8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    frenzy

Webfotogalerie vanuit Photoshop CS4

Goedendag,

Ik gebruik in Photoshop CS4 de functie >Bestand > Automatisch > Webfotogalerie om een serie afbeeldingen op mijn webite te kunnen
    plaatsen. Voor iedere afbeelding wil ik een titel onder het beeld zetten. Hiervoor heb ik maar 27 tekens tot mijn beschikking.
    Heeft iemand een idee hoe ik dit aantal kan vergroten zodat de gehele titel in beeld verschijnt?

Dank vast..

Bijdrager
    chatsmit

Geen directe oplossing, maar als je een html gallarie exporteert, kun je de titels redelijk eenvoudig in bijv. Dreamweaver aanpassen naar wens.

Bijdrager
    frenzy

Dank voor de snelle reactie.

Redelijk eenvoudig in Dreamweaver? mmm.

De bestanden worden weggeschreven in
    index.html
    photos.js
    photos.xml
    ThumbnailFrame.html

moeten de titels vanuit 1 van de 4 bovenstaande files gewijzigd worden
    of in de image map of thumbnailsmap?

Bijdrager
    chatsmit

Ik kom er net achter dat m’n CS4 de Webgallary functie verdwenen is, het is ook al lang geleden dat ik deze gebruikte. Dus ik kan nu even niet met je meekijken. Maar ik verwacht dat je inderdaad in 1 van die 4 bestanden de titels handmatig kunt veranderen. Niet in de image- of thumbnailsmap.
    En ik neem aan dat de titels in het .xml bestand staan?

Bijdrager
    frenzy

Had ik ook.. Bridge -> Venster – > Werkruimte -> Uitvoer en dan zie je HTML-galerie

Je moet alles ff op de juiste plek zetten. Dan werkt het gewoon zoals in CS3. In DMG zit mapje ‘presets’ alles wat daar in staat.. moet ook in mapje ‘presets’ op je HD (niet in map ‘plugins’)
    Verleden jaar waren die functies bij mij in CS4 ook verdwenen hier is toen mijn vraag behandeld
    en de oplossing gevonden:
    http://www.onemorething.nl/community/topic/webfotogaleriefunctie-in-cs4-is-niet-aanwezig

en verder…
    Klopt in het .xml bestaan staan de titels in een broncode weergegeven.
    Maar daarin veranderingen aanbrengen heeft geen effect.

Bijdrager
    chatsmit

Ok, en welke template en stijl gebruik je bij je webgallery, want ik zie geen optie (Bridge) met titels (waar jij maar max 27 tekens in kan vullen)?

Bijdrager
    frenzy

Photoshop >Bestand > Automatisch > Webfotogalerie> Web Foto Gallery > gray thumbails

Bijdrager
    chatsmit

goh het duurt ff hoor, ik heb nu een gray gallery gemaakt, maar ik heb geen titels, wel bestandsnamen eronder. Bedoel je die? En ik kan ook niet vinden waar ik die 27 tekens kan typen? (BTW ik heb het nu bij photoshop staan, bedankt voor de tip:-) )

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.