9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    macsiem

Webkit en Safari extensions

Ik wilde het program Webkit proberen, maar bij opstart krijg ik de mededeling:

Safari extensions detected
    Safari extension were detected on your system
    Extensions are incompatible with nightly builds of Webkit, and may cause crashes or incorrect behavior
    Please disable them if you experience such behavior

Wie weet waar ik die extensions kan vinden/
    Ik zie ze niet bij de voorkeuren van Safari staan

Bijdrager
    Yaris
    Bijdrager
    Pieterr

[offtopic]
    Je moet jezelf overigens wel afvragen of je met de nightly build van WebKit moet gaan klooien als je al door zo’n foutmelding van je à propos wordt gebracht…
    [/offtopic]

Bijdrager
    macsiem

Ik had gehoord dat Webkit wat meer (verkeerd geprogrammeerde sites) zou openen dan Safari. Daarbij werd een test getoond die nagenoeg 100% score had. Weet helaas niet meer hoe die heette.
    Vinden jullie Webkit een verbetering of raad je dat af te gebruiken.

Bijdrager
    Yaris
    Bijdrager
    lowfi

Een nog snellere javascript engine jeej

Bij mij hangt webkit alleen als ik deze in de startup zet. Not responding oid

Bijdrager
    Pieterr
    ”macsiem”

Vinden jullie Webkit een verbetering of raad je dat af te gebruiken.

Dat ligt eraan wat je intentie is.
    Als je de nightly build van WebKit pakt, krijg je “the latest greatest”, “the bleeding edge” van de motor die in Safari zit.
    Kan bijvoorbeeld leerzaam zijn als je zelf websites ontwerpt.
    Maar als je betrouwbaar wilt surfen (zonder zaken op je systeem in de war te schoppen) kun je beter bij Safari of Firefox blijven.

Bijdrager
    macsiem

Het is mij nog niet geheel duidelijk. Mijn intentie is dat een site goed wordt weergegeven. Soms zie je bij Safari dat regels over elkaar liggen. Dit komt dacht ik dat die site niet geheel goed geprogrammeerd is. Is het dan niet zo dat die site dan wel goed weergegeven wordt door Webkit? Net zoals een site die Safari niet goed weergeeft maar wel door Firefox. Vandaar dat ik Webkit dacht te gebruiken, maar kennelijk te “gevaarlijk”
    Kan iemand hierover nog wat “hogeschool” les geven?

Bijdrager
    Pieterr

Het potentiele gevaar valt wel mee hoor.
    Punt is dat als een website niet goed in Safari wordt weergegeven, dit doorgaans te wijten is aan het feit dat de ontwikkelaar van de website zijn website voornamelijk (of alleen maar) op Windows en Internet Explorer (en soms nog Firefox) heeft getest. De kans is in dat geval niet zo groot dat het in WebKit opeens wel allemaal goed werkt.

Hopelijk verbetert de situatie de komende jaren nu (1) Safari ook voor Windows beschikbaar is (en dus de drempel om een website te testen in Safari verlaagd is), en (2) Microsoft beloofd heeft om zich in de nieuwe Internet Explorer meer aan web standaards te gaan houden, zodat website ontwikkelaars niet meer allemaal IE-checks & hacks hoeven te gebruiken.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.