6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Frank ter Braak

Webhosting met IMAP mail (Advies?)

Ik ben op zoek naar een voordelige plek om mijn website en mijn domein te hosten.
    Ook zou ik daar mijn mail willen onderbrengen met IMAP ondersteuning.

Ik heb al eens aan Spymac gedacht maar die hosten geen .nl domeinen.
    Ook heb ik redelijke ervaring met de gratis IMAP mail van fastmail.org maar die doet weer geen webhosting.
    Gmail van google is ook niet gek maar IMAP ondersteunig zou beter zijn.
    Ook heb ik er al aan gedacht om een MacMini als server online te zetten dan kan maar moet je ook alles zelf doen.

Heeft iemand een tip? Ik heb al vaak via internet gezocht maar wordt er duizelig :cry: van voor ik een keus kan maken.

Ik wil max 10 imap mailboxen. Mijn website krijgt max 100 bezoekers per dag maar een snelle verbinding met veel ruimte is natuurlijk wel welkom.

Bijdrager
    mtersteege

Hoi,

Ik heb 3 weken geleden een Mac Mini gekocht. De 1.25Ghz met 256 ram en een 80Gb hardeschijf. Ik heb hierop osx server 10.3 geinstalleerd en draai mijn eigen .org domein.

Het voordeel is:

Onbeperkt ruimte (mail/web)
    Eigen beheer (kan zelf kiezen wat je wilt draaien (php/mysql etc)

Het enige nadeel is dat je je er even in moet verdiepen, maar alle documentatie is meegeleverd met de server editie. Opzich is mail en web zo geconfigureerd.

Michiel

Bijdrager
    rburgt
    ”Frank

Ik ben op zoek naar een voordelige plek om mijn website en mijn domein te hosten.

Voordelig is een ruim begrip, welke prijs klasse zit je te denken, wat voor een support wil je hebben ( betaal je toch het meeste voor )

Ook zou ik daar mijn mail willen onderbrengen met IMAP ondersteuning.

Veel aanbieders hebben het wel maar hebben er geen idee van dat het geactiveerd staat, dit komt omdat er van zgn control panels gebruik wordt gemaakt. Plesk bijv heeft het automatisch aanstaan maar je moet eerst diep in de handleiding kijken voordat je weet dat het er is.

Het beste kan je kijken naar wat voor een control panel een hosting bedrijf aanbied en dan bij de site van het control panel kijken of het ingeschakeld zit ( eventueel opellen naar de hoster voor de zekerheid )

Ook heb ik er al aan gedacht om een MacMini als server online te zetten dan kan maar moet je ook alles zelf doen.

Ik vindt het een beetje overkill om dat te doen voor maar 1 site, daarbij komt ook nog eens dat je dan co-locatie aan moet schaffen wil je dat je site een beetje snelheid geeft naar de buitenwereld toe…

Heeft iemand een tip?

kleed je goed aan anders wordt je snel verkouden…

Bijdrager
    Lukkie
    ”Frank

….

….

Ik wil max 10 imap mailboxen. Mijn website krijgt max 100 bezoekers per dag maar een snelle verbinding met veel ruimte is natuurlijk wel welkom.

http://www.macminicolo.nl

En mocht je het niet eens zijn met de prijs omdat je het na lang niet verbruikt … laat het me dan even weten … er valt te onderhandelen :wink:

Bijdrager
    jha

Ik maak zelf gebruik van de diensten van PCextreme (www.pcextreme.nl). Het bevalt goed, is scherp geprijsd en volgens mij kan de mail server gewoon via IMAP benaderd worden. Wat mij betreft een aanrader! Een eigen server is natuurlijk ook leuk, maar moet dan wel 24 uur per dag aan staan. Dat is, vind ik, een nadeel (energiekosten, brandgevaar).

Bijdrager
    Frank ter Braak
    ”mtersteege”

Ik heb een Mac Mini gekocht en draai mijn eigen .org domein.
    Het enige nadeel is ………..

Heb je een internet verbinding die snel en betrouwbaar genoeg is vergeleken bij “echte” webhosters? Wat is acceptabel? Want als je aleen voor een snelle upload snelheid de aller duurste ADSL verbinding moet hebben…….

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.