11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:

Bijdrager
    imathijs

Website automatisch aanpassen in browser

Hallo,

Ik heb de vraag niet kunnen vinden, dus probeer ik m maar te stellen.

Ik ben een website aan het bouwen voor mn schoonzus, het begin is te zien op http://www.lei-chi.nl . Maar mijn vraag is, hoe kun je in dreamweaver regelen dat de website automatisch aanpast in de browser? Je moet nu namelijk ver naar rechts scrollen.

Hoop dat jullie kunnen helpen.

Groet,

Matthijs

Bijdrager
    oegemeister

eerste opmerking…. je bent nog niet erg vergevorderd met je site en je code is al een zooi….

ik raad je aan es wat html en css te gaan leren en dan beginnen met het bouwen van een site…. dan kom je er ook achter hoe je je site centeert en scrollbalken uitzet.

ook ooit gehoord van google?

zoeken op site centreren en niet horizontaal scrollen levert denk ik wel resultaten op waar je iets mee kan.

gr Sjoerd

Bijdrager
    Yaris

Dat noemen ze nou afkraken … :P

Bijdrager
    imathijs
    ”oegemeister”

eerste opmerking…. je bent nog niet erg vergevorderd met je site en je code is al een zooi….

ik raad je aan es wat html en css te gaan leren en dan beginnen met het bouwen van een site…. dan kom je er ook achter hoe je je site centeert en scrollbalken uitzet.

ook ooit gehoord van google?

zoeken op site centreren en niet horizontaal scrollen levert denk ik wel resultaten op waar je iets mee kan.

gr Sjoerd

Eens denken. Hm. Sorry dat we allemaal niet zo getalenteerd zijn als jou, was het maar zo. Laten we allemaal een diepe buiging maken voor je geniale opmerking. Als je de volgende keer niks beters hebt te melden, doe het dan niet. Ga alsjeblieft naar http://www.disney.com een ga kleurplaten tekenen, heb je tenminste iets beters te doen.

Bijdrager
    moller

..het kan wel wat anders worden geformuleerd ja…

Bijdrager
    Yaris

Nu opnieuw on-topic: ik denk dat dit artikel je wel kan helpen.

Bijdrager
    Ludo

Mischien kun je < p align= center> of p align = left opnemen in je html

maar even googlen levert al snel een oplossing hier bijv.

Bijdrager
    imathijs

Bedankt voor jullie antwoord, het werkt wel. Ik moet alleen nog ergens vinden hoe ik de scroll uitzet, maar dat zal ik wel even googlen!

Bijdrager
    Yaris

Bijdrager
    F e r o x

Ik heb de code niet direct bekeken, maar als je div’s gebruikt mag het geen probleem zijn. Je centreert hem dan gewoon, en dan valt automatish de scroll weg. Je kan ook altijd gebruik maken van overflow (zie css-informatie).

Bijdrager
    hansenonline

als je een tabel maakt en deze een breedte van 1500 geeft weet je zeker dat het horizontaal scrollen wordt. ik zou gewoon de center tags om je tabel zetten zoals hierboven al aangegeven is. ook zou je de tabel een marge kunnen geven van 50% links en rechts geloof ik, moet je maar even mee spelen.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.