10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    Sunneh

[Web prob?!] Kubus.nl

Voor een klant van me, moest ik de website restylen (vormgeving en gebruiksvriendelijkheid).

Om alle php later in te voegen, heb ik eerst een basis template gemaakt met CSS. Bij het bekijken op IE 6.0 ziet de pagina er goed uit. Bekijk ik hem in FF en Safari, dan zie ik dat het topplaatje (nu in een background TD gestopt), verkeerd uitgelijnd onder elkaar staat, terwijl IE het precies netjes laat zien ?

Iemand een idee hoe het komt?

Zie hier:
    De basic pagina

Bijdrager
    klaus

Fiew, wordt moeilijk debuggen met een layout gebaseerd op tabels. Is het met FF op beide platformen het geval? (pc en mac)

Bijdrager
    Sunneh
    ”klaus”

Fiew, wordt moeilijk debuggen met een layout gebaseerd op tabels. Is het met FF op beide platformen het geval? (pc en mac)

Jupz, allebei.

Ik moest op een windows bak werken doordat me iMac nu al 3 weken naar repaire service is :S, vandaar dat ik er ook pas later achter kwam dat het ook op safari en FF was.

Bijdrager
    HSL

ik zou zeggen, probeer hem eerst eens in divs en classes te maken,
    dan is je code al veel netter.

:)

Bijdrager
    Deskman

Je hebt ook iets niet goed met de tabelbreedte van de geneste tabellen. Versmal de pagina maar eens dan loopt de content over de rand heen…

Bijdrager
    Sunneh

Deskman: Dit probleem is alleen in Safari, prioriteit ligt meer bij IE / FF op het moment.

Hele pagina hercoderen is niet echt perfecte oplossing. Is trouwens niet mijn beste kant geweest, ben eenmaal vormgever;) (en geen scripter:P) .. iemand nog een oplossing?!?!?!

Bijdrager
    Deskman

Ok…

:?

Dan hou ik het er maar op dat de vormgeving ook voor een tabelstructuur een rommeltje is met lege cellen en niet passende plaatjes. Als je het zo laat duikt er elke keer een ander probleem op…

Bijdrager
    HSL
    ”Sunneh”

Deskman: Dit probleem is alleen in Safari, prioriteit ligt meer bij IE / FF op het moment.

Hele pagina hercoderen is niet echt perfecte oplossing. Is trouwens niet mijn beste kant geweest, ben eenmaal vormgever;) (en geen scripter:P) .. iemand nog een oplossing?!?!?!

ik denk dat bij websites vormgeven ook hoort hoe je ze inelkaar zet.
    ik ben ook vormgever, maar ik weet wel wat er met css allemaal kan.
    Als je zelf niet kan scripten kan je beter zorgen dat het door iemand
    gedaan wordt die het wel kan, want een opmaak in tabellen kan echt
    niet hoor:) als je website goed w3c valideert doet hij het in safari ook
    gewoon.

Bijdrager
    Sunneh

Oke, dus toch met DIV’s Werken?

Ik gebruik gewoon classes met tables normaal, ook dankzij de DW code is het een rotzooi (krijg je als je layout tabel opmaak gebruik, leuke functie, maar dus niet goed genoeg als ik het zo hoor:)

Vind het alleen erg gek dat firefox het anders bij mij laat zien dan bij Deskman?

Bijdrager
    dfI*)#[email protected](*_)$U#JHEN#[email protected]$(#@Halert(‘hi’);
    ”Sunneh”

Vind het alleen erg gek dat firefox het anders bij mij laat zien dan bij Deskman?

Dat had ik ook de eerste keer toen ik het zag… na het verkleinen van het venster was het ineens goed. En terug zetten van het venster bleef hij gewoon goed…. :?

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.