6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    macsiem

Webkit en Safari

Wie weet het verschil tussen de laatste Webkit en Safari 4.0.2?
    Snelheidsverschil? Betere weergave van diverse sites?
    Zelf zie ik zo geen verschil, maar het zal er toch wel zijn, want waarom zou Webkit anders ontwikkeld zijn?

Bijdrager
    PrOnTo

Heel veel Apple apps; Mail iWeb Safari enz. zijn gebouwd op het WebKit project als ik het goed begrepen heb.
    Volgens mij zijn ze identiek aan elkaar…

Bijdrager
    –help

@PrOnTo: nee echt niet:P

@ TS: er zit een groot verschil in. Webkit is opensource, en Safari niet is de belangrijkste. Verder komen er hierdoor vaker updates uit voor webkit en schijnt hij iets(!) sneller te zijn als safari met sommige dingen.
    Voordeel van Safari is dat hij vaak net ff stabieler is als Webkit.

Bijdrager
    Nietzman

“Welcome to the website for the WebKit Open Source Project!
    WebKit is an open source web browser engine. WebKit is also the name of the Mac OS X system framework version of the engine that’s used by Safari, Dashboard, Mail, and many other OS X applications. WebKit’s HTML and JavaScript code began as a branch of the KHTML and KJS libraries from KDE.”

Da’s Engelands. Webkit is de ‘motor’ onder Safari. Nightlies zijn dingen waar je bij uit de buurt moet blijven als je moet vragen wat het zijn.

Inactief
    Anoniem
    ”macsiem”

Wie weet het verschil tussen de laatste Webkit en Safari 4.0.2?
    Snelheidsverschil? Betere weergave van diverse sites?
    Zelf zie ik zo geen verschil, maar het zal er toch wel zijn, want waarom zou Webkit anders ontwikkeld zijn?

Webkit bevat de allerlaatste nieuwtjes en probeerseltjes en wordt bijna elke dag vernieuwd. Sommige websites zullen beter en/of sneller werken, maar het is niet uitgesloten dat er ook foutjes in sluipen. Maar meestal worden die snel verholpen omdat gebruikers hun problemen doorgeven aan Apple. Wanneer iets grondig getest is kan het uiteindelijk in de officiele Safari terecht komen.

Bijdrager
    macsiem

Webkit is voor de “freak” ietsje leuker dan Safari begrijp ik uit jullie verhaal.
    Inderdaad in 3 dagen al 3x update.
    Duidelijk verschil echter niet te zien

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.