina’s verouderd en ik wil niet dat deze pagina’s elke keer mee upgeload worden als ik iets verander in mijn website dus wil ik ze verwijderen in iWeb ! Maar ik wil ze wel ergens bewaren zodat ik ze later opnieuw kan gebruiken in iWeb ? Hoe doe ik dat ?

Bijdrager
    Rickje

Ik weet niet of het direct via iWeb kan (waarschijnlijk niet), maar als je zo een project met bijvoorbeeld een FTP client zoals Cyberduck upload, dan kun je ervoor kiezen om alleen bestanden te uploaden die een nieuwere content bevatten.. (zo meen ik, is niet de oplossing die jij bedoelt, maar missschien heb je er iets aan. Is er daarnaast niet een plugin ofzo voor iWeb die alleen de veranderingen uploaden mogelijk maakt!?)

Of google eens…(?)

Publish to: MobileMe
    Site name:
    Contact email: (if you want, I don’t)
    MobileMe account: e-mail and your personal domain (if you have it).

Click “Publish Site” at the bottom left or go to File and choose “Publish Site Changes” or “Publish Entire Site”.

http://iwebfaq.org/site/iWeb_Folder_FTP.html

Bijdrager
    Hansi2124

Je kan het mapje iWeb met daarin Domainsites.2 wat in je thuisbibliotheek staat op een cd zetten of een andere soort backup. Verander dan wel eerst de naam domainsites.2 in een andere naam, anders wordt de domainsites.2 waarmee je nu werkt en blijft werken, overschreven.

Bijdrager
    ram0n

misschien is het programma sitesucker iets voor je?
    hiermee kun je de hele site downloaden.

Moderator
    unSOUND

Daarmee bewaar je enkel de html bestanden, niet de bronbestanden die iWeb nodig heeft.

Bijdrager
    KarelWillem

Hansi2124 noemt de juiste werkwijze.

Gewoon domain.sites 2 kopiëren en een naam geven met datum en sitenaam.
    Zo backup je keurig alle tussenliggende versies.
    Dan kun je altijd weer terug naar een oudere versie (of oude pagina’s daarvan terughalen).

Dat doe ik ook vaak zo.

Bijdrager
    gipsman

Je kan in iWeb de verouderde pagina’s ook gewoon
    afvinken zodat ze niet meer online staan
    maar wel beschikbaar blijven voor latere
    bewerking.
    Een tussentijdse kopie van de hele site
    is natuurlijk altijd nuttig en als je TM gebruikt
    dan kan je de oudere versies ook daar
    terughalen.

Bijdrager
    N3RD

Heb iWeb eens geprobeerd, maar von het onhandig. Ik schrijf mijn pagina’s en css’s met Textwrangler. Enige kennis van html is wel een pre maar alles wel in eigen beheer.

Bijdrager
    KarelWillem

Dat is mooi om te horen.

Maar daar gaat het hier even niet om.:lol:

johannes op 26 september 2011

Je kan in iWeb de verouderde pagina’s ook gewoon afvinken zodat ze niet meer online staan…

Vertel? Ik ken die functie niet.
    Daar heb ik dan al jaren overheen gekeken.

Moderator
    Night

Ik denk dat Johannes bedoelt, dat de betreffende pagina niet in het navigatiemenu wordt opgenomen:

Voor de rest:
    Je hoeft helemaal niet ‘telkens opnieuw’ te uploaden als je gewoon kiest om alleen de wijzigingen te uploaden. Scheelt een hoop tijd;)

Op deze manier kan je dus alle pagina’s gewoon in de sidebar laten staan, die je niet gebruikt.
    Ik heb dat ook gedaan, zonder problemen. Ik zet wel een ‘x’je voor de naam van de pagina en zet ze onderaan in de sidebar (drag & drop), zodat ik over een half jaar ook nog weet welke pagina’s in de sidebar ik niet gebruik.

Bijdrager
    KarelWillem

A: Navigatiemenu uitvinken maakt niets uit. Ze worden dan nog steeds gepubliceerd.

B: Ja, dat is helemaal waar. Ik dump eigenlijk gewoon altijd ALLES.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.