9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    scarface32sa

webcam voor Mac mini

Welke web cam met microfoon werkt met Mac mini?

Moderator
    Koen van Tongeren

Vrijwel elke USB-webcam werkt op de Mac en daarmee ook de Mac mini. Heb zelf ervaringen met USB camera’s van bijv. Philips: op de doos staat dat ie alleen op Windows werkt, maar wordt gewoon door je Mac herkend.

Bij mijn weten worden er nog maar weinig dedicated Mac webcams gemaakt. Deze van Logitech is de enige die ik ken. Heb ‘m zelf hier. Het is geen schoonheid, maar hij doet ’t prima.

Bijdrager
    Nikita

Of hier voor een stuk minder…

Anders kan je nog bij Macam controleren wat er wel / niet ondersteund is bij dat project. De meesten werken inderdaad zonder al te veel problemen (maar niet alles).

Weet iemand of OS X de UVC (USB Video Class) ondersteund? In dat geval gaat het namelijk net zo makkelijk als met externe schijven – geen drivers extra nodig.

Bijdrager
    scarface32sa

bedankt voor reactie.

Bijdrager
    johnkeates

UVC wordt niet door Mac OS X ondersteund. Maccam en nog een andere waar ik de naam van kwijt ben wel, maar dan per-device.

Bijdrager
    www.project-euh.com

UVC werkt wél met OSX (vanaf 10.4.3 geloof ik). Ik gebruik zelf altijd een logitech UVC camera. Geen drivers of niets, gewoon inpluggen en gaan.

Bijdrager
    Sanjeev
    Bijdrager
    Rolf

ben zelf wel tevreden met de genoemde Logitech Pro voor Mac.

Ik heb eerder 2 externe iSights versleten. Is een beeldschone cam, maar ik ben niet te spreken over de kwaliteit. Bij de eerste gingen ‘opeens’ de witte klepjes niet meer open die de lens afsluiten, en bij de huidige is de autozoom gestopt. En dat voor zulke dure webcams….

Bijdrager
    johnkeates

Ik heb zelf een iSight (extern) die sinds dag 1 (toen ie uitkwam) elke week ten minste 8x gebruikt wordt. Doet het prima, heb em een keer laten vallen (en nu heeft ie een deukje in de zijkant) maar het werkt gewoon perfect. UVC wordt inderdaad wel ondersteund, maar bijna alle Single CIF webcams werken niet met UVC maar met een eigen protocol.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.