12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    DApple

Webcam-Applicatie bouwen

Hallo,

mijn vraag is als volgt:

Ik wil een netwerk van 9 Mac Mini’s of 8 Mac Mini’s en 1 PC maken die als conferentie-tool geschikt is (in totaal 8 clients en 1 “server” dus). Er moeten touch-screens aan de Mac Mini’s komen en daarop wil ik een messenger-achtige applicatie laten draaien. Daarin moet je verbinding kunnen maken met je buurman of degene die achter je zit door simpel op zijn stoel-icoontje te klikken. Maximaal met 7 personen dus. Dit alles moet monkey-proof zijn. Stukje maatwerk vrees ik?

1. Weet iemand of zoiets al bestaat?
    2. Kan de Mac Mini qua performance zoiets aan?
    3. In welke taal kan ik zoiets het beste bouwen op de mac?

Alvast bedankt!!

Bijdrager
    macpro

Wat jij wilt is in principe beschikbaar in iChat.
    Dus daar kun je eens mee stoeien om je idee├źn verder uit te werken.
    De truuk zit in “Bonjour” accounts.

De Mac mini kan zoiets zeer zeker aan.

Wil je zelf wat gaan ontwikkelen, dan kun je bijvoorbeeld denken aan AppleScript om een echte Mac applicatie te maken. Of een webomgeving met bijvoorbeeld een MySQL database en PHP.

Maar met iChat moet je heel ver kunnen komen.

Vraagje: komen er wel toetsenborden aan de Mac’s?
    Of moeten ze de berichten typen via een virtueel toetsenbord op het touchscreen?

Bijdrager
    bitsflew

Geen idee.

Op z’n sloffen:)

Objective-C (Cocoa) of C++ (Carbon) voor de GUI + Quicktime voor het audio/video gedeelte.

Bijdrager
    Petje
    ”bitsflew”

Geen idee.

Objective-C (Cocoa) of C++ (Carbon) voor de GUI + Quicktime voor het audio/video gedeelte.

als je geen idee hebt of zoiets bestaat, hoe kun je dan zeggen dat de macmin i zoiets op z’n sloffen aankan.

Bijdrager
    DApple

Ik weet dat een “gewone” PC behoorlijk moet zweten om 4 webcams tegelijk te hosten in een redelijke qualiteit. Nu doe je 1 webcam per PC, maar wel in een netwerk. Dus dat is de vraag of dat zal gaan??

Bijdrager
    macpro
    ”DApple”

Ik weet dat een “gewone” PC behoorlijk moet zweten om 4 webcams tegelijk te hosten in een redelijke qualiteit. Nu doe je 1 webcam per PC, maar wel in een netwerk. Dus dat is de vraag of dat zal gaan??

Ja hoor, dat is geen probleem.
    Als je gaat voor intel Mac mini’s, dan heb je zelfs Gigabit ethernet beschikbaar, dus dat gaat dan helemaal goed komen.
    Maar ook met 100 MBit ethernet gaat dit lukken.

Het leuke van iChat is dat je ook nog eens met meerdere mensen tegelijk kunt chatten via een webcam.

Bijdrager
    bitsflew
    ”Petje”
    ”bitsflew”

Geen idee.

als je geen idee hebt of zoiets bestaat, hoe kun je dan zeggen dat de macmin i zoiets op z’n sloffen aankan.

Heel eenvoudig!
    Ik heb veel ervaring in het schrijven van Quicktime gebaseerde Mac programmatuur:)

Bijdrager
    DApple

Gaaf! Heb je misschien een voorbeeldje voor me? Ik ben tot nu toe alleen bekend met VB6 (jaaa… ik weet) en Java.

Bijdrager
    bitsflew
    ”DApple”

Gaaf! Heb je misschien een voorbeeldje voor me? Ik ben tot nu toe alleen bekend met VB6 (jaaa… ik weet) en Java.

Hier vind je Quicktime voorbeeldcode:

http://developer.apple.com/samplecode/QuickTime/index-date.html

Bijdrager
    macpro

Voordat je nou een hoop tijd en geld gaat steken in het ontwikkelen van een maatwerk applicatie zou ik toch eerst eens kijken naar iChat.
    Zit standaard bij de Mac, dus het kost je niets.

Bijdrager
    DApple

Kan iChat ook draaien als clients onderling? Of moet er perse een server bij? Het komt namelijk in een LAN te hangen zonder internetverbinding.

Bijdrager
    bitsflew
    ”DApple”

Kan iChat ook draaien als clients onderling? Of moet er perse een server bij? Het komt namelijk in een LAN te hangen zonder internetverbinding.

iChat werkt lokaal (LAN) zonder een server.
    Discovery van de andere iChat clients gebeurt m.b.v. Bonjour.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.