9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    Mr.Mark

Webhosting in EU of USA, voor bereikbaarheid vanuit China

Sinds kort is mijn contract bij mijn huidige webhosting verlopen en ben ik haastig op zoek naar een vervanger. Echter was mijn vorige webhosting niet optimaal, gezien ik mijn website vanuit China benader en deze webhosting daar heel traag in was.
    Nu zit ik te overwegen om een webhosting te nemen in de VS aangezien de meeste websites die gehost worden in de VS vanuit China snel te bereiken zijn. Vanuit Nederland zal het in de huidige era weinig verschil uitmaken of je het in NL of in de VS host.
    Nou heb ik mijn oog laten vallen op Mediatemple, maar die kerels zijn per maand nog best wel duur, vergeleken bij mijn vorige hosting ($20 p/maand). Dus ben ik eigenlijk op zoek naar een soortgelijke variant van Nederlandse bodem. Al zal ik waarschijnlijk wel in sommige aspecten in moeten leveren op functionaliteit of support. Maar daar valt best door de vingers te zien.

Weet er iemand een goed hosting bedrijf die voor een redelijk bedrag per maand/jaar een domeinnaam + hosting aan kan bieden die ook vanuit China snelle bereikbaarheid heeft?

Alle idee├źn zijn welkom voor overweging:)

Inactief
    Anoniem

kijk hier eens op, een webhosting review site. :)
    http://webhostinggeeks.com/

Bijdrager
    bitsflew

Ik zit al ruim twee jaar bij Hostgator.

Goedkoop, prima service en 24×7 bereikbaar.

Bijdrager
    Martijn Snels

In principe is webhosting in US traag. Servers worden hier over vol gepropt en er is weinig toezicht door controlerende instanties.
    Als je snel wil zijn in China moet je je site hosten in China. Wil je snel zijn in Nederland, dan in Nederland en zo maar door. Wellicht is het daardoor een verstandige keuze om gewoon in alle landen waar je wil gaan opereren een pakket te nemen en je verkeer op te delen.

Bijdrager
    dspiers

Ik heb alles in de US (groot aanbod en goedkoop) en geen problemen. Groot aanbod.

Denk dat een US server dichter bij China zit dan een Nederlandse.

Bijdrager
    bitsflew
    ”Martijn

In principe is webhosting in US traag.

Niet mijn ervaring, de snelheid is vaak hoger dan wat je bij sommige Nederlandse providers haalt.

Wat je wel merkt is de extra latency, het duurt een fractie van een seconde langer totdat de server reageert.

Bijdrager
    Regex

Zelfs al host je je server om de hoek in china zelf dan is dat geen garantie dat de boel snel en netjes bereikbaar is.

De kwaliteit van de verbindingen in china is in het algemeen erbarmelijk, en het groot aantal proxy’s waardoor je heen geforceerd word helpt ook niet echt.

uiteraard is hoe dichter bij het vuur, wel iets sneller dat dat je het host in het “buitenland”, en zeker met de aankomende verscherpte internetregeltjes in China.

Bijdrager
    ieperlingetje
    ”dspiers”

Ik heb alles in de US (groot aanbod en goedkoop) en geen problemen. Groot aanbod.

Denk dat een US server dichter bij China zit dan een Nederlandse.

Lol , geografie speelt ampel een rol bij internet

Bijdrager
    Mr.Mark

Het zit eigenlijk gewoon zo. Mediatemple heeft gewoon verschillende servers over de wereld staan en weet zo de snelheid overal te waarborgen. Maar voor mij is die hosting best wel aan de prijs. Dus eigenlijk zat ik aan een beetje goedkopere variant te denken.
    Weet iemand of MobileMe dan zo een oplossing zou kunnen zijn? Is de snelheid van die webserver overal zo ongeveer gelijk?

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.