11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    simonvk

Webcams en programma’s

Hallo!

Ik ben op zoek naar een programma voor Mac zowel als Windows dat webcams ondersteunt. Ik wil namelijk binnenkort een webcam kopen en nu zoek ik dus een manier om met een Windows gebruiker te cammen. Dit kan echter (nog) niet met MSN, want daar lopen ze zeg maar behoorlijk achter.

Kent iemand zo’n programma?

En ik neem aan dat niet alle cams geschikt zijn voor Mac, of wel? Kent iemand goede en niet al te dure webcams voor Mac?

Alvast hartstikke bedankt!

Groet
    Simon.

Bijdrager
    Walkingfingers

hoe vind je deze?

Bijdrager
    ATT
    ”mike”

hoe vind je deze?

Die is wel heeeel mooi maar denk je ook niet dat ie een beetje te duur is???

Bijdrager
    Walkingfingers
    ”ATT”
    ”mike”

hoe vind je deze?

Die is wel heeeel mooi maar denk je ook niet dat ie een beetje te duur is???

Wat heb je er voor over?

Bijdrager
    simonvk

Uhm tja… Ik dacht dat die dingen zo maximaal rond de 30€ kostten..?

Bijdrager
    bassbug

Webcams met Firewire aansluiting heb je niet voor € 30…

Dan zal je toch eentje moeten kopen met USB aansluiting en die zijn voor een habbekrats te koop (vanaf zo’n € 5?). Maar verwacht geen spectculaire snelheden (ververs frequenties) en beeldkwaliteit.

Met een patch kan je ook met iChatAV werken met USB cams. Mits je Mac snelgenoeg is (>500 Mhz G3)

Bijdrager
    simonvk
    ”bassbug”

Webcams met Firewire aansluiting heb je niet voor € 30…

Dan zal je toch eentje moeten kopen met USB aansluiting en die zijn voor een habbekrats te koop (vanaf zo’n € 5?). Maar verwacht geen spectculaire snelheden (ververs frequenties) en beeldkwaliteit.

Met een patch kan je ook met iChatAV werken met USB cams. Mits je Mac snelgenoeg is (>500 Mhz G3)

Ah kijk, USB had ik ook graag gewild ja.
    Heb een PowerMac G4, 1.25Ghz dus kotm wel goed denk ik.
    Kun je zulke cams alleen op internet bestellen? Of kun je ook naar een Mac winkel ofzo?

Maar iChatAV is dus voor Mac zowel als Windows?

Bijdrager
    bassbug

Nee IChatAv is alleen voor de Mac. Maar iChatAV is compatible met AIM en die is zowel beschikbaar voor Mac als PC gebruikers. Als je een iChatAV gebruikt (een .AIM account) kan je ook video of audio chatten met andere AIM gebruikers.

USB webcams kan je toch overal kopen? Loop eens gewoon bij een PC boer binnen. Moet gek lopen als je niet kan kiezen uit 2 of 3 soorten webcams.

Bijdrager
    simonvk
    ”bassbug”

Nee IChatAv is alleen voor de Mac. Maar iChatAV is compatible met AIM en die is zowel beschikbaar voor Mac als PC gebruikers. Als je een iChatAV gebruikt (een .AIM account) kan je ook video of audio chatten met andere AIM gebruikers.

USB webcams kan je toch overal kopen? Loop eens gewoon bij een PC boer binnen. Moet gek lopen als je niet kan kiezen uit 2 of 3 soorten webcams.

Oh nee ok… dus een usb cam.. kan dat altijd voor Mac?
    Het is dus niet dat je daar een installatie cd bijkrijgt ofzo of moet krijgen?
    Kun je dat dan gewoon configureren met iChatAV dan in dat geval?

Bijdrager
    bassbug

Kijk iChatAV is het chat (of messenger) programma gemaakt door Apple. Die ondersteunt standaard alleen webcams met Firewire aansluiting.

Als je een USB webcam koopt zal daar alleen een CD aantreffen met drivers & programma voor de PC. Maar er zijn op internet meerdere programma’s te verkrijgen die samenwerkt met je USB webcam. Vaak hebben die programma’s zowel een Mac als een Windows versie. Deze programma’s zullen meestal met een eigen protocol werken, d.w.z. je kan met de ander communiceren als de ander het zelfde programma gebruikt. Zoek eens op bij http://www.versiontracker.com met zoekterm “videoconference”.

Het leuke van iChatAV bijvoorbeeld is dat het gebaseerd is op een protocol dat al veel gebruikers kent. Dus veel meer mensen om mee te chatten (text/audio/video).

Zoals ik zei iChatAV werkt alleen met Firewire webcams. Maar iemand heeft een patch gemaakt om ook USB webcams te kunnen gebruiken met iChatAV. Zoek eens op bij http://www.versiontracker.com met zoek termen “ichat usb”

Bijdrager
    macpro

Kijk hier maar eens voor USB WebCam support op de Mac.

De Philips ToUCam 720 werkt in ieder geval niet!

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.