9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    Shmoo

WebP QuickLook support – Catalina

Iemand die dit voor elkaar krijgt?

In het vorige OS had ik dit voor elkaar gekregen door een QuickLook plugin te installeren. Je kon ze niet openen in Voorvertoning.app maar je zag in Finder wel gewoon de afbeelding in de thumbnail. En als je op de spatiebalk drukten in QuickLook gewoon de volledige afbeelding.

https://apple.stackexchange.com/questions/285698/webp-support-on-macos-is-it-indended-to-actually-work

Volgens mij was het deze QuickLook plugin, die hier als advies werd gegeven maar ik heb al van alles geprobeerd niets lijkt te werken per Catalina. Herstarten, Finder killen, qlmanage -r en ga zo maar door.

Bijdrager
    Shmoo

Google adviseert je tegenwoordig al hoe lang je ongeveer met je probleem bezig gaat zijn. ^

Bijdrager
    penseel

Doe er maar slagroom op.

Bijdrager
    Shmoo

Waar op?

Die blog post werkt ook niet bij mij. ☹️

Bijdrager
    aartjan.nl/blog

En dat framework van Google installeren? Werkt dat niet?

https://developers.google.com/speed/webp/download

En deze al geprobeerd, om die Quicklook plugin uit de quarantaine te halen of zo:

“Worked, though note that as of Catalina, it won’t work with the default instructions, due to security restrictions, you also have to run this terminal command:

xattr -d com.apple.quarantine ~/Library/QuickLook/WebpQuickLook.qlgenerator

Bijdrager
    Shmoo

Bij dat framework staat niet hoe je dit installeert. Alleen maar hoe je het gebruikt. 😕

En ja die Quarantine commando’s heb ik al meerdere keren uitgevoerd. Same as, qlmanage -r of zoiets.

*gevonden. Eerste link. Via Homebrew, ja dat heb ik al eens gedaan. Ben ook ingelogd met een admin account.

Moderator
    Night

Dus dit werkt niet bij jou, @Shmoo?

Bijdrager
    Shmoo

Nee. ☹️

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.