5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:

Bijdrager
    Zodiack

Webpagina's op meerdere apparaten terugzien.

Hallo,

als ik op m’n Macbook in Safari pagina’s open heb staan en ik sluit m’n Bookje dan kan ik in Safari op m’n iPhone de nog geopende pagina’s weer terugzien en eventueel verder lezen.

Echter hoe werkt dit andersom? Dus ik wil wat ik op mijn Phone zie, later lezen op m’n Macbook.

Is dit niet mogelijk of heb ik toch ergens een ‘vinkje’ vergeten. Ik dacht dat dit alles via de Cloud geregeld werd.

Bijdrager
    GoeieDag

Als je op het blader knopje druktje in Safari op een Mac, zou je de iPhone pagina’s moeten zien.

Maar ik denk dat er een bug in macOS/Safari zit, want ik zie ze ook niet, en dat is al enige tijd zo, geloof ik.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Als je in Safari op je Mac op dit knopje klikt:

of op het menu Weergave → Toon tabbladoverzicht, zou je ook een lijstje moeten zien met de pagina’s die je open hebt staan op andere apparaten. Die moeten natuurlijk wel allemaal hetzelfde Apple ID gebruiken en Safari-deling moet aanstaan bij de iCloud-voorkeuren.

Bijdrager
    Zodiack

<p class=”cite”>Jakko Westerbeke op 10 mei 2019 om 11:09</p>
    Als je in Safari op je Mac op dit knopje klikt:

of op het menu Weergave → Toon tabbladoverzicht, zou je ook een lijstje moeten zien met de pagina’s die je open hebt staan op andere apparaten. Die moeten natuurlijk wel allemaal hetzelfde Apple ID gebruiken en Safari-deling moet aanstaan bij de iCloud-voorkeuren.

Top  👍🏼 Daar had ik dus nog niet gekeken. Thx, het werkt dus gewoon wel.

Bijdrager
    Shmoo

Volgens mij komt dit door de laatste update.

Ze willen deze functie volgens mij anders integreren. Vroeger kon je op de Mac ook met vijf vingers knijpen op je Trackpad dan kreeg je ook de view waar je onderaan alle (open) tabs van andere devices zag staan. Dat is niet meer ? Bug of feature dat weet je nooit bij Apple. Nu moet je echt op bovenstaand icoontje drukken of via de menubalk werken.

Op de iPhone werkt het bij mij wel nog, op de iPad niet meer. Op de Mac ook maar omslachtig.

Wat ik al een tijdje aan het doen ben is via het Sharing icoontje en dan AirDrop de pagina naar je Mac of ander device. Minder handig maar werkt wel.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.