13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    Geitekaas

Webeditor advies

Mensen,

Ik gebruik iWeb voor mijn site. Gaat prima hoor. Maar ik wil graag iets extra’s en wel de mogelijkheid om subpagina’s te creeeren. Dus een menuutje op de site bij bv, ik zeg maar wat, vakantie/2003, 2004, 2005. Mensen kunnen dus met (of zonder klik) ondergelegen pagina’s kiezen. Daar dan op klikken en hoppa!

Nu kan je maar een nieuwe pagina aanmaken en dat is het dan. Maar voor een site die ik in gedachten heb, wil ik een knop maken met dan subknoppen. Dan kun je je per onderwerp een subcatogorie kiezen.
    Wat zijn de mogelijkheden?
    Kan je in iweb met wat knutselen zoiets maken? Een tempate zelf maken dus? Kan eventuuel iemand dat hier tegen betaling?
    Of is er een ander programma? Dan wel zo makkelijk als bv iweb, sandfox of shutterbug. Die doen allemaal leuke dingen maar hebben allemaal nu net niet de mogelijkheid om die submenuutjes te maken.

Hulp is zeer gewaardeerd en alvast dank!

Bijdrager
    DarkRaverNL

Met fireworks kan zoiets gemakkelijk, deed het vroeger ook:)

Nu word het vaak met divs of li/ul gedaan met een beetje javascript, zoek eens op alistapart.com naar een hover menu:)

Geblokkeerd
    Anoniem

Rapidweaver misschien?:)

Of html/css leren… dat maakt het echt een stuk leuker, omdat je dan echt je
    eigen ontwerpjes/knutseltjes online kan zetten.

Bijdrager
    n8n
    ”joram”

Rapidweaver misschien?:)

Of html/css leren… dat maakt het echt een stuk leuker, omdat je dan echt je
    eigen ontwerpjes/knutseltjes online kan zetten.

bij dat laatste is Coda een goddelijk programma

Bijdrager
    DarkRaverNL

SubEtheEdit:)

Bijdrager
    oegemeister

en voor de die-hard programmeur is vim natuurlijk de oplossing….

gr Sjoerd

Bijdrager
    Geitekaas

Ik snap jullie advies. Alleen wil ik niet de tijd gaan investeren in HTML.
    Ik wil dit onderdeel van de computer simpel houden. iWeb doet precies, op dit eene na, wat ik wil…
    Ik wil dus een ‘groot’ programma als fireworks vermijden. Geld en tijd wil ik daar nu eenmaal niet in steken. Er is al zoveel ander leuks op de Mac te leren:-)

Is er geen makkelijker oplossing?
    Ik weet dat je in iWeb veel kunt aanpassen (met een omweg maar toch).

Bijdrager
    TabHii

Rapidweaver

Bijdrager
    DarkRaverNL

Je hebt ook weleens van die online tools waarmee je menuutjes kan maken, mischien moet je daar even op googlen:)

Bijdrager
    Geitekaas

Het lijkt er inderdaad op dat Rapidweaver de klus kan klaren.
    Ik heb een legale kopie dus alleen de upgrade nog en ik ga eens aan de slag!

Bijdrager
    Ppo

sorry misschien wat te laat voor een reactie, maar heb je wel eens freeway bekeken? voor mij een van de aardigste w.y.s.i.w.y.g progamma’s
    groet PPO

Bijdrager
    KarelWillem
    Bijdrager
    macad7
    ”Geitekaas”

Mensen,

Ik gebruik iWeb voor mijn site. Gaat prima hoor. Maar ik wil graag iets extra’s en wel de mogelijkheid om subpagina’s te creeeren. Dus een menuutje op de site bij bv, ik zeg maar wat, vakantie/2003, 2004, 2005. Mensen kunnen dus met (of zonder klik) ondergelegen pagina’s kiezen. Daar dan op klikken en hoppa!

Nu kan je maar een nieuwe pagina aanmaken en dat is het dan. Maar voor een site die ik in gedachten heb, wil ik een knop maken met dan subknoppen. Dan kun je je per onderwerp een subcatogorie kiezen.
    Wat zijn de mogelijkheden?
    Kan je in iweb met wat knutselen zoiets maken? Een tempate zelf maken dus? Kan eventuuel iemand dat hier tegen betaling?
    Of is er een ander programma? Dan wel zo makkelijk als bv iweb, sandfox of shutterbug. Die doen allemaal leuke dingen maar hebben allemaal nu net niet de mogelijkheid om die submenuutjes te maken.

Hulp is zeer gewaardeerd en alvast dank!

Ik weet niet of ik het goed begrijp, maar menuutje kun je toch maken door de menunamen neer te schrijven en te linken aan de gewenste pagina’s??

Ik zelf heb bij Windows Frontpage gebruikt en opdezelfde wijze als ik net meldde..

Zelf zoek ik naar een iets uigebreide versie aar hoef niet zo groot te zijn.
    Ik heb hier verschillende links gezien en ga ze allen even af..

Ohja..
    De site waar ik het over had is.. http://www.miniad.nl

:wink:

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.