10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    RobApple

Webpagina’s – kan je die opslaan, zoals die nu eruit zien?

Ik wil bepaalde webpagina’s definitief opslaan. Ik bedoel hiermee te zeggen, als de webpagina morgen wordt gewijzigd, dat ik de oorspronkelijke webpagina van heden kan opslaan, zonder dat er iets aan de afbeeldingen of tekst verandert. Hoe kan ik dat het beste doen? In welk programma of hoe dan ook?

Bijdrager
    PietjePuk

Browser -> afdrukken -> kiezen voor opslaan als PDF

Bijdrager
    jspr

Met dank aan PietjePuk die mij dit vertelde:

Als je op een pagina staat druk je op :apple: + P

Kies save as PDF en dan krijg je een PDF file met je webpagina.

Het is echter wel statisch dus de links kun je niet gebruiken.

Tevens kun je ook in Safari via File -> Save as een pagina op slaan.

Edit: PP je was me net voor;)

Moderator
    Koen van Tongeren

Opslaan als PDF gaat helaas niet lukken volgens mij. Daarbij blijft namelijk de site niet exact hetzelfde. Ik heb ooit gehoord dat [urlhttp://www.lightheadsw.com/sitecrawler/ ]wencrawler[/url] wel de oplossing kan zijn in jouw geval.

edit: ik zie net de screenshot van jspr. die web archive functie kende ik nog niet!:-)

Bijdrager
    computer space

De beste manier voor het opslaan van een pagina biedt Paparazzi. Hiermee krijg je perfecte schermafdrukken met tekst als tekst (PDF) of als bitmap (JPG, TIF of PNG).
    Ook is de hele pagina gevangen in één pagina/afbeelding. Dus een blog waarbij je 10 keer op page-down moet drukken om alles te zien, levert een PDF op van zeg 20x200cm indien nodig.

Bijdrager
    RobApple

Waar/hoe kan ik Paparazzi vinden?

Bijdrager
    computer space
    Bijdrager
    jspr
    ”RobApple”

Waar/hoe kan ik Paparazzi vinden?

Bel Joop van Tellingen zou ik zeggen;)

Ik heb hier Paparazzi en hier Snapweb

Edit: Martiniman was me weer voor. Wat zijn we lekker behulpzaam vandaag:)

Moderator
    unSOUND

En als je hem niet in de vorm van een plaatje wilt kun je de website vaak ook in zijn geheel downloaden, hoe dat kan staat hier:

http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?p=1017199#1017199

Bijdrager
    error

Vele bewaarhulpjes en Safari’s eigen Web Archive zijn bij websites met dynamische content niet altijd succesvol… bij een Web Archive kom je daar pas veel later achter.

Ik gebruik tegenwoordig vanuit Safari de Red Snapper plugin, maakt mooie pixel en pdf bestanden van een pagina.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.