8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    Laurensblom

Webpagina gebruikt te veel geheugen

Als ik mijn eigen website open, waar ik veel foto’s op heb staan, begint het beeld bij de eerste foto te bibberen, heen en weer te schieten en verschuift zelfs het hele venster van de site of schiet het terug naar een vorige pagina. De melding die ik krijg is dat de pagina te veel geheugen gebruikt. Dat geloof ik wel en ik heb dan ook grote hoeveelheden foto’s weggehaald, maar het probleem blijft. Op ander computers bij mij en ook bij andere mensen is er geen enkel probleem. Dus het moet liggen aan mijn iMac 27 inch met Big Sur uit 2015. Ik heb de history van Safari verwijderd, zoals ik ergens op internet als oplossing vond, maar het probleem blijft. Als er iemand is die een oplossing weet zou ik daar zeer blij mee zijn. Alvast dank!

Bijdrager
    KarelWillem

Wat doet een andere browser op dezelfde iMac (Firefox/Chrome.etc.)?

Bijdrager
    Laurensblom

Chrome doet ook vreemd, laat maar één foto zien en kleiner dan in Safari. Firefox verwijderd de achtergrondillustratie van de website.

Bijdrager
    EagerB0bNerd

zonder dat jij een link naar die webpagina plaatst blijft het gissen..

Afbeeldingen te groot?

Sleutelbeheerder
    Night

Naast de ontbrekende site vermelding, zou het ook handig zijn gelijk te vertellen hoe, of met welk programma, je je site hebt gemaakt.

Bijdrager
    pruus

Hoe weet jij of je site, code, goed is? Wordt beeld geladen door php vanaf een server? Hoe zit jouw css in elkaar. Kortom, als jij meer geeft, kunnen wij ook meer geven.

Sleutelbeheerder
    Night

Tsja, zonder antwoord kunnen we ook niet helpen… Helaas schering en inslag, dit soort topics 🙁

Bijdrager
    Laurensblom

De foto’s waren deze keer te groot inderdaad. En ik gebruik deze website al een jaar of tien zonder problemen, vandaar dat ik verbaasd was dat er opeens van alles mis ging. Sorry voor het wachten, ik was het weekeinde weg:-)

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.