5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    Rail

Webserver achter Vigor2200E router

Ik wil van buitenaf een website op mijn mac bereiken. Ik kan echter niet de juiste instelling in de router vinden zodat deze site ook te benaderen is van buitenaf. Locaal werkt het wel, 192.168.1.10 naar 192.168.1.20 maar via 213.55.x.x naar 192.168.1.20 wil niet.
    Met andere woorden, waar in de router moet ik aangeven dat de website op 192.168.1.20 staat?

ADSL speedtouch–>Vigor2200E–>G4, 10.3.3

Bijdrager
    hansenonline

ik denk dat je de speedtouch eerst poort 80 moet laten openen voordat de vigor er iets mee doet.
    ga naar de terminal en type: telnet 10.0.0.138 <enter>
    geef enter bij user en je zit in de modem. type: nat<enter>
    type: create<enter>
    protocol:tcp<enter>
    [inside adres] type: ipnr van de computer waar je website opdraait <enter>
    [inside port]type: 80<enter>
    [outside adres]type:0.0.0.0<enter>
    [outside porttype]:80<enter>
    [nat] type: save all<enter>

succes ermee. ps van af je eigen netwerk kan je niet via internet je eigen website opvragen, dus moet je iemand vragen dit te testen voor je.

daan.

Bijdrager
    Rail

Toen er nog geen router tussen de modem en de mac zat werkte het wel. Is poort 80 niet altijd open voor internet? Hoe bereik je trouwens de modem door de router? Dat lukt nu alleen als ik de router er weer tussen uit haal.

Jan

Bijdrager
    hansenonline

als het goed is moet je de modem met http://10.0.0.138 kunnen bereiken dus. ik heb geen kennis van een vigor router, zelf heb ik een getweacked alcatel modem met airport extreme daar aan vast. mischien als je de zoekfunctie gebruikt dat er meer vragen over de vigor zijn geweest en anders zou ik google proberen en afwachten of iemand anders je hier kan helpen.

succes daan.

Bijdrager
    Rail

Probleem opgelost.
    De webbrowser gaf een aantal instellingsvelden niet weer. Met TelNet werkte het wel en kon ik de nodige instellingen doen.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.