16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:
    Bijdrager
    Applefanaat

Web hosting

Hallo,

Ik ben vandaag begonnen met een website te maken.

Maar nu kom ik bij het deel van: setup host!

ik heb wat gegoogled en heb (als ik het goed heb) begrepen dat je een domein naam moet hebben en een host server.

Maar ik vindt er alleen maar betalende en dit is gewoon eens om uit te proberen en later koop ik dan…

Weet iemand hoe je volledig gratis een website kunt hosten met sandvox?

Dieter

Bijdrager
    Hansi2124

Bij je eigen provider?

Bijdrager
    Beech

Kijk hier eens.
    En dan vind je o.a. deze.
    Overigens: heeft je internetprovider (UPC b.v.) geen mogelijkheid voor jou ? Daar heb ik mijn website staan (tot 50 MB gratis).

Bijdrager
    KarelWillem

Inderdaad bij je eigen provider, die daar altijd de mogelijkheid voor biedt.

En anders een mapje in DropBox gooien.

Beide mogelijkheden helemaal ‘gratis’.

Bijdrager
    flyerking

Je kan ook eens Xampp proberen (lokale hosting), 1 voordeel als je begrijpt hoe je dit in moet stellen, weet je ook hoe je een website moet gaan hosten. Verder kun je met dit programma lekker aanklooien met een website zonder dat dit meteen met de hele wereld gedeeld gaat worden.

Bijdrager
    flyerking

en qua hoster zou ik gaan voor hostnet, of toch misschien niet????

Bijdrager
    Shmoo

Exporteren en dan handmatig uploaden naar Dropbox (public folder)

Bij Dropbox en je Internetprovider heb je vaak geen toegang tot FTP dus kun je waarschijnlijk niet de ingebouwde FTP client gebruiken die dit soort programma’s gebruiken. Daarom moet je de website dan exporteren en handmatig uploaden.

Bijdrager
    johnkeates

Ik zou nooit voor Hostnet, Webreus, Vevida, Strato of een andere kiloknaller qua webhoster gaan. Ga naar Leaseweb en dan shared webhosting als je iets wil wat niet te duur is, maar toch degelijk qua techniek. Ik heb de rest allemaal gehad, en behalve zelf alles hosten bijna geen providers gevonden die een beetje weten waar ze mee bezig zijn.

Als je een website wil, dan moet je wel begrijpen dat jij iets op internet gaat zetten en daar dus verantwoordelijk voor bent. Als je een domeinnaam hebt, waar je dus voor betaalt aan je registrar, dan ben jij dus verantwoordelijk voor wat andere mensen daar te zien krijgen.

Waarom is dat zo belangrijk? Om dat ongeacht je doel, een website altijd voor ‘andere mensen’ is.

Nu lees ik dat je even wat wil ‘proberen’. In dat geval heb je helemaal niks met hosting te maken, en kan je alles gewoon lokaal doen, op je eigen computer.

Bijdrager
    flyerking

Hostnet mag vind ik toch niet de naam kilo-knaller dragen, ze zijn absoluut niet de goedkoopste.

Verder bieden ze alles op maat aan, VPS, Dedicated, Cloud enz. met 24/7 support en technische dienst.

Bijdrager
    johnkeates

Ja, maar ze draaien wel oudere versies van alle core-software met de bijbehorende lekken. En niet oud om dat ze ‘stable’ draaien, maar oud om dat het onderhoud slecht, of gewoon niet gepleegd wordt. Ze worden niet voor niets om de maand gehackt. Daarnaast vragen ze belachelijk veel per domein, en dumpen ze zoveel hosts op een fysieke server dat je op z’n best 64MB RAM gegarandeerd zal kunnen gebruiken, en met een beetje geluk 1 core op 50% zal kunnen benutten. Om dan nog maar te zwijgen over de uiterst beperkte configuratie opties van de serversoftware. Ik weet wat ze draaien, ik weet hoe ze werken, ik heb er meer dan 30 domeinen gehad, en het laatste jaar toch maar alles gemigreerd, om dat ze gewoon een slechte dienst bieden, voor te veel geld.

En qua registrar services lopen ze ook nog in de 1990’s te smurfen, de zone editor is gewoon om van te huilen!

Bijdrager
    jesper211232

De beste oplossing 000webhost, helemaal gratis met alle gemakken voorzien, MySQL, 100Gb dataverkeer per maand, FTP, email adressen en eigenlijk alles wat je nodig hebt.

Je krijgt er ook gelijk een domein bij zoals:
    naam.netai.net
    naam.web40.com
    naam.kopash.org

000Webhost

Bijdrager
    iDriftKing

Als je een simpele website aan het maken bent met gewoon simpele html en css dan kan je best lokaal werken in een een lokale folder (niets speciaal gewoon op je bureaublad), als je met php werkt, dan werkt je best met xampp.
    Het is aan te raden om de website pas online als ze af is.

Je zal ook merken dat eerst lokaal werken veel sneller gaat dan altijd iedere wijziging te submitten naar een server.

Het in te vullen van een server zoals je eerder vernoemt is normaal niet verplicht en anders pak je gewoon localhost.

Bijdrager
    iDriftKing

Volgens mij heb je voorlopig nie nodig van de hierboven genoemde providers.

Als ik je vorige topic bekijk kan je blijkbaar nog niet echt weg met HTML en CSS.

Dus nogmaals; werk best eerst lokaal voor te oefenen en pas achteraf met een echte webserver.

Bijdrager
    Shmoo

Weet iemand hoe je volledig gratis een website kunt hosten met sandvox?

Volgens mij heeft iemand op dat niveau geen HTML en CSS nodig.
    En ook geen webhosting van 30,- p/maand omdat het kwaliteit zou moeten zijn! Totale onzin. gewoon 20,- p/jaar bij een KiloKnaller als WebReus of wie dan ook en je staat gewoon zonder problemen 5 jaar lang online.

Alles wat hier bovengenoemd wordt is leuk maar vooral Advanced opties en totaal overbodig wanneer je met een programma als Sandvox een simpele website gaat maken.
    Ik denk dat Dieter (TS) ook wel begrijpt dat hij geen site als OMT.nl moet gaan hosten op een hosting a 20,- p/jaar.

Dus @KarelWillem heeft volgens mij nog het beste antwoord, wil je de website online testen en aan vrienden-/familie laten kijken voor feedback gooi het dan gewoon tijdelijk in je Dropbox of op de webruimte van je Internetprovider en zodra alles goed werkt kun je bij een KiloKnaller Webhoster gewoon voor een paar euro p/jaar een hosting afsluiten helemaal geen probleem.

Bijdrager
    Applefanaat

Als mijn provider nu de mogelijkheid bied om een website te publiceren wat moet ik dan waar invullen?

Ik zit bij telenet.

@iDrift wat bedoel je met lokaal? dan kan niemand mijn website toch bezoeken?

Bijdrager
    KarelWillem

Je hebt zo’n mooie brief (of mail) gekregen van Telenet, waarin je al je gegevens kunt terugvinden.

Misschien een idee om die er eens bij te pakken?

De sites worden bij hen geplaatst op:
    users.telenet.be

En de rest zoek je er zelf wel even bij hè?:lol:

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.