9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    baiksim

webmail / bijlage

Hallo,
    ik ben een redelijk nieuwe apple gebruiker en heb veel problemen inmiddels door vrienden of door dit leuke forum verholpen, maar nu weet ik ff niet meer verder.
    Mijn probleem is dat ik via webmail geen bijlage meer meesturen kan. Maakt niet uit wat voor een bijlage (grote, foto etc) Safarie, Opera of Firefox willen het niet versturen.
    Heb verschillende webmailadressen: hotmail, gmx, maar alle zeggen dat ze het niet versturen willen.
    Kent iemand dat probleem en heeft er een oplossing voor???

Bijdrager
    CaDoc

Heb het net zelf getest met Firefox en Gmail. Het is inderdaad erg langzaam maar het werkt uiteindelijk wel. Heb een 10-tal minuten moeten wachten voordat ik een email met een plaatje van ca. 130 kB verzonden had.

Intussen heb ik scherp naar mijn ADSL modem gekeken, en het lijkt er op dat bij Gmail de upload pas begint als je daadwerkelijk op “verzenden” drukt. Dit in tegenstelling tot gebruik met IE waar het volgens mij direkt na attachen start.

Een en ander lijkt dus te liggen aan GMail :x

Bijdrager
    Oppie
    ”CaDoc”

Intussen heb ik scherp naar mijn ADSL modem gekeken, en het lijkt er op dat bij Gmail de upload pas begint als je daadwerkelijk op “verzenden” drukt. Dit in tegenstelling tot gebruik met IE waar het volgens mij direkt na attachen start.

Even een terzijde tip: soms (altijd?) is het handig om het netwerkverkeer (in/uit in casu down-/uploaad) in de gaten te houden. Dat kan met een real-time grafiek in de Dock. Ik gebruik daarvoor Net Monitor, maar je kunt ook Activiteitenweergave (uit Programma’s/Hulpprogramma’s) gebruiken met de selectie: Dock-symbool>Toon netwerkgebruik.

Werkt m.i. mooier dan lampjes op de router/modem te monitoren.:)

Bijdrager
    computer space

Kun je bijvoorbeeld wel een foto uploaden naar imageshack.us o.i.d.? Veel kan namelijk ook afhangen van de soort code die een webmail-applicatie gebruikt voor het versturen. Hotmail loopt ook altijd te zeiken dat ie niet goed is uitgelogd op een mac. Ik heb op een van mijn accounts Squirrelmail voor webmail, en die is zo ontzettend basic en licht gecodeerd, dat als die niet zou werken ik pas op systeemniveau naar oorzaken zou gaan zoeken.

Bijdrager
    baiksim

Bedankt allemaal,

Mijn problemen liggen toch anders.
    Ik krijg naar 4 uur deze meesage terug gestuurd.
    Als ik iets zonder bijlage stuur gebuurt dat niet.
    Het verbaasd me alleen, dat het bij alle webmail aanbieders gebuurt.
    Daarom denk ik dat er een systeeminstelling of zo fout is. Versturen doet die dus alles.

** THIS IS A WARNING MESSAGE ONLY **
    ** YOU DO NOT NEED TO RESEND YOUR MESSAGE **

Warning: message still undelivered after 4 hours
    Will keep trying until message is 5 days old

Bijdrager
    computer space

Lijkt er meer op dat je ontvanger het bericht bounced. Is het toevallig allemaal dezelfde ontvanger?

Bijdrager
    baiksim

Nee, ik heb verschillende ontvangers getest.

Bijdrager
    CaDoc

Wellicht kan je gewoon je Mail gaan gebruiken. GMail biedt niet alleen webmail maar ook POP/SMTP access. Als je bij instellingen kijkt onder Doorsturen/POP kan je onder “configuratie-instructies” vinden hoe je Mail en GMail samen kan laten werken.

Voor Hotmail weet ik het niet al heb ik zo’n idee dat dat vast nergens mee samen wil werken.

Succes

Bijdrager
    baiksim

Ja, is wel tijd eindelijk afscheid te nemen van hotmail.
    Heb ook ergens anders gelezen dat gmail veel beter is en ook gratis.
    Dank je voor de tips

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.