9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    huinkroese

Webcam naar .jpg output.

Bonjour, ik heb even een korte edoch prangende vraag:

Zijn er mensen bekend met de techniek om een webcam een .jpg te laten knutselen zoals op deze pagina?
    Zoals je ziet is het gewoon steeds dezelfde .jpg (URL) alleen als je op ‘refresh’ klikt krijg je de meest recente. De vraag is dus of dit enigszins eenvoudig te verwezelijken is.

Thanks in advance!
    : )

Bijdrager
    Thoomas

Dat kan met Evocam.

Bijdrager
    iJoost

Als je een webcam heeft die beelden naar je webserver kan sturen (via FTP), dan is het niet zo moeilijk om ervoor te zorgen dat ze niet gecached worden door de browser.

Zo doen wij* het ook. De grap is namelijk dat je dan de FTP-frequentie zo hoog kunt zetten dat je webcam het nog ruim kan doen. De belasting (van veel of weinig gelijktijdige gebruikers) wordt dan geheel door de webserver gedragen. En die kan dat in de regel veel beter aan dan het webservertje wat in de webcam zit. Waardoor je dus een configuratie krijgt die veel beter schaalt.

[size=9:7c486269d0]* Het rolluik zit er uiteraard niet voor op tijden waarop de winkel open is.[/size:7c486269d0]

Moderator
    unSOUND

Mijn iSights produceren ook elke seconde een nieuw beeld met EvoCam. Vervolgens heb ik de betreffende pagina’s zo gemaakt dat de foto automatisch elke seconde wordt ververst…

Bijdrager
    DarkRaverNL

Over EvoCam, het werkt wel enzo, maar hij doet er een paar seconden over om de foto te laden of iets ik weet niet wat hij aan het doen is, en dan pas gaat hij uploaden, enig idee ??

Moderator
    unSOUND

Hangt voor een groot deel van de server af waar het heen moet, en hij moet de foto natuurlijk gelijk comprimeren… beide acties kosten tijd

Bijdrager
    iJoost

Sowieso heb je met een dergelijke opzet een latency van gemiddeld de halve upload-frequentie. Je weet immers nooit wanneer de browser precies de afbeelding weer opvraagt. Dus als dat ongewenst is dan kun je het zo niet doen.

Bijdrager
    DarkRaverNL

Is er een functie in JavaScript waarmee je dit kan checken ? (of het bestand bestaat)

Bijdrager
    Wik

ik ben ook bezig om met een webcam te FTP-en naar de MAC.
    Naar het standaard MAC ftp account.
    Maar wat moet ik nu invullen bij het pad?

Ik krijg het niet werkende namelijk.
    En de cam geeft ook geen error.

het is een GrandTec ip wifi cam.
    En die zou ftp kunnen voeden, maar dat lukt dus niet.

Iemand een ideetje?

dank.
    Wik

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.