19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Q:
    Bijdrager
    me.com

Webbrowser maken in RB

Hallo,

wie zou voor mij een webbrowser willen maken in REALbasic, of heeft misschien een projectje liggen daarvan?
    Ik weet er zelf bijna niets van dus vraag ik het aan jullie…

Alvast bedankt!

Bijdrager
    MacBeer

Euuhh… weet je wel wat je vraagt? Of iemand even voor jou gratis en voor niets een programma wil schrijven… Moeten we ook nog een huisje voor je bouwen en een auto in elkaar zetten? Zeg het maar hoor…:|

Bijdrager
    me.com

ik wou gewoon ff vragen of iemand dat ook wou doen voor de lol….

Bijdrager
    iRik

Er zijn al genoeg mensen die een webbrowser hebben gemaakt, hier kun je de meeste vinden;)

weet alleen niet of er browsers tussen zitten die in realbasic zijn gemaakt.

(btw, als je een developer wilt worden o.i.d. zou ik eerst maar is wat boeken raadplegen, want door iemand anders te laten coden leer je zelf niks… tenzij diegene les geeft bij jou thuis ofzo:P )

Bijdrager
    me.com

nee, ik wil ook geen developer worden ofzo…het is gewoon even voor de lol..als iemand misschien een
    projectje daarvan heeft liggen….zou het heel mooi zijn.

Bijdrager
    wjgmspeedy

Wat is er zo ontzettend leuk aan een browser in RB? Ik wil juist zo min mogelijk RB op mijn mac.

Bijdrager
    me.com

gewoon.., ik zou graag even willen kijken wat het allemaal precies is. Het leek mij gewoon even mooi om te zien

Bijdrager
    kenmasters

Het lijkt mij handiger om een browser te maken in Applescript Studio. Voorbeelden kun je zat vinden hoe het dan moet.

Bijdrager
    me.com

ik vind het in REALbasic eerlijk gezegd toch iets makkelijker dan AppleScript….

Bijdrager
    Nietzman
    ”Mac

ik vind het in REALbasic eerlijk gezegd toch iets makkelijker dan AppleScript….

Terwijl je er niets van weet en het liever door iemand anders laat doen? :’).

Bijdrager
    me.com

yep

Bijdrager
    a la Mac

En dan nu een fatsoenlijk antwoord:

Ik ken geen enkele browser in REALbasic. REALbasic is voor eenvoudige programma’s die persé multiplatform moeten zijn en geen Java mogen zijn.

Apple heeft nog een veel beter product: Xcode in combinatie met Objective-C. En dan kan je wel een browser maken: zie deze handleiding.

Bijdrager
    Deskman
    ӈ

Tsss…

Het enig fatsoenlijke antwoord dat je kunt geven is dat je het wel even voor hem wil bouwen, en wel in RB.

Bijdrager
    a la Mac
    ”Deskman”
    ӈ

Tsss…

Het enig fatsoenlijke antwoord dat je kunt geven is dat je het wel even voor hem wil bouwen, en wel in RB.

Weet ik, maar dat is een beter antwoord dan te zeggen “RB is slecht!”;)

Bijdrager
    PHPeter

fout geantwoord….

RB is niet slecht je moet het alleen op een goede manier gebruiken…

Bijdrager
    me.com

niemand die mij hiermee kan helpen in RB?

Bijdrager
    kenmasters

Nee, sorry. Ook ik wil niet zeggen dat Realbasic slecht is maar waarom wil je persé een browser maken in Realbasic? Als je persé zelf een browser wil maken en niks weet van Realbasic/programmeren kun je beter Xcode pakken want in een half uur kun je iets werkends in elkaar zetten, de hele rendering engine zit er al in.

[EDIT]
    We hebben overigens een ‘Cocoa en Carbon’ forum waar dit topic thuis hoort.
    [/EDIT]

Bijdrager
    me.com

Klopt, heb net iets gevonden waarmee je een browser maakt in Interface Editor.
    Ik heb al iets gemaakt maar weet niet hoe je het venster Live Resizeable maak en
    hoe ik daarin een Googl vak plaats. Verder wil ik niet graag met Xcode werken. Een beetje te ingewikkeld. Het moet gewoon een simpele browser voorstellen die kan downloaden en een standaard Google vak heeft en als het kan RSS lezen.

Bijdrager
    me.com

niemand die voor mij een bestaand projectje van een Web Browser heeft?

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.