4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    Spongebob

webformulier dankjewel: letters plots heel groot

hoi mensen, ik zit met een klein probleempje aangaande een webformulier op mijn website.
    Die werken uitstekend, alleen verschijnt de “dankjewel-pagina” niet helemaal in de juiste opmaak.
    De letters in de tekst zijn bvb veels te groot ten aanzien van de rest van de website.

Wellicht is dit maar een kleinigheid, maar ik krijg deze fout er maar niet uit. Alvast bedankt voor het meedenken!

hieronder mijn voorbeeld: je hoeft eigenlijk niks in te vullen om het te zien, enkel op “verzenden” drukken.

http://www.jeugddienst.appelsien.be/vormingboeken.php

Bijdrager
    KingAchille

Steek je feedback van het script in een <div> en style het dan met een css file?

Bijdrager
    The JM

Oei, table based layout…Dat kan toch echt al bijna 10 jaar niet meer dacht ik zo. Maak gebruik van CSS, dat voorkomt veel van zulke problemen en heeft daarnaast veel meer mogelijkheden.
    De oplossing van KingAchille kan werken, maar dan moet je je tabel wel goed gebruiken. Als je divs in een tabel gaat gebruiken is het moeilijk te voorspellen hoe groot de elementen worden. Want standaard neemt een div de grootte van zijn parent over, en een cel van een tabel neemt juist de grootte van zijn kinderen over. Hoe een div zich moet gedragen in een browser staat beschreven in de webstandaarden, dus dit is bij iedere browser hetzelfde. Maar er zijn geen regels over hoe een tabel zich moet gedragen, dus iedere browser doet dat op een iets andere manier. Dus dan kun je problemen hebben in browsers die je in een andere browser niet hebt.

Daarom zou ik je aanraden webstandaarden te gebruiken, dan weet je tenminste zeker dat het werkt – nu én in de toekomst.

Als je hier niets om geeft kun je dat ‘dankjewel-berichtje’ in <p>’s wrappen en die een class geven.

Bijdrager
    Spongebob

dankjewel voor de reacties. Ik heb het voorlopig kunnen oplossen door de boel te ‘wrappen’ in <p>’tjes.

maar jullie hebben inderdaad gelijk dat de onderliggende opbouw van de site eens stevig aangepakt moet worden.

Maar voorlopig heeft onze organisatie daar niet de tijd, de kennis of het geld om dat te gaan doen.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.