11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    SvS

Webcam iChat <-> AIM PC

Ja, je voelt het al. Helaas, het is mij niet gelukt om te webcammen met iemand met een Windows PC. Als ik haar uitnodig op iChat, gaat het fout. Als zij mij uitnodigt, dan krijgt zij alleen mijn videobeeld en ik ook. Haar videobeeld is gewoon zwart. (ik heb iSight, maar dat zou niet mogen uitmaken) We zaten gisteravond binnen 1 netwerk, Airport Express (achter Thomson Speedtouch) en dan werkte het niet lekker. Wat doe ik verkeerd, of zij?

Bijdrager
    RobApple

Mij is het gisteravond wel gelukt. Ik heb een Apple PowerMac G4 en mijn zoon een PC. Hij installeerde AIM op zijn PC en ja hoor, ik kon hem zien en horen via iChat (hij staat op mijn buddy lijst) en hij kon mij zien en horen. Wij hebben allebei een Logitech WebCam. Susanne, misschien heb je hier wat aan. Dus -iChat (MAC) + AOL/AIM (PC).

Bijdrager
    SvS

Dus het moet wel werken!
    En hoe heb je het gedaan, firewall, etc, hoe is de PC ingesteld?

Bijdrager
    RobApple

Ik heb bij http://www.apple.com/nl gezocht. iChat AV (Public Beta): poorten die open moeten blijven achter een firewall. (art.ID: 93208). Ik citeer:
    De eenvoudigste manier om de firewall te vermijden is om deze op beide computers tijdelijk uit te
    schakelen in het voorkeurenpaneel ‘Delen’ (‘Samengebruik’).
    Als u de firewall niet wilt uitschakelen, volgt u onderstaande stappen om de vereiste poorten toe te voegen:
    1. Kies ‘Systeemvoorkeuren’ uit het Apple-menu.
    2. Kies ‘Delen’ of ‘Samengebruik’ uit het weergave-menu.
    3. Klik op de tab ‘Firewall’.
    4. Klik op ‘Nieuw’.
    5. Kies ‘Andere’ uit het venstermenu ‘Poortnaam’.
    6. In het veld ‘Nummer, bereik of reeks’ typt u: 5060, 16384-16403.
    7. In het veld ‘Beschrijving’ typt u: iChat AV
    8. Klik op ‘OK’.
    Hoe mijn zoon AIM geinstalleerd heeft op zijn PC, weet ik niet. Probeer het eens.

Bijdrager
    Hobbes

met aMSN werkt het ook.

Bijdrager
    RobApple

aMSN. Ik kan de video-chat functie niet vinden. Kun je mij uitleggen waar die zit?

Bijdrager
    marclaheij

Ik zag dat Yahoo Messenger ook beschikbaar is voor OS X, en voor windows, en dat het een webcam functie heeft…
    Iemand daar ervaring mee?

Wel balen dat het niet gewoon allemaal makkelijk met elkaar werkt. Berichtjes lukt misschien wel via yabber oid, maar webcam en geluid blijft een probleem.
    En ik zie nog niet al mijn vrienden overstappen van MSN naar Yahoo omdat ik nu een apple heb.

Bijdrager
    RobApple

Ik heb het een beetje uitgezocht op mijn manier.
    Chatten met:
    1). iChat (Mac comp.) naar iChat (Mac comp.) is geen probleem. Met video en geluid.
    2). iChat (Mac) naar iChat /PC kan ook, moet de andere kant AOL/AIM op zijn PC downloaden, dan werkt dat. Met video en geluid.
    3). Van MSN (Mac) naar MSN/PC werkt natuurlijk, maar alleen chatten, geen video en geen audio.
    4). Van Mercury (soort MSN) via Mac naar PC, werkt ook, maar mij is tot nu toe alleen chatten met
    video gelukt, geen audio (kan aan mij liggen, weet ik nog niet) of het programma kan het (nog) niet.
    5). Van aMSN (soort MSN/met Mac) naar MSN/PC werkt met chatten wel, maar heb de nieuwste beta 0.95 nog niet kunnen uitproberen met audio en video, want ik heb nog geen andere kant kunnen vinden, die een webcam had, die functioneerde.
    6). Yahoo heb ik niet geprobeerd, Jabber en Adium ook niet.
    Met een USB webcam op Mac eerst een programmaatje ertussen zetten, anders werkt de webcam niet. Is met iSight van Apple niet nodig, is FireWire kabel. Ik zoek dus simpel via mijn Mac naar MSN zonder
    dat iemand met een PC van alles moet instellen, dus chatten met beeld en geluid. Ben er bijna.[/b]

Inactief
    Anoniem
    ”marclaheij”

Ik zag dat Yahoo Messenger ook beschikbaar is voor OS X, en voor windows, en dat het een webcam functie heeft…
    Iemand daar ervaring mee?.

Ja.

Ik heb van Nederland naar Frankrijk met Yahoo messenger zitten praten. .Incl webcam dat ging vlekkeloos. Mijn keuze gaat dan gewoon naar Yahoo messenger:)
    dus de 1 op de PC de andere op de MAC, ging goed.

Bijdrager
    RobApple

Moet de ander kant ook Yahoo installeren, anders werkt het volgens mij niet? Of zie ik dat verkeerd?
    Als de andere kant een PC met MSN heeft, werkt het ook?

Inactief
    Anoniem

Moet de ander kant ook Yahoo installeren, anders werkt het volgens mij niet? Of zie ik dat verkeerd?
    Als de andere kant een PC met MSN heeft, werkt het ook?

De gene die op de MAC zit moet yahoo messenger geinstaleerd hebben.
    En de gene die op de PC zit moet ook yahoo messenger geinstaleerd hebben.

Als de gene op de MAC en de PC inlogd op Yahoo messenger zijn dan is de webcam functie beschikbaar en dan kan je gaan cammen

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.