4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    robbed

webserver inloggen

Hallo,

Ik wil mijn Mac webserver opzetten. Ik heb reeds enkele documentjes in de map ‘webserver’ gezet en kan aan mijn index.html. Maar ik kan niet aan mijn bestanden vanop een andere computer, ik zie enkel de html-pagina. Als ik via Finder > ga > verbind met server… probeer te inloggen met m’n IP van de site vraagt hij of ik gast of geregistreerde gebruiker ben. Als ik op gast klik geeft hij een error, als ik op geregistreerde gebruiker klik, zegt hij dat m’n naam/wachtwoord fout zijn. Wat is eigenlijk de naam en het wachtwoord van een webserver? Gewoon de naam op in te loggen op m’n computer?

Bijdrager
    nickybbb

een webserver is er voor om een website te laten zien, wat jij wilt is denk ik bestanden delen en dan moet je niet een webserver hebben.

Geblokkeerd
    Anoniem

Andersom: hij wil een website beginnen maar doet dat via bestandsdeling. En nee, zo werkt het niet…

‘tIs jammer dat de TS zo ver bij me vandaan woont, anders had ik graag m’n “websites intro” praatje van een half uurtje gegeven:) misschien kan dat alsnog, maar dan via iChat…

Bijdrager
    mtooster

Je moet de bestanden in de map ‘webpagina’s’ in je thuismap zetten.

Dan via systeemvoorkeuren -> Delen -> Webserver aanvinken

Als je het adres wat daar gegeven wordt dan invoert in safari/firefox/internet-explorer op je andere computer wordt als het goed is die site geopend.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.