4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:

Bijdrager
    rbroen

WebObjects gg? – Zijn er WebObjects gebruikers groepen?

OS X is het systeem van de toekomst, "ons" platform gaat volgens mij flink aan populariteit toenemen! Cocoa/Java ontwikkelomgevingen worden standaard meegeleverd en WebObjects 5.1 is betaalbaar geworden. Het pakket heb ik gekocht en geĂ¯nstalleerd; verder heb ik het boek "Building WebObjects 5 Applications" gekocht… nu nog aan de slag!

Is er een WebObjects gebruikers groep of een cursusinstelling met een WO-cursus? Een boek en wat oefening zijn natuurlijk een goed begin, maar het uitwisselen van praktijk ervaringen is volgens mij erg belangrijk!

Moderator
    Adriaan Mol

Je kan beginnen op Apple Support en dan naar Discussion Forums gaan. Daar zit vast en zeken een WebObjects forum bij!

Adriaan

Bijdrager
    Pasav

Wil ook gaan beginnen aan WebObjects, rbroen ben je al wat verder met WO ..??

Ik leer meestal het snelst van een voorbeeld wat ik helemaal kan uitpluizen …

Bijdrager
    rbroen

Nope, ik heb de doos nog in de kast staan en heb er weinig mee gedaan. Ik moest indertijd als ASP programmeur kiezen om mij te verdiepen in .NET, over te stappen op WebObjects of op een LAMP oplosing.

.NET wilde ik eigenlijk alleen als ik niet anders kan.

Ik heb serieus overwogen om over te stappen op WebObjects, maar tijdens mijn eerste verkennings tochten bleek de leerkurve stijl en de documentatie/bronnen matig beschikbaar.

PHP bleek fantastisch gedocumenteerd te zijn, een breed draagvlak te hebben in de branch en gemaakt door een organisatie die snapt wat programmeren is. Dus heb ik voor PHP gekozen.

Ik ben nog steeds bezig met Java, maar gebruik het nog niet beroepsmatig. Mijn verwachtingen zijn echter dat WO een niche product blijft en geen geschikte omgeving voor mij zal worden, zelfs niet als mijn Java kennis verbeterd.

(LAMP: Linux, Apache, MySQL en PHP)

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.