7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    freshface

[WEB] Nieuwe contest ?

We hebben hier al een web contest proberen opstarten.
    Maar omdat het de eerste keer was, en we er nogal snel over zijn gegaan was het niet echt een succes.

Maar ik zou graag een nieuwe willen starten.
    Dus we moeten dan wel eerst gaan afspreken wat er allemaal toelaatbaar is en wat niet.

Ik stel voor dat we de gebruikte technologien moeten afbakenen en ons ook richten tot 1 onderwerp.
    Dus voor de technologien is er de keuze tussen html/css of flash oa.

Ik ben alvast voorstander van flash, het is eens iets anders;)
    Dan zullen we het nog moeten hebben over een onderwerp.

Als we deze 2 al hebben vastgelegd dan kunnen we ons ontfermen over andere regels waar we ons aan moeten houden (deadline, wat er in moet, … )
    We kunnen ook met rondes werken; dat tegen een bepaalde datum iedereen een voorbeeld van zijn ontwerp moet tonen.

Als je nog ideen of voorstellen hebt, post die hier dan gerust onder.

Bijdrager
    G4

Een onderwerp zou zijn…, zoiets als macosx.nl maar dan een waarbij niet ieder draadje wordt verwezen naar een ander draadje dat over hetzelfde onderwerp gaat. Het bannen van opmerkingen als’ is al gepost’ en moderaters die hun vingertje bij ‘ draadje op slot’ hebben.

Kortom een Apple site waar we weer gewoon met z’n alle slap kunnen ouwehoeren met elkaar, zonder elkaar steeds te verbeteren.

Misschien een idee konijn.

Bijdrager
    MacBeer

Volgens mij is het verstandig als je kiest voor een bepaalde techniek dat je dan ook een project bedenkt (of zoekt) welke uitermate geschikt is voor die techniek.
    Zelf bepaal ik nooit vooraf welke techniek ik gebruik… deze keuze hangt af van een paar factoren.

Het educatieve element hierin is erg belangrijk. Mensen die zich interesseren voor webdesign zien zo vele oplossingen/benaderingen van een bepaald probleem. Hoe lossen anderen dat probleem op waar jij zo mee zit? Dat is een hele belangrijke leerervaring.

Wellicht is het ook een idee om je niet zozeer te richten op het ontwerpen van een hele site. Ik kan mij voorstellen dat het leuk is om vanuit een vooraf gedefinieerde probleemstelling een navigatie te ontwerpen… Zoiets zou je zelfs nieteens hoeven uit te voeren (niet iedereen heeft eenzelfde niveau van kennis van techniek en software) maar zou ook als schets getoond kunnen worden.

Bijdrager
    WebJ
    ”G4″

Een onderwerp zou zijn…, zoiets als macosx.nl maar dan een waarbij niet ieder draadje wordt verwezen naar een ander draadje dat over hetzelfde onderwerp gaat. Het bannen van opmerkingen als’ is al gepost’ en moderaters die hun vingertje bij ‘ draadje op slot’ hebben.

Kortom een Apple site waar we weer gewoon met z’n alle slap kunnen ouwehoeren met elkaar, zonder elkaar steeds te verbeteren.

Misschien een idee konijn.

Ga een langs de Apple Lounge!!

Je moet de techniek aan het onderwerp koppelen, zoals MacBjorn aangeeft. Als we een bepaald onderwerp pakken waarbij grafisch gezien weinig te doen valt vind ik niet dat je Flash moet gebruiken.

Bijdrager
    PICAPICA

Misschien wil iemand onder ons wel een nieuwe website?
    Er zijn toch vaak vragen van mensen die net starten, of die enkel een eenvoudige pagina willen?

Bijdrager
    Vasilis

Ik ga akkoord met een flash site als het om een tijdelijke promo site gaat. Als het om een langdraaiende site gaat wil ik de lat wel een stukje hoger leggen: een website waarin flash wordt gebruikt die het op ELKE browser doet, ongeacht plugin, scripttalen, OS of wat dan ook.
    Dus de site moet het ook doen als men geen flash-plugin heeft en geen javascript draait. Ook dan moet ie er goed uit zien of in elk geval goed toegankelijk zijn.
    Anders wordt het alleen een showcase van mooie fade-in/fade-out transities en andere nutteloze flashtrucjes.

Bijdrager
    iBert

Ik mis de bedoeling eigenlijk. Wat ik hier onder versta is werken met een vast onderwerp en vaste content zoals CSS Zengarden? Ik ben niet echt een voorstander van Flash, geef mij maar XHTML/CSS:wink:

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.