7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    fransvanlent

webcams met live streaming video

Ik wil in een kunstproject een drietal webcams live videostreams laten doorgeven. De ruimte zit in een netwerk waar ik niets mee mag doen, er zal dus een eigen aansluiting met het internet gemaakt moeten worden (een nieuwe aparte adsl-aansluiting denk ik). Heeft iemand ervaring met live video via webcams. Wat voor eisen stelt dat aan de apparatuur en aan de adsl-verbinding?
    Dank vast
    Frans

Bijdrager
    tricksel

Ik heb zelf een webcam van Sitecom, een netwerkcamera, die ik “aanstuur” met EvoCam. Op die manier krijg ik -via Java- een stream te zien van die camera. Je kunt in Evocam zelf aangeven wat de kwaliteit, verversing en grootte van de beelden zijn, dus dit kun je aanpassen aan de mogelijkheden. Hou er echter wel rekening mee dat de UPstream van een adsl-lijn over het algemeen niet erg ruim bemeten is, alleen de downstream, die je dus eigenlijk niet gebruikt.

Bijdrager
    mailmen

Zoek sowieso even op EvoCam op deze site. Het is een programma dat veel mensen hier met tevredenheid gebruiken. Succes

Bijdrager
    marcovanderlaan

Ik zou sdsl overwegen. Dan heb je zowel in als uit dezelfde bandbreedte.

Bijdrager
    fransvanlent

Dank voor de response.
    Frans

Bijdrager
    pelpinda

Kun je de webcam beelden van een isight ook live streamen? Ik zou bijvoorbeeld het uitzicht vanuit mijn kamer willen laten streamen. Ik heb van Quicktime een programma gedownload, maar daar is niet uit te komen?!

Wie biedt er hulp?

Inactief
    Anoniem

Zoals een paar posts eerder al gezegd werd: gewoon EvoCam downloaden (en vervolgens kopen… $25).

-> http://www.evological.com/evocam.html

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.